Adaugarea si administrarea de utilizatori suplimentari in magazin

Daca administrezi cel putin un magazin in platforma MerchantPro, poti adauga unul sau mai multi administratori suplimentari la nivelul fiecarui shop in parte.

Mod de functionare

Permisiunile limitate de acces la panoul de control al magazinului pot fi acordate atat angajatilor, in scopul indeplinirii atributiilor de serviciu, cat si tertilor, in termenii colaborarii cu acestia. 

Poti extinde sau restrange aceste permisiuni in orice moment, din pagina Utilizatori & Permisiuni, disponibila in contul tau de administrator.

Nota

Din ratiuni de securitate, este recomandat sa creezi un cont de administrator pentru fiecare persoana care are acces la panoul de control al magazinelor tale. Dezactivarea/stergerea de administratori, precum si crearea unui nou magazin in cont, pot fi efectuate doar de catre detinatorul contului.

Adaugarea unui administrator suplimentar

Pentru a adauga un cont suplimentar de administrator, acceseaza Setari > Utilizatori & Permisiuni si apasa butonul Adauga utilizator nou.

Introdu numele, prenumele si adresa de email ale administratorului suplimentar pe care doresti sa il adaugi.

Pentru un control mai mare asupra unui administrator suplimentar, din sectiunea Limitare acces in functie de IP poti limita accesul acestuia la cont pe baza de IP.

Nota

Prin accesarea tab-ului Selecteaza utilizator existent poti selecta un utilizator deja adaugat in magazin, pentru a suprascrie in continuare drepturile de administrare acordate anterior acestuia.

Acordarea permisiunilor pentru utilizatori

In sectiunea Permisiuni ai la dispozitie optiuni cu permisiuni preconfigurate, in functie de tipul administratorului pe care vrei sa il adaugi: Catalog manager, Superadmin, Web developer.

In cazul in care vrei sa editezi aceste permisiuni, afla cum o poti face din topicul despre editarea rolurilor predefinite pentru administratorii magazinului.

Totodata, poti selecta manual drepturile pe care le va avea in cont administratorul suplimentar, prin selectarea optiunii Custom.

Descopera in continuare tipurile de permisiuni pe care le poti acorda administratorilor suplimentari:

  • Comenzi - poti alege sa acorzi drepturi limitate de vizualizare a comenzilor, sa oferi acces doar la procesarea comenzilor, insa fara a permite editarea si adaugarea manuala de comenzi sau poti acorda drepturi complete la nivel de comenzi;
  • Catalog -  poti acorda drepturi limitate de vizualizare a catalogului de produse, poti oferi acces la managementul produselor si actualizarea inventarului sau poti oferi drepturi complete la nivel de catalog;
  • Clienti - poti acorda drepturi limitate de vizualizare a listelor de clienti sau poti oferi acces la administrarea acestora (adaugare note interne, resetare parola, anonimizare/stergere cont, trimitere notificari etc.);
  • Setari - acces la modificarea setarilor si la instalarea aplicatiilor, cu posibilitatea de a oferi acces la pagina de Utilizatori & permisiuni (administratorii suplimentari pot adauga noi administratori si sa-si administreze propriile permisiuni in cadrul contului din magazin) si/sau la conturile de email din magazin (administratorii suplimentari pot adauga si gestiona conturile de email asociate magazinului);
  • Website - acces la gestionarea bannerelor, fisierelor, paginilor statice, a meniului din site, elementelor editabile si de design sau la alte functionalitati instalate in magazin;
  • Blog - acces in sectiunile referitoare la administrarea blogului, unde poti seta in continuare fie permisiuni de vizualizare blog, fie permisiuni de administrare blog;
  • Editor de template-uri - acces la editarea si publicarea template-ului de design al magazinului;
  • Administrare continut - acces la continutul variabilelor si traducerilor, cu drepturi de editare si adaugare;
  • Administrare bannere - acces in pagina de bannere din magazin, cu drepturi de adaugare, editare, stergere, modificare a setarilor de slot;
  • Reguli de discount - acces la administrarea, editarea si setarea regulilor de discount si a cupoanelor de reducere;
  • Rapoarte - acces la informatii referitoare la catalog, vizitatori sau vanzari;
  • Administrare cont & facturare - acces la pagina de Sumar cont, cu drepturi de vizualizare a tuturor tranzactiilor efectuate de shop in platforma MerchantPro (achizitia de aplicatii, servicii) si de plasare comenzi pentru aplicatii si activare/dezactivare a acestora.  

Nota

Daca acorzi acces in meniul Comenzi, dar nu si in Catalog (in oricare dintre moduri), administratorul suplimentar va putea vizualiza produsele din comenzi, dar nu va primi acces si la listing-ul de produse.

Dupa finalizarea adaugarii contului de administrator, administratorului suplimentar i se va solicita pe email sa confirme adresa asociata contului, dupa care va fi directionat direct catre contul sau din panoul de control al magazinului.

Administrarea notificarilor pentru administratorii suplimentari

Din sectiunea Notificari poti administra tipurile de notificari pe care administratorul suplimentar le va receptiona via email.

Astfel, poti opta ca acestia sa primeasca notificari in urma mesajelor trimise de clienti prin intermediul formularului de contact, la plasarea comenzilor sau la realizarea platilor pentru acestea in magazin, precum si notificari venite prin intermediul altor functii pe care le instalezi in magazin (Ex: Review produse).

Apasa Salveaza dupa verificarea tuturor setarilor.

Te-a ajutat acest articol? Multumim pentru feedback A aparut o problema la trimiterea feedback-ului dvs.. Te rugam sa incerci din nou mai tarziu.