Integrarea ERP-magazin - mod general de functionare

Integrarea magazinului cu o solutie de tip ERP (Enterprise Resource Planning) iti permite sa automatizezi si sa simplifici anumite operatiuni esentiale ale afacerii tale.

Poti actualiza in timp real intre cele doua entitati informatii referitoare la clienti, furnizori, vanzari, achizitii, stocurile disponibile sau miscarea produselor in depozit.

In platforma MerchantPro sunt disponibile doua tipuri de fluxuri standard (care pot fi activate/dezactivate in functie de preferinte):

  • Pentru catalog
  • Pentru comenzi

Fluxurile pentru catalog

Acestea cuprind urmatoarele actiuni:

1
Crearea produselor - in urma integrarii magazinului cu o solutie ERP, in functie de capabilitatile acestuia si configurarile dorite, produsele pot fi create in doua moduri:
  • Crearea produselor in magazin si transmiterea ulterioara (in mod automat) a acestora catre ERP (varianta cea mai des utilizata);
  • Preluarea/crearea produselor din ERP - acestea vor fi create (in mod automat) in shop dupa preluarea unui set de date de baza.
Tip
In ambele situatii, corespondenta va fi realizata pe baza codului SKU al produselor.
2
Actualizarea produselor - in functie de caracteristicile software-ului ERP, produsele nou create, precum si cele care au suferit modificari de pret, caracteristici, specificatii etc., sunt sincronizate fie bi-directional, fie doar uni-directional dinspre ERP catre MerchantPro prin intermediul unui API, la intervale regulate de timp.
3
Sincronizarea stocurilor - in momentul plasarii unei comenzi in magazin sau in situatia receptionarii de marfa noua, actualizarea este preluata din ERP via API de catre sistemul MerchantPro, la anumite intervale de timp. De asemenea, pentru sincronizarea permanenta a stocurilor intre ERP si MerchantPro sunt derulate in mod automat procese periodice de verificare a acuratetei datelor, respectiv de corectie a acestora.
Nota
In functie de capabilitatile sistemului ERP, stocurile pot fi extrase si incremental, dupa o anumita data pe care o configurezi.

Fluxurile pentru comenzi


Un software ERP centralizeaza comenzi din surse multiple si ulterior acestea pot fi sincronizate in mod automat si in sistemul MerchantPro. Transferul de informatii referitoare la comenzi se realizeaza fie bi-directional, intre magazin si solutiile ERP care permit acest lucru, fie uni-directional, dinspre MerchantPro catre ERP. 

Actualizarea se face in mod automat, insa poate fi realizata si manual in situatia in care intervin erori de comunicare intre cele doua sisteme.

Pentru sincronizarea comenzilor, exista doua procese, care au loc astfel:

Transmiterea automata a comenzilor din magazin catre ERP

La crearea unei comenzi in magazin, aceasta va fi trimisa automat catre ERP, fie imediat dupa intrarea acesteia in sistem (Comanda in asteptare), fie dupa modificarea statusului ei in Comanda confirmata/Comanda in procesare.

Ulterior trasmiterii catre ERP, comanda devine locked si nu mai poate fi editata in shop, insa va avea in continuare AWB-ul generat.

Nota

De regula, dupa trimiterea catre ERP a unei comenzi care are statusul de Comanda in asteptare, nu mai pot fi operate modificari pe comanda in magazin, ci doar in sistemul ERP.

La cerere, in functie de capabilitatile solutiei utilizate, poate fi permisa editarea comenzii si dupa trimiterea acesteia catre sistemul ERP.

Important

Daca optezi pentru posibilitatea de a edita comenzile, este posibil ca modificarile trimise din ERP catre magazin sa suprascrie modificarile tale din shop.

Actualizarea comenzilor trimise din ERP catre magazin

Aceasta actiune presupune interogarea periodica a sistemului ERP pentru a obtine informatii despre status si alte detalii referitoare la comanda (produse schimbate, AWB, facturi etc.).

De regula, un ERP permite rularea unui proces care identifica existenta unei comenzi din site, iar ulterior o actualizeaza.

Daca o comanda nu exista, atunci sistemul ERP poate crea o comanda noua in site.

Important

In functie de ERP-ul cu care se realizeaza integrarea, pot exista anumite diferente in fluxurile standard. 

Nota

La cerere, putem crea un setup custom pentru a acomoda orice particularitate referitoare la produse si comenzi. De asemenea, tot printr-un setup custom putem realiza si integrarea mai multor magazine online cu acelasi ERP. Pentru detalii, te rugam sa ne contactezi.

Te-a ajutat acest articol? Multumim pentru feedback A aparut o problema la trimiterea feedback-ului dvs.. Te rugam sa incerci din nou mai tarziu.