Recomandari pentru evitarea marcarii ca spam a mesajelor trimise din magazin

Furnizorii de servicii de email (in special cele de tip gratuit) au sisteme automate care filtreaza email-urile nesolicitate trimise in mod bulk, cunoscute si sub numele de spam. 

Email-urile marcate ca spam sunt de obicei filtrate in mod automat intr-un folder separat (Junk, Spam etc.). De asemenea, pot exista situatii in care email-urile sa fie respinse temporar sau definitiv, caz in care nu vor mai fi deloc receptionate de catre destinatar.

Filtrele de spam variaza de la furnizor la furnizor, iar marcarea unui mesaj ca spam depinde de mai multi factori. Nu exista o modalitate de a garanta ca mesajele nu vor fi marcate ca spam, insa exista cateva solutii pentru a limita aparitia unor astfel de situatii.

Utilizeaza o adresa de email personalizata specifica domeniului tau

Este mult mai probabil ca filtrele spam sa respinga email-uri trimise de pe o adresa specifica serviciilor de email gratuite (Yahoo, Gmail etc.). De aceea, este recomandat sa creezi o adresa de email personalizata, asociata cu un domeniu propriu. 

Pentru a crea o adresa de email de tip comenzi@domeniu.ro, va trebui sa inregistrezi domeniul propriu si sa il configurezi in platforma MerchantPro.

Nota

Deoarece trimiterea prin email a unui numar mare de contacte dintr-un domeniu complet nou poate declansa filtrele de spam, este recomandat la inceput sa trimiti primele campanii pe o lista de distributie mai mica (Ex: ~200 de contacte).

Autentifica in mod corect emailul magazinului

Din ratiuni de securitate online, autorizeaza serverul sa trimita mesaje in numele magazinului tau. In acest mod, email-urile nu vor fi marcare ca spam. 

Daca domeniul tau foloseste nameservere MerchantPro, trimiterea email-urilor din platforma este optimizata pentru a-ti asigura succesul. In schimb, daca domeniul tau nu foloseste nameservere MerchantPro, descopera detalii in topicul despre optimizarea trimiterii de email-uri.

Foloseste doar adrese de email care ti-au acordat permisiunea

Persoanele care s-au inscris voluntar pe lista de abonati la newsletter prezinta mai putine sanse de a semnaliza drept spam campaniile tale de email-uri. 

Ca masuri suplimentare, activeaza optiunea double opt-in pentru abonarea la newsletter (cu confirmarea adresei de email) si incurajeaza clientii sa se aboneze adaugand formulare de inscriere pe site si la checkout si oferind stimulente pentru aceasta actiune (reduceri/puncte de loialitate).

Important

Nu cumpara niciodata liste cu adrese de email a caror provenienta nu o cunosti, deoarece filtrele spam pot detecta foarte usor folosirea unor asemenea liste.

Sugereaza clientilor sa adauge adresa ta in lista lor de contacte

Daca exista mai multi clienti care semnaleaza intrarea in spam a mesajelor din partea magazinului, recomanda clientilor sa adauge adresa ta de email in address book-ul lor.

Include in mesajul emailului o companie si o adresa valide

Unele filtre spam verifica aceste informatii pentru a confirma validitatea adreselor de email.

Nu solicita conturi bancare sau de credit

Astfel de solicitari incluse in cadrul campaniilor de email vor activa filtre de protectie spam care vor marca automat mesajele ca nesolicitate.

Pastreaza continutul simplu si coerent 

Realizeaza o testare A/B pentru textele promotionale si vezi cu ce tip de continut rezoneaza cel mai bine audienta ta, pentru a evita semnalarea excesiva a copiilor promotionale din partea furnizorilor de servicii. 

Empatizeaza cu audienta in campanii

Pentru a evita marcarea manuala ca spam a mesajelor tale de catre abonati, analizeaza cat mai empatic ce tip de continut crezi ca si-ar dori sa receptioneze acestia din partea magazinului tau.

Instaleaza in magazin aplicatia Email Monitor

Aplicatia Email Monitor detecteaza automat mesajele returnate din motive temporare (Ex: lipsa spatiu) sau pe cele returnate din motive permanente (Ex: lipsa utilizator), prevenind astfel retrimiterea de email-uri catre adresele invalide. 

Totodata, ai acces la o serie de statistici relevante cu privire la livrabilitatea campaniilor de email si rapoarte despre ratele de vizualizare si click.

Nota

Deoarece furnizorii de servicii de email utilizeaza algoritmi complecsi pentru filtrele lor, strategia de marketing a clientilor nu intra in sfera de aplicare a asistentei MerchantPro.

Te-a ajutat acest articol? Multumim pentru feedback A aparut o problema la trimiterea feedback-ului dvs.. Te rugam sa incerci din nou mai tarziu.