Crearea unei adrese de email in magazin

In cazul in care domeniul tau utilizeaza nameserverele MerchantPro, vei avea in mod automat asociata si o inregistrare de tip MX. 

De asemenea, daca doresti, poti folosi serverul de email al platformei pentru a-ti crea adrese de email personalizate sau pentru a adauga adrese de tip forward.

De ce sa iti creezi o adresa de email personalizata?

Desi adresele de email de tip @yahoo sau @gmail reprezinta intr-adevar alegerea uzuala, daca vrei sa iti validezi credibilitatea, chiar si la nivel subconstient, trebuie sa creezi o adresa de email care sa iti reprezinte domeniul/brandul/marca. 

Astfel, este recomandat sa creezi o adresa de email bazata pe domeniul propriu magazinului.

Adresa de email este prezenta in semnatura de email, pe cartea ta de vizita, dar si in materialele de promovare, de aceea joaca un rol important in campania ta de marketing in ecosistemul eCommerce.

Adaugarea unei adrese de email

Pentru a adauga o adresa de email in magazin, acceseaza Setari > Conturi de email si urmeaza pasii de adaugare a unui cont de email.

Poti crea doua tipuri de adrese: de tip email sau de tip alias.

Adrese clasice de email

In magazinul tau MerchantPro poti crea un numar standard de adrese de email dedicate domeniului tau - de tipul adresa@exemplu.ro - numar care depinde de planul asociat magazinului tau.

Tip

Este important ca parola pe care o introduci sa aiba un grad ridicat de securitate (sa contina litere mici, litere mari, cifre si caractere speciale). Daca vrei sa modifici ulterior parola, acceseaza butonul Editeaza asociat adresei de email create si efectueaza modificarea.

Aceste adrese de email de baza (de tip standalone) pot fi folosite atat pentru trimiterea, cat si pentru receptionarea directa de emailuri. Doar aceste adrese de email pot fi setate in aplicatii de tip email client, precum Outlook, Outlook Express sau Mozilla Thunderbird.

Adrese de email de tip alias

Pentru fiecare tip de cont existent ai posibilitatea sa iti creezi adrese de email de tip alias, care permit redirectionarea email-urilor primite catre o alta adresa de email, fara a le stoca.

Nota

In cazul adreselor de tip alias este posibil ca anumite email-uri sa nu fie receptionate, atunci cand provin de la anumite domenii precum Facebook, Twitter, Linkedin, MailChimp etc. Acestea au setari de tip SPF (Sender Policy Framework), care permit receptionarea email-urilor doar in mod direct de la anumite IP-uri - fara a permite trecerea printr-un alt server de email.

Tip

Oricare dintre tipurile de adresa de email adaugate pot fi setate ca adresa implicita a magazinului - adresa de pe care se trimit email-urile catre clientii magazinului tau - prin accesarea optiunii Seteaza email contact.


Accesarea conturilor de email

Poti accesa conturile de email din:

  • Interfata de webmail - da click pe optiunea Acces Webmail si introdu datele de conectare
  • Programe de tip client de email: Outlook, Outlook Express sau Mozilla Thunderbird.
  • Pentru a seta o adresa de email intr-un program dedicat, indiferent care este acesta, trebuie sa efectuezi urmatoarele setari:

    • Incoming mail server: mail.merchantpro.com
    • Tip protocol: IMAP (port 143) sau POP3 (port 110)
    • Outgoing mail server: mail.merchantpro.com (port 587)
    • Pentru a putea trimite email-uri trebuie sa bifezi optiunea Serverul de email necesita autentificare. Username-ul prin care se va face autentificarea in casuta ta de email va fi intotdeauna adresa completa de email, spre exemplu contact@exemplu.ro, iar parola va fi cea aleasa la crearea contului de email.

    Important

    In cazul in care de pe adresele de email aferente domeniului tau se va detecta trimiterea unor mesaje de tip spam - fie cauzate de trimiterea bulk de mesaje nesolicitate, fie cauzate de infectarea cu virusi care pot trimite email-uri in mod automat - sistemul va dezactiva automat contul de email. Detectia se face automat, ca urmare a raspunsurilor primite de la alte servere de email, in urma transmiterii email-urilor respective.

    Te-a ajutat acest articol? Multumim pentru feedback A aparut o problema la trimiterea feedback-ului dvs.. Te rugam sa incerci din nou mai tarziu.