Setarea redirecturilor URL de tip 301

Un Redirect de tip 301 indica motoarelor de cautare faptul ca o pagina web a fost mutata permanent dintr-o locatie in alta, respectiv de la un URL vechi la un URL nou.

Paginile vechi vor fi eliminate din indexarea motoarelor de cautare si in schimb vor fi indexate noile pagini catre care redirectioneaza vechile URL-uri.

Nota

Redirecturile 301 sunt utile in momentul in care vrei sa stergi anumite produse sau pagini din cadrul magazinului tau, pentru a evita aparitia erorilor de tip 404 (Page Not Found) si pentru a pastra in cat mai mare masura indexarea lor in motoarele de cautare.

Mod de functionare

Un Redirect de tip 301 preia URL-ul introdus in browser pentru o anumita sursa (pagina) si apoi redirectioneaza browser-ul catre noua sa locatie, informand asupra faptului ca pagina a fost mutata la o noua locatie.

Exista o serie de situatii in care este necesar sa utilizezi Redirecturi de tip 301:

Modificarea unui produs sau a unei categorii

In momentul in care vrei sa stergi anumite produse sau pagini din catalogul de produse, iar utilizatorii accceseaza in continuare URL-urile vechi, acestia vor putea fi directionati catre produsele din magazinul tau, catre noile URL-uri.

Exemplu

Ai un produs foarte popular care a fost promovat pe o multitudine de alte website-uri, insa vrei sa il inlocuiesti cu o noua versiune si este necesara schimbarea URL-ului.

Pentru a nu pierde click-urile care ar putea sa vina catre vechiul URL si nici ranking-ul curent, utilizeaza un Redirect de tip 301 pentru a trimite utilizatorii de la vechiul URL catre noul URL.

De asemenea, categoriile de produse - in baza carora este dezvoltata structura magazinului online - sunt vitale pentru ca utilizatorii sa gaseasca produsele de care au nevoie. 

In momentul adaugarii unei noi game de produse (Ex: produse de sezon, produse speciale) sau in cazul unei restructurari generala, landing page-urile, adica paginile in care ajungeau inainte utilizatorii (Ex: pagini de produse si categorii, pagini de blog), vor trebui redirectionate catre noile URL-uri printr-un Redirect de tip 301.

Migrarea magazinului pe o noua platforma

Daca doresti sa pastrezi vechiul domeniu si in situatia mutarii magazinului pe o noua platforma eCommerce, homepage-ul va ramane cel mai probabil neschimbat, insa celelalte pagini pot fi disponibile la accesarea altor URL-uri decat cele vechi. 

Astfel, este esential sa utilizezi Redirectul de tip 301 pentru a indrepta utilizatorii de la vechile URL-uri (deja indexate) catre noile URL-uri. In plus, nu vei pierde indexarea site-ului tau vechi (Page Ranking-ul) din cadrul motoarelor de cautare.

Schimbarea domeniului

La schimbarea domeniului pe care este disponibil magazinul online, este necesara utilizarea Redirectului de tip 301 care va directiona vizitatorii catre noul domeniu, pentru ca vechile URL-uri sa trimita la noile URL-uri (care contin denumirea noului domeniu).

Nota

Daca iti schimbi domeniul pentru un magazin existent in platforma MerchantPro, Redirecturile de tip 301 sunt generate automat si nu mai este necesar sa setezi nimic in mod manual.

Unirea a doua magazine online

Daca ai un magazin pe platforma MerchantPro si inca unul al carui continut doresti sa il migrezi catre magazinul MerchantPro, atunci URL-urile vechi vor trebui sa redirectioneze catre noile URL-uri, similar ca in cazul schimbarii domeniului.

Adaugarea manuala a unui redirect

Acceseaza Setari > Redirecturi pagini si apasa butonul Adauga redirect.

Urmeaza pasii pentru adaugarea unui Redirect 301 si apasa Salveaza.

Nota

Platforma MerchantPro iti permite sa adaugi Redirecturi de tip 301 pentru produse inclusiv direct din pagina de editare a acestora, folosind campurile aditionale. Pentru detalii, te rugam sa ne contactezi.

Importul de redirect-uri

In cazul in care vrei sa adaugi rapid o intreaga lista de redirecturi, in platforma MerchantPro ai la dispozitie o functie de import dedicata.

Acceseaza Setari > Redirecturi pagini si apasa butonul Importa.

Incarca fisierul care contine toate URL-urile pe care doresti sa le inlocuiesti.

Fisierul de import trebuie sa respecte urmatoarele specificatii

  • Format: .csv, .txt;
  • Structura: 2 coloane (URL vechi, URL nou);
  • Continut camp: URL relativ (ex: /catalog/produs in loc de https://demo.ro/catalog/produs);
  • Separator camp: virgula;
  • Delimitare continut camp: ghilimele;
  • Nr. maxim inregistrari: 5000.

Apasa Salveaza.

Nota

Asigura-te ca in redirecturi nu se regasesc dubluri de URL-uri, ca URL-urile noi pe care le setezi sunt valide si ca nu exista URL-uri noi care sa redirecteze la un URL vechi.

Te-a ajutat acest articol? Multumim pentru feedback A aparut o problema la trimiterea feedback-ului dvs.. Te rugam sa incerci din nou mai tarziu.