Setarea redirecturilor URL de tip 301
Un Redirect de tip 301 indica motoarelor de cautare faptul ca o pagina web a fost mutata permanent dintr-o locatie in alta, respectiv de la un URL vechi la un URL nou.
Implementarea unui redirect 301 permite motoarelor de cautare si utilizatorilor care acceseaza vechiul URL sa fie redirectionati la noul URL. In plus, ajuta motoarele de cautare sa transfere autoritatea SEO a vechiului URL catre noul URL, contribuind la mentinerea performantelor din perspectiva optimizarii pentru motoarele de cautare.
Utilizarea de redirecturi 301 este recomandata in toate situatiile in care un URL devine permanent indisponibil, spre exemplu: stergerea unei categorii sau modificarea denumirii unei categorii, stergerea unui produs sau modificarea denumirii unui produs etc..
Nota
La editarea denumirii unei categorii, a unui produs etc., platforma va seta in mod automat un Redirect 301 catre noul URL, fara a mai fi nevoie de alte interventii din partea ta.
Situatii frecvente in care este necesara utilizarea redirecturilor 301
Utilizarea redirecturilor 301 este necesara pentru a mentine scorul SEO al website-ului si o experienta de utilizare buna pentru vizitatorii magazinului. Astfel, redirecturile 301 trebuie setate in situatii precum:
1. Produse care nu mai sunt disponibile - daca un produs este scos din vanzare permanent si exista un alt produs similar sau o categorie relevanta.
Redirect 301: Pagina produsului vechi → Pagina unui produs similar sau categoria principala
2. Migrarea la o alta platforma de eCommerce - in aceasta situatie, URL-urile paginilor (Ex: pagini de produse, categorii, blog, reviews etc.) se pot schimba.
Redirect 301: URL vechi → URL nou, in noua structura
3. Erori de tip URL duplicate - daca exista mai multe URL-uri care duc la acelasi continut sau la un continut extrem de asemanator, este necesara consolidarea acestora prin redirect 301 catre URL-ul principal.
Redirect 301: URL-uri duplicate → URL-ul principal canonic
4. Pagini de promotii sau campanii expirate - dupa finalizarea unei campanii (ex. Black Friday), daca pagina promotională nu va mai fi folosita.
Redirect 301: URL-ul paginii promoționale → Pagina principala sau o categorie de produse relevante
5. Erori 404 sau pagini sterse - daca anumite pagini nu mai exista, dar utilizatorii ajung la URL-urile acestora, este necesara implementarea unui redirect catre o pagina relevanta pentru evitarea erorilor 404.
Redirect 301: URL vechi (404) → Pagina relevanta (categorie, produs similar, homepage)
6. Reducerea numarului de pagini duplicate pentru filtrare sau sortare - in unele cazuri, filtrele de produse pot crea pagini duplicate sau redundante (ex. sortare dupa pret sau popularitate).
Redirect 301: URL-uri duplicate → URL-ul principal al categoriei sau produsului
7. Schimbarea structurii URL-urilor din motive SEO - daca faci optimizari SEO care necesita schimbarea structurii URL-urilor (ex. eliminarea parametrilor dinamici din URL)
Redirect 301: URL vechi dinamic → URL nou optimizat
8. Rebranding sau schimbarea numelui domeniului - daca magazinul trece printr-un proces de rebranding sau isi schimba domeniul.
Redirect 301: Domeniu vechi → Domeniu nou
Important
In cazul in care modifici domeniul unui magazin existent pe care l-ai creat in platforma MerchantPro si il setezi ca domeniu de redirect, Redirecturile de tip 301 sunt generate automat si nu mai este necesar sa setezi nimic in mod manual.
Nota
Un redirect 301 nu poate include caracterul "#", din cauza faptului că identificatorul de fragment (partea unui URL care vine dupa "#", cunoscuta sub numele de „hash”) este gestionat in intregime pe partea de client si nu este niciodata trimis catre server. Iti recomandam sa contactezi si sa colaborezi cu o agentie specializata de SEO pentru realizarea corecta a procesului de migrare.
Adaugarea manuala a unui redirect
Adaugarea manuala de redirecturi poate fi realizata in urmatoarele moduri:
- Din pagina Redirecturi pagini
- La nivel de produs/categorii (dupa activarea campului aditional predefinit Redirect 301)
Afla detalii din topicul despre adaugarea unui Redirect 301 in cadrul magazinului.
Importul de redirect-uri
In cazul in care vrei sa adaugi rapid o intreaga lista de redirecturi, in platforma MerchantPro ai la dispozitie o functie de import Redirecturi 301, disponibila la accesarea Setari > Redirecturi pagini;
Nota
Asigura-te fisierul de redirect respecta structura oferita ca exemplu si ca in redirecturi nu se regasesc dubluri de URL-uri, ca URL-urile noi pe care le setezi sunt valide si ca nu exista URL-uri noi care sa redirecteze la un URL vechi.
Administrarea redirecturilor 301
Toate Redirecturile 301 pe care le setezi in magazin se vor regasi in pagina Redirecturi pagini.
Redirecturile vor fi impartite in 3 categorii:
- Redirecturi pagini - in lista vor fi afisate toate URL-urile redirectate in mod automat;
- Redirecturi produse - in lista vor fi afisate toate URL-urile canonice pentru care ai setat un redirect la nivel de produs;
- Redirecturi categorii - in lista vor fi afisate toate URL-urile canonice pentru care ai setat un redirect la nivel de categorie.
Nota
Pentru a putea seta redirecturi 301 la nivel de produse si categorie, este necesar sa activezi pentru acestea campul aditional predefinit Redirect 301.
Totodata, in pagina Redirecturi pagini ai la dispozitie multiple optiuni de filtrare a redirecturilor, in functie de URL Sursa, URL Destinatie, Tip (Static/Dinamic) sau Data adaugarii.
Exportul redirecturilor 301
In cazul in care doresti sa realizezi un backup al Redirecturilor 301 pe care le-ai setat in magazin, sa actualizezi redirecturi in masa sau sa efectuezi un audit SEO al redirecturilor 301, in pagina Redirecturi pagini ai la dispozitie inclusiv functia de Export redirecturi.