Solutii pentru cazul neasignarii surselor de trafic pe grupurile implicite din GA4

Traficul neasignat din Google Analytics 4 (GA4) se refera la traficul dintr-un website care nu este atribuit niciunuia dintre cele 18 grupuri de canale implicite: Affiliates, Audio, Cross-network, Direct, Display, Email, Mobile Push Notifications, Organic Search, Organic Shopping, Organic Social, Organic Video, Paid Other, Paid Search, Paid Shopping, Paid Social, Paid Video, Referral, SMS.

Google asigneaza sursele de trafic pe unul dintre grupurile enumerate mai sus pe baza unor reguli. Spre exemplu, daca un vizitator acceseaza website-ul de pe un canal de social media, iar in parametrul utm_medium din URL contine valoarea cpc (cost-per-click), sursa de trafic va fi asignata in grupul Paid Social.

In schimb, daca o sursa de trafic al carei dimensiuni (medium, source etc) nu se incadreaza in respectivele reguli, aceasta va fi adaugata in grupul Unassigned, deoarece Google Analytics 4 nu poate identifica grupul pe care respectiva sursa de trafic ar trebui asignata.

Identificarea surselor de trafic marcate ca Unassigned

Din contul tau Google Analytics 4 urmeaza pasii descrisi in continuare:

1
Acceseaza Reports > Acquistion > Traffic acquisition;

Dimensiunea implicita din acest raport este Default channel group, iar in lista vei observa canalul Unassigned;


2
Acceseaza butonul "+" asociat tabelului si adauga Session Source/Medium dimension;


3
Mergi apoi in bara de Search si realizeaza o cautare dupa termenul "unassigned". Astfel, in lista vor fi afisate toate sursele de trafic ramase neasignate.

Cauze pentru sursele de trafic neasignate

Pot exista anumite cauze pentru care sursele de trafic sunt alocate pe grupul Unassigned in Google Analytics 4, precum:

1
Parametrii UTM nu respecta regulile Google

Daca, spre exemplu, in magazin ai o pagina cu multe linkuri catre diverse PDF-uri cu instructiuni de utilizare a produselor pe care le comercializezi si vrei sa monitorizezi cat de accesate sunt respectivele linkuri, in mod normal ai seta in URL un parametru de tipul utm_medium=pdf.

Insa, GA4 nu va sti carui grup sa atribuie parametrul, astfel ca sursa de trafic va fi inregistrata in lista Unassigned.

Pentru a evita aceasta situatie, cea mai buna varianta este sa utilizezi in UTM o valoare pe care GA4 o poate recunoaste. Spre exemplu, poti introduce valori de tipul utm_medium=e-mail, utm_medium=e_mail sau utm_medium=e mail.
Important

Valori de tipul utm_medium=mail sau utm_medium=em sunt considerate incorecte si vor avea ca rezultat in continuare marcarea surselor de trafic respective ca neasignate.
Alternativ, poti crea grupuri de canale custom in GA4, capabile sa recunoasca valorile UTM personalizate pe care le introduci. In orice caz, canalul Unassigned va ramane in continuare in grupul implicit.
2
Protocolul de masurare este utilizat incorect

Protocolul de masurare (MP) reprezinta una dintre modalitatile prin care poti trimite date catre GA4. Acesta este construit totodata sa imbogateasca datele care sunt trimise din serverul magazinului catre Google Analytics 4, dar nu si sa creeze noi sesiuni sau utilizatori/vizitatori.

Daca datele sunt trimise prin intermediul protocolului de masurare catre sesiunea activa curenta de pe website, fiecare eveniment trebuie sa contina parametrii client_id si session_id. Fara includerea session_id (sau daca acesta nu se potriveste cu ID-ul sesiunii respective), sursa de trafic va fi marcata ca not set.
3
Triggerele de audienta

Aceasta caracteristica specifica Google Analytics 4 permite utilizatorilor sa defineasca audiente pe baza unor anumite conditii, iar cand un vizitator intruneste respectivele conditii, sa se declanseze automat un eveniment in GA4. Procesul creste in acelasi timp si numarul de surse de trafic marcate cu not set, mai ales pe cazul in care ai creat o audienta bazata pe un metric predictiv (Ex: "Cumparatori posibili in urmatoarele 7 zile").

Daca utilizezi audiente predictive, este bine sa stii ca nu exista o solutie pentru a evita in aceasta situatie neasignarea surselor respective de trafic pe niciun grup din GA4, iar numarul acestora marcate cu not set va fi mai ridicat decat de obicei.
4
Parametrii UTM sunt incorecti/incompleti

Daca utilizezi parametri UTM, foloseste intotdeauna cel putin urmatorii parametri: utm_source, utm_medium si utm_campaign.

Cele mai multe reguli din documentatia pentru GA4 se uita dupa primii doi parametri, iar unele o fac si dupa utm_campaign.

Spre exemplu, daca linkurile dintr-o campanie de marketing contin doar parametrul utm_campaign, atunci linkurile care contin utm_medium si utm_source vor fi marcate ca not set si listate in grupul Unassigned din GA4.

Astfel, pentru a evita situatia, utilizeaza toti cei 3 parametri enumerati mai sus.
5
Datele nu au fost complet procesate de GA4

Google Analytics proceseaza datele intr-un interval cuprins intre 24 si 48 de ore. Astfel, in sectiunea de rapoarte din ziua precedenta sau ziua in curs va putea fi observata o crestere a traficului Unassigned

Solutia este sa astepti si sa verifici din noua rapoartele dupa scurgerea intervalului de timp precizat mai sus.
6
Absenta evenimentului session_start

De cele mai multe ori, sursele de trafic marcate ca not set nu au evenimentul session_start, alocat in mod automat de GA4.

O explicatie ar putea fi server-side tagging, unde evenimentul este setat pentru ecludere si de aceea nu este trimis catre GA4. 

O alta explicatie poate fi aceea ca tag-urile evenimentului din GA4 se declanseaza uneori inaintea tag-ului Google.

Si in acest caz nu exista solutii clare, fiind cel mai probabil vorba despre o eroare din Google Analytics.
7
Raportarea identitatii

Google Analytics 4 utilizeaza anumite metode pentru identificarea vizitatorilor ( user id, cookies, Google signals etc.), ceea ce poate conduce la multe surse de trafic trecute in lista Unassigned.

Modificarea identitatii de raportare pe baza de dispozitiv poate determina scaderea semnificativa a numarului de sesiuni neasignate.
8
Suprascrierea manuala a session_id

Situatia rar intalnita in care configurarea tag-ului Google in GA4 contine parametrul session_id care a fost suprascris dintr-un motiv oarecare, poate genera un numar mare de sesiuni de trafic marcate cu not set.
Te-a ajutat acest articol? Multumim pentru feedback A aparut o problema la trimiterea feedback-ului dvs.. Te rugam sa incerci din nou mai tarziu.