Aplicatia Marketplace Skroutz

Skroutz este cea mai cunoscuta platforma de tip marketplace din Grecia, activa si pe alte piete, inclusiv in Romania. Pentru a lista produsele si a gestiona comenzile prin acest canal, este necesar sa parcurgi doua etape esentiale:

  1. Crearea unui cont de seller in platforma Skroutz
  2. Instalarea aplicatiei Marketplace Skroutz in magazinul tau

Spre deosebire de alte canale de vanzare, datele sunt transmise printr-un datafeed pe care Skroutz il acceseaza periodic (aproximativ o data pe ora). Acest aspect influenteaza atat publicarea ofertelor, cat si actualizarea lor.

Conectarea magazinului cu Marketplace Skroutz

Dupa ce finalizezi configurarea contului de seller in Skroutz, revino in platforma MerchantPro pentru a seta aplicatia care permite conectarea magazinului cu marketplace-ul Skroutz. 

Configurare publicare stocuri

Setarea Valoarea stocului publicat in marketplace iti permite sa alegi modul in care va fi publicata in feed valoarea stocurilor pentru fiecare produs. Ai la dispozitie optiunile:

  • Stocul produsului - se preia stocul existent in magazin;
  • Stocul produsului diminuat cu o marja de siguranta - la selectarea acestei optiuni vei putea introduce in campul Marja de siguranta cantitatea care va fi scazuta din stocul produsului. Valoarea de stoc obtinuta prin acest calcul, mai mica decat stocul existent in magazin, va fi preluata in feed.

    Spre exemplu, daca in magazin ai un stoc de 25 de bucati pentru un anumit produs, iar in marketplace vrei sa te asiguri ca vei avea stoc suficient pentru produsul respectiv, poti seta ca marja de siguranta valoarea 10. Astfel, catre Skroutz se va trimite un stoc de 15 bucati. 

Configurare publicare preturi

Setarea Valoarea pretului publicat in marketplace iti permite sa alegi una dintre urmatoarele metode:

  • Pretul de produs definit in magazin;
  • Pretul produsului la care se aplica un coeficient - la selectarea acestei optiuni vei putea sa introduci in campul Multiplicator pret coeficientul cu care va fi inmultit pretul net din magazin;
  • Pretul produsului la care se aplica o regula de ajustare preturi - la selectarea acestei optiuni vei putea sa selectezi o regula de ajustare a pretului dintre cele pe care le-ai definit in magazin;
  • Pretul produsului la care se aplica un coeficient definit la nivel de produs - daca selectezi aceasta optiune, la nivelul produselor va deveni activ campul aditional Coeficient ajustare pret Skroutz.

    Pretul publicat in feed-ul Skroutz va fi rezultatul inmultirii pretului net al produsului cu coeficientul pe care il definesti la nivelul acestuia;

  • Pretul de achizitie al produsului la care se aplica un coeficient definit la nivel de produs - setarea devine disponibila daca activezi campul Cost achizitie din pagina Setari catalog. La nivelul produselor va deveni activ campul Coeficient ajustare cost Skroutz.

    Pretul publicat in feed-ul Skroutz va fi rezultatul inmultirii costului de achizitie cu coeficientul pe care il definesti la nivelul acestuia.

Din setarea Rotunjire preturi poti seta tipul de rotunjire care se va aplica preturilor publicate in feed, aplicata la pretul total, cu taxe incluse.

Configurare publicare oferte

Setarea Coeficient ajustare pret minim / maxim in functie de iti permite sa generezi in mod automat limite minime si maxime pentru pretul listat in marketplace. Calcularea limitelor va fi realizata in functie de una dintre urmatoarele optiuni pe care le selectezi:

  • Pret produs;
  • Cost achizitie;
  • Pret vanzare marketplace.

Coeficientul de ajustare are doar rol de validare interna si nu este transmis in Skroutz.

Setarea Disponibilitate stoc defineste timpul estimat de livrare al produselor. Sistemul Skroutz foloseste un set predefinit de valori pentru disponibilitate (Exemplu: Available from 1 to 3 days, Available from 4 to 10 days etc.).

Selecteaza optiunea care corespunde cel mai bine cu timpul real de livrare al produsului, astfel incat datele sa fie interpretate corect de Skroutz.

Setari atribute (Culoare/Marime)

Pentru ca produsele sa fie listate corect in Skroutz, este necesar sa mapezi atributele din magazinul tau care corespund atributelor Culoare si Marime cerute de marketplace.

De exemplu, daca in magazin folosesti denumiri diferite pentru culoare (Exemplu: "Culoare", "Color", "Nuanta"), le poti selecta pe toate in acest pas. Sistemul le va unifica si va transmite catre Skroutz un singur atribut consolidat.

Daca alegi mai multe atribute, valorile acestora vor fi incluse in feed ca un singur camp, separate prin virgula.

Setari comenzi

In acest pas vei putea sa definesti preferintele cu privire la comenzile venite in magazin din marketplace-ul Skroutz.

Setarea Activeaza importul automat al comenzilor din marketplace si permite procesarea comenzilor activeaza mecanismul prin care comenzile sunt receptionate automat in magazin prin webhook. Stocurile din magazin vor fi ajustate corespunzator, iar comenzile vor putea fi procesate din magazin.

In campul API Key introdu URL-ul API preluat din contul tau Skroutz. Pentru a-l obtine, acceseaza sectiunea Settings, apoi apasa butonul Edit din zona Skroutz Marketplace.

In continuare, mergi la Connection to e-shop (optional), iar in subsectiunea Order API copiaza linkul din campul Active API token si adauga-l in campul API Key din pagina de setari a aplicatiei din magazin.

Setarea Mod de generare ID comanda iti permite sa alegi daca ID-ul comenzii trebuie generat local (in magazin) sau va fi preluat din sistemul Skroutz. Daca optezi pentru a doua varianta, poti introduce optional un prefix pentru ID-ul comenzii (Exemplu: S-), cu scopul unei identificari mai facile.

Din setarea Criteriu de alocare pe un profil existent poti selecta modalitatea prin care sistemul va incerca sa asocieze clientul din marketplace cu un profil de client salvat deja la nivel de magazin:

  • Localizare client pe baza de telefon;
  • Dezactivat (creeaza profil client de tip Guest).

Setare Callback

In sectiunea Setari comenzi vei regasi si URL-ul de tip callback. Pentru receptionarea in magazin a comenzilor plasate si anulate din marketplace-ul Skroutz, este necesar sa copiezi acest URL si sa il configurezi in contul tau de seller Skroutz, dupa cum urmeaza:

  1. Mergi in contul tau de seller din sistemul Skroutz;
  2. Acceseaza Settings > Skroutz Marketplace;
  3. In sectiunea Connection to e-shop completeaza campul Webhook URL cu URL-ul generat din magazinul tau MerchantPro (URL-ul este disponibil in pagina de setari a aplicatiei din magazin).

Publicare produse in feed 

Dupa ce finalizezi configurarile aplicatiei Marketplace Skroutz, treci la publicarea efectiva a produselor in feed-ul care va fi transmis catre Skroutz. Din panoul de control al magazinului:

  1. Acceseaza Catalog > Produse;
  2. Selecteaza produsele pe care doresti sa le publici in Skroutz;
  3. Acceseaza meniul Alte actiuni si da click pe optiunea Publica produse in marketplace Skroutz;

In urma acestei actiuni, produsele selectate vor fi incluse in feed-ul dedicat Skroutz.

Feed-ul este generat in mod static si contine toate informatiile necesare listarii in marketplace: denumire produs, pret, stoc, descriere, imagini, atribute (culoare, marime etc.), categorie etc.

Dupa generare, feed-ul trebuie copiat din panoul de administrare al magazinului si introdus manual in contul tau de seller Skroutz, in sectiunea corespunzatoare configurarii feed-ului de produse. Feed-ul nu este transmis automat catre platforma, ci este preluat de Skroutz in baza link-ului salvat in contul de seller din marketplace.

Pentru preluarea feed-ului acceseaza listing-ul Produse din meniul Skroutz si da click pe butonul Feed produse.

Actualizarea datelor in Skroutz

Modificarile efectuate in magazin (precum pret, stoc etc.) se vor reflecta automat in feed-ul generat, insa pot exista mici intarzieri (de ordinul catorva minute) intre momentul modificarii si actualizarea efectiva a feed-ului.

Platforma Skroutz acceseaza periodic (aproximativ o data pe ora) feed-ul salvat in cont si actualizeaza oferta pe baza datelor preluate. Nu este necesara reincarcarea manuala a feed-ului dupa fiecare modificare.

Spre deosebire de alte platforme de tip marketplace, Skroutz functioneaza exclusiv pe baza unui feed static, ceea ce implica urmatoarele:

  • Nu exista o sincronizare in timp real a stocurilor, preturilor sau ofertelor;
  • Toate informatiile sunt colectate si transmise printr-un export de produse (feed);
  • Feed-ul poate contine informatii diferite fata de cele afisate in magazinul online daca sunt aplicate reguli sau coeficienti de ajustare;
  • Preturile transmise catre Skroutz trebuie exprimate in Euro – orice alta moneda va fi convertita automat.

Aceste aspecte trebuie luate in calcul atat la publicarea initiala a produselor, cat si la orice actualizare ulterioara.

In cazul in care doresti sa modifici datele unui produs deja publicat:

  1. Acceseaza listing-ul Produse din meniul Skroutz;
  2. Da click pe butonul Editeaza asociat produsului;
  3. Aplica modificarile dorite;
  4. Apasa Salveaza.

Modificarile vor fi incluse automat in feed-ul actualizat, iar Skroutz le va prelua la urmatorul acces programat.

Daca ai deja produse listate in Skroutz, te rugam sa ne contactezi pentru a verifica impreuna configurarea acestora.

Te-a ajutat acest articol? Multumim pentru feedback A aparut o problema la trimiterea feedback-ului dvs.. Te rugam sa incerci din nou mai tarziu.