Comenzi & abonamente recurente - creare si administrare
In cadrul magazinului tau MerchantPro regasesti aplicatia Comenzi & abonamente recurente, care iti permite sa oferi clientilor posibilitatea crearii unui abonament cu o frecventa predefinita, pentru achizitionarea anumitor produse.
Mod de functionare
La adaugarea in cos a unui produs pentru care este disponibila optiunea, clientul va putea alege intre o achizitie unica, o achizitie recurenta la anumite intervale de timp sau poate opta pentru produsele disponibile doar pe baza de abonament pe care le creezi in magazin.
De asemenea, poti asocia un discount pentru perioadele de recurenta definite, care se va aplica doar pentru comenzile recurente, nu si in cazul comenzii initiale.
Comenzile ulterioare activarii abonamentului vor fi plasate automat, fara vreo interventie din partea clientului.
Instalarea aplicatiei
Acceseaza Aplicatii > Toate aplicatiile, identifica aplicatia Comenzi & abonamente recurente si apasa butonul Instaleaza aplicatia.
Nota
Aplicatia Comenzi & abonamente recurente functioneaza pe baza de abonament pre-platit.
Adaugarea unui abonament
Mergi in Catalog > Abonamente si apasa butonul Adauga tip abonament.
Nota
Pagina Abonamente devine disponibila doar dupa instalarea aplicatiei Comenzi & abonamente recurente.
Continua in pagina de adaugare a abonamentului si introdu o denumire - utilizata exclusiv pentru identificarea interna.
Defineste in continuare preferintele cu privire la abonament:
- Tip perioada - selecteaza daca recurenta abonamentului va fi la nivel de zile, saptamani sau luni;
- Perioada - in functie de setarea de la pasul anterior, completeaza numarul de zile, saptamani sau luni dupa care recurenta se va aplica automat;
- Reducere - optional, pentru fiecare interval de recurenta poti seta o reducere procentuala, care se va aplica incepand cu a doua comanda (odata cu intrarea in vigoare a abonamentului).
Poti defini mai multe intervale de recurenta prin accesarea butonului Adauga.
Bifeaza optiunea Selectia abonamentului este obligatorie doar daca vrei ca pentru clienti sa devina obligatorie in magazin selectarea unui abonament la adaugarea produsului in cos.
Mergi la setarea Tip recurenta si selecteaza una dintre optiunile:
- Recurenta manuala - comanda recurenta va fi generata in mod automat, iar clientul va achita ulterior comanda in mod manual;
- Recurenta automata - comanda recurenta va fi generata automat, iar plata va fi efectuata de asemenea in mod automat, utilizand datele cardului folosit anterior de catre client; doar anumiti procesatori de plati online permit aceasta optiune - contacteaza-ne pentru detalii.
Apasa Salveaza dupa verificarea tuturor setarilor.
Asocierea abonamentelor pe produse
Nota
Pentru ca unul sau mai multe produse sa poata fi achizitionate recurent in mod automat, este necesara asocierea unui abonament pe fiecare dintre acestea in parte.
Mergi in Catalog > Produse, de unde poti asocia abonamente pe produse in urmatoarele moduri:
- Individual - acceseaza pagina de editare a unui produs, mergi in sectiunea Detalii catalog la optiunea Abonament, selecteaza din meniu abonamentul dorit si apasa Salveaza;
- Bulk - selecteaza produsele pentru care vrei sa asociezi un abonament, acceseaza meniul Taxonomie si da click pe optiunea Editeaza abonament; selecteaza in overlayer abonamentul pe care vrei sa il asociezi produselor si apasa Salveaza.
Plasarea comenzilor recurente in magazin
Optiunea de selectie a perioadei de recurenta va fi vizibila in paginile produselor pe care a fost asociat un anumit tip de abonament.
Demo
Vezi aici modul de afisare al optiunii de selectie abonamente recurente intr-o pagina de produs din magazin.
Daca in setarile aplicatiei ai bifat optiunea Selectia abonamentului este obligatorie, clientul va fi obligat la adaugarea produsului respectiv in cos sa activeze comanda recurenta prin selectarea uneia dintre perioadele definite pentru tipul respectiv de abonament.
Daca nu ai bifat optiunea, atunci selectarea abonamentului de catre client devine optionala, iar acesta va putea alege sa achizitioneze produsul o singura data sau sa activeze un abonament pentru comenzi recurente.
In cazul alegerii unui abonament de comenzi recurente, comanda va fi generata automat la implinirea intervalului de recurenta selectat, iar clientul va primi un email de confirmare.
Nota
Dupa plasarea automata a comenzilor recurente, acestea vor putea fi vizualizate in pagina Comenzi in asteptare din panoul de control si vor trebui ulterior procesate la fel ca in cazul comenzilor obisnuite.
Administrarea abonamentelor clientilor
Acceseaza Catalog > Abonamente.
Da click pe valoarea din dreptul coloanei Total abonamente si continua in listing-ul de abonamente, unde poti vedea informatiile de baza privitoare la subscriptiile clientilor in magazin (produse, intervalul de recurenta, data urmatoarei reinnoiri a abonamentului).
Gestionarea de catre clienti a propriilor abonamente
Clientii magazinului tau au posibilitatea de a monitoriza in cadrul paginii de cont din magazin situatia abonamentelor, atat la accesarea sectiunii Contul meu, cat si in pagina dedicata Abonamente.
Clientul are acces la informatii precum produsul care face obiectul abonamentului, intervalul de recurenta, precum si la data urmatoarei reinnoiri - cea la care va fi plasata urmatoarea comanda recurenta (aceasta se actualizeaza automat dupa plasarea fiecarei comenzi automate, pana la anularea abonamentului).
Un client poate de asemenea sa anuleze un abonament pentru care a optat, prin accesarea butonului Anuleaza asociat abonamentului respectiv.