Organizarea sitemap-ului unui magazin MerchantPro
Un sitemap este un fisier care contine informatii despre paginile si fisierele de diferite tipuri dintr-un site, precum si relatiile dintre acestea.
Sitemap-ul transmite catre motoarele de cautare, precum Google, ierarhia paginilor (URL-urilor) si a imaginilor din magazin, precum si alte informatii valoroase despre aceste fisiere (Ex: ultima actualizare a paginii, in cate versiuni de limba este disponibila o pagina etc.).
Important
Un sitemap poate contine pana la 50.000 de URL-uri si nu trebuie sa depaseasca 50 Mb necomprimat.
Tipurile de sitemap-uri din magazinele MerchantPro
In magazinele MerchantPro sunt generate in mod automat mai multe sitemap-uri, sub forma unor fisiere XML.
Nota
Index-ul de sitemap-uri poate fi vizualizat prin adaugarea /sitemap.xml in continuarea URL-ului domeniului pe care functioneaza magazinul (Ex: www.demo.ro/sitemap.xml).
Descopera in continuare care sunt tipurile de sitemap-uri generate automat pentru magazin:
Tag-uri incluse in sitemap-uri
Tag-urile existente in sitemap-urile generate de platforma MerchantPro sunt construite pe baza recomandarilor Google. Iata cateva exemple de astfel de tag-uri:
- <loc> - indica URL-ul propriu-zis al produsului;
- <lastmod> - indica data ultimei modificari a paginii;
- <priority> - aceasta valoare indica motoarelor de cautare care sunt cele mai importante pagini din magazin (nu influenteaza importanta pe care Google o acorda Google magazinului tau in comparatie cu alte site-uri);
- <image:loc> - indica URL-ul propriu-zis al imaginii;
- <image:title> - indica denumirea produsului.
Nota
Prin verificarea domeniului in Google Search Console, platforma MerchantPro iti asigura trimiterea automata a sitemap-ului catre Google, nemaifiind necesara nicio alta actiune din partea ta.
Prioritizarea paginilor din sitemap in motoarele de cautare
La accesarea Setari > Setari SEO regasesti sectiunea Setari sitemap, unde poti seta pentru diferitele tipuri de continut din magazin:
- Prioritatea - indica motoarelor de cautare cat de important este un anumit tip de continut fata de restul continutului de pe site (valorile variaza de la 0.0 la 1.0, unde 1.0 reprezinta importanta maxima).
- Frecventa - le spune motoarelor de cautare cat de des este probabil sa se schimbe continutul.