Cum trebuie utilizate formatarile de tip H1, H2, H3 in cadrul articolelor de blog?
Heading-urile sunt tag-uri HTML care au rolul de a scoate in evidenta elemente importante din continutul paginilor, cu scopul imbunatatirii interactiunii utilizatorilor cu site-ul si a indicarii mai eficiente pentru motoarele de cautare a subiectului/subiectelor respectivei pagini.
Nota
Utilizarea heading-urilor nu influenteaza in mod semnificativ pozitionarea in rezultatele cautarilor din motoarele de cautare, insa au o importanta majora in ceea ce priveste experienta de utilizator, din punct de vedere al optimizarii SEO.
Recomandari cu privire la utilizarea heading-urilor H1, H2, H3:
- Utilizeaza heading-urile doar pentru a evidentia subiectul unui capitol sau structura articolului, nu pentru a face un text sa apara mai mare sau bolduit;
- Foloseste heading-urile in ordine, incepand cu H1 (de obicei in cap de pagina), urmat de H2, H3 etc. Este foarte important sa utilizezi o structura ierarhica pentru a ajuta motoarele de cautare sa inteleaga mai bine structura articolelor;
- Utilizeaza un singur H1 pentru a nu crea confuzie in cadrul motoarelor de cautare, care asociaza prezenta tag-urilor cu cea a subiectelor respectivei pagini. Fiecare subiect ar trebui sa aiba pagina proprie, pentru care sa fie asociat un tag H1 continand numele paginii;
- Foloseste aceeasi selectie de cuvinte cheie pentru titluri si meta-titluri, pentru a ajuta atat motoarele, cat si utilizatorii, sa inteleaga cu exactitate care este subiectul paginii;
- Tag-urile H2 si H3 sunt recomandate doar in cazul in care exista continut relevant care trebuie marcat corespunzator. In caz contrar, nu este necesara utilizarea acestor tag-uri.