Aplicatia Blacklist

Aplicatia Blacklist iti permite sa ai un control sporit asupra clientilor cu un istoric negativ de cumparare in magazinul tau MerchantPro.

Poti reduce riscul de aparitie a potentialelor fraude in magazin si in acelasi timp, al cheltuielilor nedorite, prin limitarea plasarii comenzilor false si prin restrictionarea clientilor rau-platnici.

Mod de functionare

In setarile aplicatiei Blacklist poti defini o serie de reguli personalizate, pe baza carora: 

  • Semnalizezi grafic clientii problematici, pentru o identificare ulterioara facila in listele de comenzi;
  • Restrictionezi accesul anumitor clienti sau tipologii de client la procesul de plasare a comenzilor in shop;
  • Restrangi accesul la alte functionalitati ale magazinului pentru clientii care intrunesc conditiile setate. 

Instalarea aplicatiei

Acceseaza Aplicatii > Toate aplicatiile, identifica aplicatia Blacklist si apasa butonul Instaleaza aplicatia.

Ulterior, in shop va deveni disponibila la nivelul fiecarui client inregistrat optiunea de adaugare a acestuia in Blacklist.

Tipuri de restrictii disponibile

Exista trei moduri prin care poti limita comportamentul unui client:

  1. Plata ramburs dezactivata

    Optiunea elimina complet posibilitatea de a plasa comenzi cu plata la livrare. Este utila in special in cazul clientilor care au refuzat anterior comenzile sau care introduc frecvent date false. Acest tip de restrictie nu blocheaza accesul in site, iar comenzile pot fi totusi finalizate prin metode de plata online.

  2. Acces restrictionat

    Accesul in shop este complet restrictionat pentru logarea sau creearea unui cont de client, iar plasarea comenzilor este complet blocata pentru clientii care se incadreaza in regulile definite. La incercarea de a finaliza o comanda, acestia vor fi informati printr-un mesaj personalizat ca nu pot continua actiunea. Restrictia se aplica indiferent de metoda de plata aleasa sau de existenta unui cont de client.

  3. Marcaj intern de Client suspect

    Spre deosebire de celelalte moduri, aceasta optiune nu limiteaza in mod direct interactiunea cu magazinul. In schimb, clientii care se incadreaza in regulile setate vor fi marcati intern cu statusul Client suspect, vizibil doar in panoul de administrare. Aceasta functie iti permite sa monitorizezi comportamentul clientilor respectivi, fara a interveni in procesul de cumparare.

Cum poti adauga un client in Blacklist

Exista doua modalitati prin care poti adauga un client in Blacklist, in functie de locul din care initiezi actiunea:

Din pagina Clienti

  1. Acceseaza pagina Clienti;
  2. Identifica clientul pe care doresti sa il restrictionezi;
  3. Da click pe numele clientului si din pagina de detalii mergi in sectiunea Client si apasa butonul Adauga in Blacklist;

  4. Completeaza in overlayer motivul adaugarii (ex: refuz comenzi cu plata ramburs, frauda retur etc.) si alege tipul de restrictie dorit. Criteriile de filtrare vor fi completate automat pe baza informatiilor din contul clientului, precum adresa de email sau numarul de telefon. Poti edita aceste campuri in functie de preferinte;
  5. Apasa Salveaza.

Din pagina Reguli Blacklist

  1. Acceseaza Clienti > Reguli Blacklist;
  2. Apasa butonul Adauga regula noua pentru a introduce manual o regula de restrictionare; Completeaza motivul, seteaza criteriile de filtrare (email, telefon, IP etc.) si alege modul de restrictionare aplicabil.

    Diferenta consta in faptul ca pentru regulile de filtrare poti utiliza expresii regulate, conform criteriului selectat - adresa de email (Ex: @adresa.ro), telefon (Ex:07XYZZZ), IP (Ex: 168.210.), tara (Ex: RO, BG, GR etc.). 

  3. Apasa Salveaza.

Regulile create vor fi afisate in lista din aceasta sectiune si pot fi editate sau dezactivate ulterior, in functie de preferinte.

Editare, inactivare si stergere

  • Pentru a edita o regula de adaugare in Blacklist, acceseaza Clienti > Reguli Blacklist si da click pe regula de filtrare dorita. Continua in pagina de editare a regulii si realizeaza modificarile dorite sau adauga un criteriu de filtrare suplimentar.
  • Pentru a elimina un criteriu filtrare apasa butonul Sterge;
  • Pentru a inactiva o regula de adaugare in Blacklist, dezactiveaza butonul de tip glisor de pe coloana Optiuni.
  • Daca vrei sa stergi o regula, apasa butonul Sterge de pe aceeasi coloana.

Semnalizarea clientilor blacklisted

In listing-ul de Clienti din panoul de control al magazinului, cumparatorii ale caror informatii asociate profilului se regasesc si in regulile de filtrare pe care le definesti, vor avea asociat un marcaj specific.

Te-a ajutat acest articol? Multumim pentru feedback A aparut o problema la trimiterea feedback-ului dvs.. Te rugam sa incerci din nou mai tarziu.