Adaugarea clientilor problematici in Blacklist

Aplicatia Blacklist iti permite sa ai un control sporit asupra clientilor cu un istoric negativ de cumparare in magazinul tau MerchantPro. 

Poti reduce riscul de aparitie a potentialelor fraude in magazin si in acelasi timp, al cheltuielilor nedorite, prin limitarea plasarii comenzilor false si prin restrictionarea clientilor rau-platnici.

Mod de functionare

In setarile aplicatiei Blacklist poti defini o serie de reguli personalizate, pe baza carora: 

  • Semnalizezi grafic clientii problematici, pentru o identificare ulterioara facila in listele de comenzi;
  • Restrictionezi accesul anumitor clienti sau tipologii de client la procesul de plasare a comenzilor in shop;
  • Restrangi accesul la alte functionalitati ale magazinului pentru clientii care intrunesc conditiile setate. 

Instalarea aplicatiei

Acceseaza Aplicatii > Toate aplicatiile, identifica aplicatia Blacklist si apasa butonul Instaleaza aplicatia.

Dupa instalarea aplicatiei, in shop va deveni disponibila la nivelul fiecarui client inregistrat optiunea de adaugare a acestuia in Blacklist.

Adaugarea in Blacklist la nivel de client

Mergi in pagina Clienti, acceseaza pagina cu detalii despre client si apasa butonul Adauga in Blacklist.

Continua in overlayer si completeaza motivul adaugarii clientului in Blacklist (Ex: Refuz comenzi cu plata ramburs, Frauda retur etc.).

Selecteaza apoi criteriul/criteriile in functie de care clientul va fi adaugat in mod automat in Blacklist (campuri precum Telefon sau Email vor fi pre-completate de sistem, pe baza informatiilor introduse de client la crearea contului).

Optional, poti restrictiona accesul clientului la paginile de Inregistrare si Autentificare din magazin, precum si sa ii restrictionezi acestuia posibilitatea de a plati ramburs pentru comenzi.

Apasa Salveaza.

Nota

Toate regulile de Blacklist pe care le setezi in shop se vor regasi in pagina dedicata, disponibila in panoul de control la accesarea Clienti > Reguli Blacklist.

Setarea regulilor generale de Blacklist

Pentru a aplica regulile de adaugare in Blacklist simultan si automat pentru un numar mai mare de clienti, acceseaza Clienti > Reguli Blacklist si apasa butonul Adauga regula noua

Completeaza formularul similar ca in cazul descris pentru adaugarea la nivel de client.

Diferenta consta in faptul ca pentru regulile de filtrare poti utiliza expresii regulate, conform criteriului selectat - adresa de email (Ex: @adresa.ro), telefon (Ex:07XYZZZ), IP (Ex: 168.210.), tara (Ex: RO, BG, GR etc.). 

Editare, inactivare si stergere

Pentru a edita o regula de adaugare in Blacklist, acceseaza Clienti > Reguli Blacklist si da click pe regula de filtrare dorita.

Continua in pagina de editare a regulii si realizeaza modificarile dorite sau adauga un criteriu de filtrare suplimentar.

Pentru a elimina un criteriu filtrare, apasa butonul Sterge.

Pentru a inactiva o regula de adaugare in Blacklist, dezactiveaza butonul de tip glisor de pe coloana Optiuni.

Daca vrei sa stergi o regula, apasa butonul Sterge de pe aceeasi coloana.

Semnalizarea clientilor blacklisted

In listing-ul de clienti din panoul de control al magazinului, cumparatorii ale caror informatii asociate profilului se regasesc si in regulile de filtrare pe care le definesti, vor avea asociat un marcaj specific.

Te-a ajutat acest articol? Multumim pentru feedback A aparut o problema la trimiterea feedback-ului dvs.. Te rugam sa incerci din nou mai tarziu.