De ce apar erori la masurarea conversiilor din Google Analytics?

Neconcordantele dintre datele (statisticile) inregistrate de magazin si cele din Google Analytics 4 (GA4) pot fi cauzate de mai multi factori:

  • Diferente in metodologia de urmarire: GA4 utilizeaza o abordare bazata pe evenimente pentru urmarirea utilizatorilor si conversiilor, care difera de modelele traditionale bazate pe sesiuni. Aceasta poate duce la discrepante in compararea datelor cu sisteme care utilizeaza modele bazate pe sesiuni.
  • Modele de atribuire diferite: GA4 ofera modele de atribuire diferite (de exemplu, atribuire bazata pe ultimul click, atribuire bazata pe evenimente) care pot diferi de cele utilizate de alte sisteme. Daca sistemele comparate folosesc modele de atribuire diferite, conversiile raportate vor fi de asemenea diferite.
  • Filtrarea si anonimizarea datelor: GA4 pune un accent mare pe respectarea intimitatii utilizatorilor si anonimizarea datelor, ceea ce poate duce la o raportare mai putin detaliata sau diferita fata de alte sisteme care pot colecta mai multe detalii despre utilizatori. Totodata, este important sa te asiguri ca rezultatele afisate corespund filtrarilor pe care le-ai efectuat in interfata de utilizare Google. 
  • Configuratii diferite: Daca exista diferente in modul in care sunt configurate conversiile in GA4 si in alte sisteme, acest lucru poate duce la discrepante. De exemplu, o conversie in GA4 ar putea fi setata sa urmareasca un anumit eveniment, in timp ce un alt sistem ar putea urmari un alt tip de actiune ca o conversie.
  • Decalaje in timp: Sistemele diferite pot avea intarzieri diferite in raportarea datelor. Un sistem poate raporta conversii in timp real, in timp ce altul poate avea anumite intarzieri.
  • Blocarea trackerelor si cookie-urilor: Pot aparea diferente datorita restrictiilor de confidentialitate impuse de browsere (cum ar fi restrictiile valabile in cazul Mozilla Firefox) sau din cauza comenzilor plasate de utilizatori de pe dispozitive cu Adblocker instalat. Utilizatorii care blocheaza cookie-uri sau folosesc software de blocare a urmaririi, pot fi inregistrati in mod diferit in diferite platforme. 

Nota

Poti verifica evenimentele care se executa in site utilizand extensia de browser Tag Assistant Companion sau extensia dataLayer Inspector - care pe langa monitorizarea dataLayers permite suplimentar si urmarirea activitatii inregistrate in Google Analytics.

Pentru minimizarea eventualelor discrepante este esential sa te asiguri ca toate sistemele sunt configurate corespunzator si sa intelegi diferentele dintre metodele de urmarire si raportare folosite de fiecare sistem.

In cazul anumitor discrepante semnificative, iti recomandam sa plasezi cateva comenzi de test, pentru a te asigura ca datele proprietatii respective sunt transmise corect catre MerchantPro.

Te-a ajutat acest articol? Multumim pentru feedback A aparut o problema la trimiterea feedback-ului dvs.. Te rugam sa incerci din nou mai tarziu.