Organizarea sitemap-ului unui magazin MerchantPro

Un sitemap este un fisier care contine informatii despre paginile si fisierele de diferite tipuri dintr-un site, precum si relatiile dintre acestea. 

Sitemap-ul transmite catre motoarele de cautare, precum Google, ierarhia paginilor (URL-urilor) si a imaginilor din magazin, precum si alte informatii valoroase despre aceste fisiere (Ex: ultima actualizare a paginii, in cate versiuni de limba este disponibila o pagina etc.).

Important

Un sitemap poate contine pana la 50.000 de URL-uri si nu trebuie sa depaseasca 50 Mb necomprimat. 

Tipurile de sitemap-uri din magazinele MerchantPro

In magazinele MerchantPro sunt generate in mod automat mai multe sitemap-uri, sub forma unor fisiere XML. 

Nota

Index-ul de sitemap-uri poate fi vizualizat prin adaugarea /sitemap.xml in continuarea URL-ului domeniului pe care functioneaza magazinul (Ex: www.demo.ro/sitemap.xml).

Descopera in continuare care sunt tipurile de sitemap-uri generate automat pentru magazin:

  • sitemap_shop.xml - in acest sitemap sunt incluse URL-uri precum cele ale categoriilor, brand-urilor, tag-urilor si ale paginilor statice de tip info.

    Nota

    Din cauza limitarilor privitoare la dimensiunea sitemap-urilor, in sitemap-ul magazinului tau vor fi afisate doar 10.000 de tag-uri dintre cele active in site.

    Nota

    In sitemap-ul de categorii vor fi listate atat paginile de categorii in sine, cat si paginile de categorii cu filtre aplicate, insa numai daca acestea nu sunt marcate pe categorie sau atribute cu meta_noindex.
  • sitemap_blog.xml - sitemap-ul include paginile de blog (daca exista un blog instalat in magazin), precum categorii de blog, articole de blog, tag-uri de blog.

    Nota

    Din cauza limitarilor privitoare la dimensiunea sitemap-urilor, in sitemap vor fi listate maximum 10.000 de tag-uri de blog.
  • sitemap_products.xml - sitemap-ul contine doar paginile de produs ale produselor pentru care permiti listarea in magazin (inclusiv cele fara stoc disponibil, daca este cazul).

    Nota

    Daca numarul de produse din magazin depaseste limitele mentionate anterior, vor fi generate automat mai multe sitemap-uri de forma sitemap_products_page2.xml, sitemap_products_page3.xml etc.
  • sitemap_images.xml - in sitemap sunt incluse imaginile de produs ale produselor pentru care permiti listarea in magazin.

    Nota

    Daca numarul de imagini de produs din magazin depaseste limitele mentionate anterior, vor fi generate automat mai multe sitemap-uri de forma sitemap_images_page2.xml, sitemap_images_page3.xml etc.
  • Tag-uri incluse in sitemap-uri

    Tag-urile existente in sitemap-urile generate de platforma MerchantPro sunt construite pe baza recomandarilor Google. Iata cateva exemple de astfel de tag-uri:

    • <loc> - indica URL-ul propriu-zis al produsului;
    • <lastmod> - indica data ultimei modificari a paginii;
    • <priority> - aceasta valoare indica motoarelor de cautare care sunt cele mai importante pagini din magazin (nu influenteaza importanta pe care Google o acorda Google magazinului tau in comparatie cu alte site-uri);
    • <image:loc> - indica URL-ul propriu-zis al imaginii;
    • <image:title> - indica denumirea produsului.

    Nota

    Prin verificarea domeniului in Google Search Console, platforma MerchantPro iti asigura trimiterea automata a sitemap-ului catre Google, nemaifiind necesara nicio alta actiune din partea ta.

    Prioritizarea paginilor din sitemap in motoarele de cautare

    La accesarea Setari > Setari SEO regasesti sectiunea Setari sitemap, unde poti seta pentru diferitele tipuri de continut din magazin:

    • Prioritatea - indica motoarelor de cautare cat de important este un anumit tip de continut fata de restul continutului de pe site (valorile variaza de la 0.0 la 1.0, unde 1.0 reprezinta importanta maxima).
    • Frecventa - le spune motoarelor de cautare cat de des este probabil sa se schimbe continutul.
    Te-a ajutat acest articol? Multumim pentru feedback A aparut o problema la trimiterea feedback-ului dvs.. Te rugam sa incerci din nou mai tarziu.