Ce erori uzuale pot aparea la generarea si transmiterea e-Factura?
Descopera in continuare cateva dintre cele mai frecvente erori care pot aparea la generarea si transmiterea e-Facturilor, precum si actiunile recomandate pentru corectarea acestora:
- 1
- BR-RO-120: Identificatorul de inregistrare legala a Cumparatorului (BT-47) si/sau Identificatorul de TVA al Cumparatorului (BT-48) trebuie sa fie inscris. Actiuni necesare: Asigura-te ca respectivul Cumparator este persoana juridica, iar CIF-ul acestuia inscris in factura este valid si se regaseste in sistemele ANAF. In cazul persoanelor fizice, asigura-te ca CNP-ul introdus de client la checkout este valid. In cazul in care CNP-ul lipseste sau nu il colectezi, in SPV va fi trimis un cod automat format din 13 zerouri (format agreat de ANAF).
- 2
- BR-07: Nu a fost identificat CIF-ul cumparatorului. In cazul in care cumparatorul este din exteriorul Romaniei (nu are CUI sau NIF), completati parametrul EXTERN=DA la upload-ul fisierului. Actiuni necesare: Asigura-te ca respectivul Cumparator este persoana juridica, iar CIF-ul Cumparatorului inscris in factura este valid si se regaseste in sistemele ANAF. In cazul persoanelor fizice, asigura-te ca CNP-ul introdus de client la checkout este valid. In cazul in care CNP-ul lipseste sau nu il colectezi, in SPV va fi trimis un cod automat format din 13 zerouri (format agreat de ANAF).
- 3
- BR-CO-09: Identificatorul TVA al vanzatorului (BT-31), identificatorul TVA al reprezentantului fiscal al vanzatorului (BT-63) si identificatorul TVA al cumparatorului (BT-48) trebuie să aiba un prefix conform codului ISO 3166-1 alpha-2 prin care tara de emitere poate fi identificata. Cu toate acestea, Grecia poate folosi prefixul „EL". Actiuni necesare: Asigura-te ca CIF-ul Vanzatorului si CIF-ul Cumparatorului contin prefixul de identificare a tarii de rezidenta fiscala, conform codului ISO 3166-1 alpha-2. In cazul in care vreunul dintre CIF-uri nu trebuie sa contina codul de tara (CIF-ul este inregistrat fara prefix de tara), asigura-te ca pe factura sunt introduse doar caractere numerice la campul corespunzator de CIF.
- 4
- BR-RO-110: In cazul in care Codul tarii Vanzatorului (BT-40) este RO, atunci Subdiviziunea tarii Vanzatorului (BT-39) trebuie sa fie codificata folosind lista de coduri ISO 3166-2:RO (ex. RO-B pentru Municipiul Bucuresti, RO-AB pentru judetul Alba...). Actiuni necesare: Asigura-te ca ai introdus un judet valid al societatii tale (al Vanzatorului), in setarile aplicatiei de facturare de pe platforma MerchantPro si in cadrul contului de utilizator de pe platforma.
- 5
-
BR-RO-100: In cazul in care Codul tarii Vanzatorului (BT-55) este RO si Subdiviziunea tarii Vanzatorului (BT-54) este RO-B (corespunzator Municipiului Bucuresti), atunci Localitatea Vanzatorului (BT-52) trebuie sa fie codificata folosind lista de coduri SECTOR-RO.
Actiuni necesare: Atunci cand Vanzatorul este din Bucuresti, asigura-te ca in factura este inclus un cod postal valid al Vanzatorului sau ca adresa Vanzatorului contine sectorul. Pentru a fi valid, sectorul trebuie inscris pe factura sub forma
Sector sau
Sectorul.
Important Detectia sectorului, necesara pentru validarea in eFactura, se realizeaza automat pe baza adresei si a codului postal introduse de client la checkout. Pentru o acuratete sporita se recomanda utilizarea aplicatiei Autocompletare locatii. Totodata, sectorul poate fi preluat inclusiv din campul Adresa, in cazul in care informatia este introdusa de client in respectivul camp.
- 6
- BR-RO-101: Daca codul tarii Cumparatorului (BT-55) este RO si Subdiviziunea tarii Cumparatorului (BT-54) este RO-B (corespunzator Municipiului Bucuresti), atunci Localitatea Cumparatorului (BT-52) trebuie sa fie codificata folosind lista de coduri SECTOR-RO. Actiuni necesare: Atunci cand Cumparatorul este din Bucuresti, asigura-te ca in factura este inclus un cod postal valid al Cumparatorului sau ca adresa Cumparatorului contine sectorul. Pentru a fi valid, sectorul trebuie inscris pe factura sub forma Sector sau Sectorul.
- 7
- R_BT_32: CUI vanzator incorect. Actiuni necesare: Asigura-te ca ai introdus un CIF valid al societatii tale (al Vanzatorului), in setarile aplicatiei Facturier din platforma MerchantPro si in cadrul contului de utilizator de pe platforma. In panoul de control al magazinului tau MerchantPro poti activa functia de validare automata a codului fiscal: acceseaza Setari > Setari comenzi, mergi la setarea Valideaza automat codul fiscal, selecteaza optiunea In sistemul ANAF si apasa Salveaza.
- 8
- R_BT_48: CUI cumparator incorect. Actiuni necesare: Asigura-te ca CIF-ul Cumparatorului inscris in factura este valid si se regaseste in sistemele ANAF. In magazinul tau MerchantPro poti activa completarea automata a datelor societatii in cazul clientilor de tip persoana juridica: acceseaza Setari > Setari comenzi, activeaza optiunea Completeaza automat datele societatii pe baza codului fiscal si apasa Salveaza. In cazul persoanelor fizice, asigura-te ca CNP-ul introdus de client la checkout este valid. In cazul in care CNP-ul lipseste sau nu il colectezi, in SPV va fi trimis un cod automat format din 13 zerouri (format agreat de ANAF).
- 9
-
Erori publicare e-Factura - Nu aveti drept in SPV pentru CIF
Cauze posibile:
- Lipsa accesului in SPV - verifica daca ai acces in Spatiul Privat Virtual (SPV) al firmei folosind certificatul acesteia;
- Conectarea cu un token diferit (daca se folosesc mai multe tokenuri, iar conectarea nu s-a realizat cu cel care are certificatul firmei) - verifica daca token-ul introdus pentru autorizare este valid si contine certificatul necesar pentru accesul in SPV al firmei respective;
- Reinnoirea certificatului digital fara a se obtine acces in SPV - dupa fiecare reinnoire a certificatului digital, procesul de obtinere a accesului in SPV trebuie reluat.
Actiuni necesare: Deconectarea si reconectarea aplicatiei Facturier la contul SPV. Actiunea este disponibila pentru fiecare instanta a aplicatiei si poate fi realizata din pagina Aplicatiile mele. - 10
- Erori publicare e-Factura - Nu exista niciun CIF pentru care aveti drept in SPV Situatia apare cand s-a obtinut recent accesul in SPV. Actiuni necesare: Retrimiterea facturii in sistemul RO e-Factura dupa 24 ore. Daca situatia persista este necesara contactarea ANAF.
Nota
Dupa identificarea erorilor si realizarea actiunilor de remediere, urmeaza pasii necesari pentru regenerarea facturilor si incearca ulterior retrimiterea acestora in SPV.