Cum vad statisticile referitoare la clientii magazinului meu - top vanzari, comenzi anulate/refuzate etc.?
Acceseaza pagina Rapoarte si mergi in sectiunea Clienti.
Nota
Rapoartele din aceasta sectiune te pot ajuta sa intelegi mai bine vizitatorii si clientii magazinului, pentru a creste performantele afacerii tale pe baza informatiilor obtinute.
In sectiune ai la dispozitie rapoarte in functie de criterii precum:
- Evolutie clienti - analizeaza numarul total de clienti care au plasat comenzi in magazin in intervalele de timp pe care le definesti;
- Top clienti in functie de vanzari - monitorizeaza ierarhia clientilor in functie de achizitiile realizate de acestia in magazin;
- Clienti recurenti - analizeaza clientii care realizeaza achizitii in magazin in mod recurent;
- Clienti cu comenzi anulate - analizeaza clientii cu comenzi anulate in magazin;
- Clienti cu comenzi refuzate - analizeaza clientii cu comenzi refuzate la livrare.
In functie de preferinte, poti utiliza optiunea de filtrare pentru a analiza clientii magazinului in functie de anumite criterii specifice. Pentru a utiliza aceste filtre:
- Acceseaza butonul de Setari din pagina;
- Da click pe optiunea Filtreaza datele;
- Selecteaza filtrele dorite (Ex: Cautare text, ID, Tip cont, Status, Telefon, Oras, Tara, Tip client, Sursa cont, Data adaugarii, Carturi abandonate, Abonare la newsletter, Grup de clienti, Categorii de produse comandate, Perioada comenzilor plasate, Ultima accesare);
- Apasa Filtreaza.
De asemenea, poti seta si ce tip de informatii doresti sa urmaresti in cadrul fiecarui tip de raport in parte, precum si indicatorii relevanti. Pentru a seta acesti parametri:
- 1
- Acceseaza butonul de Setari din pagina;
- 2
- Da click pe optiunea Dimensiuni si metrici;
- 3
- Selecteaza Dimensiunile (valorile calitative ale parametrilor de monitorizat); pot fi selectat maximum 5 optiuni, precum Email, Tara, Judet, Prima comanda, Ultima comanda (campul Nume este preselectat in mod obligatoriu de catre sistem;
- 4
-
Selecteaza Metricii (valorile masurabile ale parametrilor de monitorizat); pot fi selectate maximum 5 optiuni, precum:
- Venituri totale - suma valorilor comenzilor;
- Numar comenzi - numarul total de comenzi inregistrate (retururile sunt excluse);
- Numar comenzi anulate - numarul de comenzi anulate de un client in magazin;
- Numar comenzi refuzate - numarul de comenzi refuzate de un client la livrare;
- Valoare medie comanda - calculat ca raport intre Veniturile totale si Numarul de comenzi (costurile de transport sunt incluse).
- 5
- Apasa Aplica.
Nota
Pentru fiecare tip de raport ai la dispozitie optiunea de salvare. Ulterior, rapoartele salvate se vor regasi in pagina Rapoarte, in sectiunea Rapoarte custom. De asemenea, prin utilizarea functiei Exporta, ai posibilitatea de a exporta rapoartele in format Excel sau CSV, ori poti trimite via email un link de pe care acestea pot fi descarcate.