Actualizarea imaginii asociate de Facebook in mod automat unui link
Atunci cand postezi un link al magazinului tau online pe Facebook, este posibil ca imaginea pe care Facebook o asociaza automat link-ului sa nu corespunda imaginii din site-ul tau. Acest lucru se intampla mai ales in cazul in care ai efectuat recent modificari de imagini pe website.
Intr-o astfel de situatie, cel mai adesea, principalul responsabil este Cache-ul Facebook.
Ce este Cache-ul?
Cache-ul este practic locatia in care se salveaza temporar o serie de informatii asociate unei anumite resurse web accesate. In cazul paginilor web, informatiile asociate unei pagini sunt stocate pe hard drive-ul dispozitivului folosit. Acest sistem ajuta la incarcarea mult mai rapida a paginilor respective in cazul unei reaccesari ulterioare, deoarece o parte dintre resurse nu mai sunt solicitate din nou catre server-ul care le gazduieste, ci sunt preluate direct din Cache-ul salvat pe dispozitivul utilizat.
Situatia neplacuta apare in momentul in care pagina a suferit o serie de modificari de design, dar utilizatorul vede in continuare varianta veche, respectiv cea salvata in Cache. Pentru a elimina aceasta problema, este necesara stergerea Cache-ului din browser.
Aici regasesti intructiuni pentru a sterge Cache-ul din Google Chrome, respectiv pentru a sterge Cache-ul din Mozilla Firefox.
Ce este Facebook Cache?
Asemeni browserelor web, pentru a oferi o experienta cat mai placuta utilizatorului, si Facebook utilizeaza Cache. Facebook Cache ofera multe avantaje, insa din cauza acestuia, te poti confrunta si cu o situatie destul de neplacuta: neactualizarea rapida a previzualizarii sau a capturii de ecran care apare in momentul in care distribui link-ul magazinului tau dupa ce ai facut recent o modificare in design-ul magazinului online.
Astfel de situatii pot aparea cand spre exemplu schimbi bannerul de pe homepage cu unul nou. Daca ulterior distribui pe Facebook sau WhatsApp linkul catre homepage-ul magazinului, este posibil ca Facebook sa preia in previzualizare o captura a homepage-ului continand vechiul banner. Aceasta situatie apare din cauza Cache-ului Facebook, care a salvat deja vechea varianta a paginii tale, din perioada in care se afisa bannerul anterior.
Pentru a solutiona aceasta problema, va fi necesar sa stergi Cache-ul Facebook pentru URL-ul pe care vrei sa il distribui, utilizand un instrument pus la dispozitie de platforma Facebook.
Cum poti sterge Facebook Cache?
Pentru a forta actualizarea informatiilor preluate automat de catre Facebook, in cazul de mai sus afisarea bannerului nou:
- 1
- Acceseaza Meta Sharing Debugger;
- 2
- Introdu URL-ul paginii pentru care vrei sa actualizezi preview-ul si apasa Debug;
- 3
- Apasa butonul Scrape again;
- 4
- In dreptul sectiunii Link preview va aparea modul in care link-ul din magazinul tau online va fi afisat in cazul in care il vei distribui pe Facebook. Practic, butonul Scrape again sterge Cache-ul Facebook si il forteaza sa afiseze informatiile actualizate.
Nota
Tine cont de faptul ca este nevoie de un interval de pana la 24 ore din momentul in care ai folosit functia Scrape again pentru ca informatiile sa se actualizeze.