Cum pot analiza vanzarile magazinului in functie de criterii precum canale de vanzare, metode de plata, curieri etc?
Acceseaza pagina Rapoarte si mergi in sectiunea Vanzari.
Nota
In sectiune poti compara vanzarile de pe anumite canale, cu diferite metode de plata sau livrare si multe alte criterii de segmentare, pentru a lua cele mai bune decizii.
Ai la dispozitie rapoarte in functie de criterii precum:
- Evolutie vanzari - prezinta statistici pe zile despre incasari, pentru intervalurile de timp pe care le definesti;
- Evolutie numar comenzi - analizeaza evolutia numarului de comenzi intr-un anumit interval de timp;
- Valoare medie comanda - compara valoarea media a comenzilor pe fiecare zi dintr-un anumit interval de timp;
- Medie produse pe comanda - vizualizeaza care este media de produse per comanda in anumite intervale de timp;
- Timp mediu de livrare - analizeaza timpul mediu de livrare pentru un anumit interval si identifica eventualele blocaje din procesul de livrare;
- Vanzari in functie de metoda de plata - vizualizeaza metodele de plata folosite cel mai des de catre clienti pentru plata comenzilor in magazin;
- Vanzari in functie de metoda de livrare - analizeaza care dintre metodele de livrare disponibile in magazin sunt cele mai utilizate de catre clienti;
- Vanzari in functie de curier - vizualizeaza performantele de vanzari in functie de curierii preferati de catre clientii magazinului;
- Vanzari in functie de canal - analizeaza vanzarile pe baza diferitelor surse de trafic;
- Vanzari in functie de tara/judet - analizeaza performantele vanzarilor in functie de provenienta cumparatorilor.
In functie de preferinte, poti utiliza optiunea de filtrare pentru a analiza vanzarile in functie de anumite criterii specifice. Pentru a utiliza aceste filtre:
- Acceseaza butonul de Setari din pagina;
- Da click pe optiunea Filtreaza datele;
- Selecteaza filtrele dorite (Ex: Grup de clienti, Metoda de plata, Metoda de livrare, Curier, Campanie, Status curier, Tip cont, Categorie, Brand, Tip dispozitiv, Data adaugarii, Data expedierii, Data livrarii, Tag-uri);
- Apasa Filtreaza.
De asemenea, poti seta si ce tip de informatii doresti sa urmaresti in cadrul fiecarui tip de raport in parte, precum si indicatorii relevanti. Pentru a seta acesti parametri:
- 1
- Acceseaza butonul de Setari din pagina;
- 2
- Da click pe optiunea Dimensiuni si metrici;
- 3
- Selecteaza Metricii (valorile masurabile ale parametrilor de monitorizat); poti fi selectate maximum 5 optiuni, precum Metoda de plata, Metoda de livrare, Curier, Canal de vanzari, Tara, Judet, Campanie;
- 4
-
Selecteaza Metricii (valorile masurabile ale parametrilor de monitorizat); pot fi selectate maximum 5 optiuni, precum:
- Venituri totale - suma valorilor comenzilor;
- Vanzari totale - valoarea totala cu taxe a produselor vandute, inainte de deducerea discount-urilor si a retururilor, insa fara costul de transport;
- Vanzari nete - valoarea neta a produselor vandute, dupa deducerea discount-urilor, retururilor si taxelor, fara costul de transport;
- Costul produselor vandute - suma costurilor directe de productie sau de achizitie asociate produsului;
- Cost total de livrare - costul de livrare cu taxe incluse;
- Cost net de livrare - costul de livrare fara taxe;
- Credite Wallet consumate - numaarul total de credite din Wallet utilizate pentru plata comenzilor in magazin;
- Profit net - calculat ca diferenta intre Vanzarile nete si Costul produselor vandute;
- Marja profit brut - calculat ca raport procentual intre Profitul brut si Vanzarile nete;
- Numar comenzi - numarul total de comenzi inregistrate (retururile sunt excluse);
- Produse vandute - numarul de produse unice vandute; statistica nu include unitatile vandute din fiecare produs;
- Unitati vandute - numarul de bucati vandute din toate produsele;
- Valoare medie comanda - calculat ca raport intre Veniturile totale si Numarul de comenzi (sunt incluse costurile de transport si valoarea creditelor consumate din Wallet);
- Valoarea medie neta a comenzii - calculat ca raport intre Vanzarile nete si numarul de comenzi;
- Medie produse pe comanda - calculat ca raport intre Numarul de produse vandute si Numarul de comenzi (retururile sunt excluse);
- Numar mediu de unitati vandute pe comanda - numarul mediu de unitati vandute per comanda, din orice produs;
- Timp livrare - intervalul de timp, exprimat in minute, de la plasarea comenzii si pana la marcarea acesteia ca expediata;
- Numar retururi - numarul de produse din comenzi returnate in magazin.
- 5
- Apasa Aplica.
Nota
Pentru fiecare tip de raport ai la dispozitie optiunea de salvare. Ulterior, rapoartele salvate se vor regasi in pagina Rapoarte, in sectiunea Rapoarte custom. De asemenea, prin utilizarea functiei Exporta, ai posibilitatea de a exporta rapoartele in format Excel sau CSV, ori poti trimite via email un link de pe care acestea pot fi descarcate.