Cum utilizez statusurile de livrare si de plata in diverse faze de procesare a comenzilor?


In magazinul tau MerchantPro ai la dispozitie mai multe statusuri de livrare si de plata pe care le poti actualiza in functie de diferitele faze ale procesarii comenzilor:

Statusuri de livrare

  • Tranzactie incompleta - statusul temporar cu care o comanda intra in sistem in cazul comenzilor achitate cu cardul, insa pentru care plata nu a fost inca finalizata;
  • Comanda in asteptare - status cu care intra in sistem comenzile pe care clientul alege sa le achite printr-o metoda de plata offline (Ex: plata ramburs, transfer bancar, plata la sediu);
  • Comanda confirmata - status optional, utilizat in faza de confirmare a comenzii; poate fi utilizat de anumite aplicatii de plata sau sisteme ERP, pentru diverse automatizari;
  • Comanda in procesare - status utilizat in faza de procesare a comenzii, cand coletul este pregatit pentru a fi expediat catre client;
  • Comanda expediata - statusul care va fi selectat dupa marcarea comenzii ca expediata din magazin;
  • Comanda livrata - statusul final al comenzii, dupa ce aceasta ajunge in posesia clientului;
  • Comanda refuzata - statusul cu care sunt marcate de obicei comenzile refuzate de clienti la livrare. Statusul unei comenzi marcate ca Refuzata nu mai poate fi modificat;
  • Comanda anulata - poti selecta statusul daca doresti sa anulezi o comanda plasata in magazin din diverse motive (Ex: un client care ridica suspiciuni sau un client care a solicitat in mod expres anularea comenzii); daca la momentul deciziei de anulare comanda este in procesare, expediata sau livrata, atunci statusul acesteia in magazin va fi transformat automat in Comanda refuzata.

Statusuri de plata

  • Tranzactie nefinalizata - statusul este temporar si valabil in cazul comenzilor achitate cu cardul, insa pentru care plata nu a fost inca finalizata; 
  • Plata in asteptare/Plata nefinalizata - statusul in care intra comenzile pe care clientul opteaza sa le achite utilizand o metoda de plata offline (Ex: comenzi cu plata ramburs, transfer bancar, plata la sediu);
  • Plata partiala - status specific pentru platile prin intermediul aplicatiei Plata partiala; statusul va fi asignat comenzii dupa plata de catre client a avansului necesar;
  • Plata finalizata - statusul prin care este marcata finalizarea  de catre client a platii contravalorii produselor comandate;
  • Plata esuata - statusul prin care o plata este marcata in sistem in cazul aparitiei unei erori in timpul procesului de plata (Ex: card expirat, fonduri insuficiente etc.);
  • Comanda anulata - statusul de plata utilizat in cazul comenzilor marcate ca anulate;
  • Plata returnata - statusul utilizat dupa ce a fost realizata returnarea contravalorii comenzii catre clientul care solicita un retur;
  • Tranzactie incompleta (anulata de sistem) - statusul specific in cazul comenzilor achitate cu cardul, insa pentru care plata nu a fost finalizata; cel mai frecvent scenariu pentru nefinalizarea platii este abandonarea acesteia de catre client. In cazul in care nu exista alte plati finalizate cu succes, atunci cauzele pot fi: configurarea gresita a metodelor de plata sau alte erori tehnice. Este necesar sa verifici configuratia de setup (in general, daca URL-ul de callback este setat corect in platforma procesatorului). Comenzile a caror plata a esuat sau a fost abandonata vor fi anulate in mod automat de sistemul MerchantPro intr-un interval de cateva ore de la plasare (in functie de setarile magazinului).

Afla detalii din topicul despre procesarea comenzilor din magazin.

Te-a ajutat acest articol? Multumim pentru feedback A aparut o problema la trimiterea feedback-ului dvs.. Te rugam sa incerci din nou mai tarziu.