Cum monitorizez care sunt produsele cel mai bine vandute din magazin?

Acceseaza pagina Rapoarte si mergi in sectiunea Stocuri.

Nota

Rapoartele din aceasta sectiune te ajuta sa iti creezi o imagine de ansamblu asupra stocurilor din magazin si sa intelegi mai bine care dintre produse sunt cel mai cumparat, respectiv cel mai putin cumparate de catre clienti.

In sectiune ai la dispozitie rapoarte in functie de criterii precum:

  • Produse usor vandabile 
  • Produse greu vandabile

In functie de preferinte, poti utiliza optiunea de filtrare pentru a analiza ritmul in care sunt vandute produsele din magazin in functie de anumite criterii specifice. Pentru a utiliza aceste filtre:

  1. Acceseaza butonul de Setari din pagina;
  2. Da click pe optiunea Filtreaza datele;
  3. Selecteaza filtrele dorite (Ex: Categorie, Tag-uri, Brand, Clasificare produs, Depozit, Tipul produsului, Disponibilitatea in stoc, Vizibilitate, Data adaugarii, Data modificarii, Furnizor, Comenzi/Metoda de plata, Comenzi/Metoda de livrare, Comenzi/Tag-uri, Comenzi/Campanie);
  4. Apasa Filtreaza.

De asemenea, poti seta si ce tip de informatii doresti sa urmaresti in cadrul fiecarui tip de raport in parte, precum si indicatorii relevanti. Pentru a seta acesti parametri:

1
Acceseaza butonul de Setari din pagina;
2
Da click pe optiunea Dimensiuni si metrici;
3
Selecteaza Dimensiunile (valorile calitative ale parametrilor de monitorizat); pot fi selectat maximum 5 optiuni, precum SKU, EAN, Stoc, Valoarea neta a stocurilor (campul Produs este preselectat in mod obligatoriu de catre sistem);
4
Selecteaza Metricii (valorile masurabile ale parametrilor de monitorizat); pot fi selectat maximum 5 optiuni, precum:
  • Vanzari nete - valoarea neta a produselor vandute, dupa deducerea discount-urilor, retururilor si taxelor (costul de transport nu este inclus);
  • Numar comenzi - numarul total de comenzi inregistrate (retururile sunt excluse);
  • Unitati vandute - suma iesirilor din stoc aferente comenzilor din magazinul curent;
  • Total unitati vandute - suma iesirilor din stoc aferente comenzilor din toate canalele de vanzare;
  • Unitati returnate - suma tuturor unitatilor returnate dintr-un produs;
  • Numar adaugari in cos - suma datilor in care un produs a fost adaugat in cosul unui client (sunt incluse si carturile abandonate);
  • Numar favorite - suma adaugarilor unui produs in lista de Favorite (este necesara instalarea in magazin a aplicatiei Produse favorite);
  • Numar alerte stoc - suma solicitarilor de alerte stoc pentru un anumit produs (este necesara instalarea in magazin a aplicatiei Alerta revenire in stoc);
  • Numar alerte pret - suma solicitarilor de alerte de pret pentru un anumit produs (este necesara instalarea in magazin a aplicatiei Alerte pret);
  • Rata de retur - rata procentuala a produselor returnate din totalul produselor vandute. Rata se calculeaza prin impartirea numarului total de unitati de produs returnate la numarul total de unitati de produs vandute, inmultit cu 100;
  • Viteza de rotatie a stocurilor - raportul dintre stocul vandut si stocul mediu. Stocul mediu se calculeaza ca medie aritmetica intre stocul existent la inceputul si stocul existent la finalul perioadei analizate;
  • Rata de vanzare - rata procentuala a vanzarilor unui anumit produs din totalul vanzarilor din magazin. Rata se calculeaza prin impartirea numarului total de vanzari dintr-un anumit produs la numarul total de produse vandute in magazin, inmultit cu 100.
  • 5
    Apasa Aplica.

    Nota

    Pentru fiecare tip de raport ai la dispozitie optiunea de salvare. Ulterior, rapoartele salvate se vor regasi in pagina Rapoarte, in sectiunea Rapoarte custom. De asemenea, prin utilizarea functiei Exporta, ai posibilitatea de a exporta rapoartele in format Excel sau CSV, ori poti trimite via email un link de pe care acestea pot fi descarcate.

    Te-a ajutat acest articol? Multumim pentru feedback A aparut o problema la trimiterea feedback-ului dvs.. Te rugam sa incerci din nou mai tarziu.