Avertisment “Site periculos” in browser – cauze si solutii

In anumite cazuri, la accesarea magazinului tau online, browserul poate afisa un mesaj de avertizare de tipul “Site periculos”. Acest tip de notificare este generat de Google Safe Browsing si indica faptul ca domeniul a fost clasificat temporar ca potential nesigur.

Avertismentul nu este legat de platforma MerchantPro, ci de reputatia domeniului in ecosistemul Google.

La MerchantPro monitorizam in permanenta infrastructura platformei pentru a asigura integritatea si securitatea mediului de gazduire, iar daca intampini o astfel de situatie, ne poti contacta pentru a-ti oferi asistenta in procesul de identificare si raportare catre Google.

Important

Retine insa ca solicitarea oficiala de reevaluare trebuie initiata din contul Google Search Console al detinatorului domeniului.

Ce inseamna avertismentul “Site periculos”?

Google Safe Browsing este un sistem automat utilizat de browserele moderne pentru a proteja utilizatorii impotriva continutului nesigur.

Daca domeniul tau este raportat ca malitios (malware) sau phishing, Google poate afisa un avertisment vizitatorilor inainte de incarcarea site-ului, chiar daca site-ul functioneaza corect si este gazduit in siguranta.

Aceste clasificari nu indica intotdeauna o problema reala. In unele cazuri pot fi rezultatul unor:

  • Raportari automate;
  • Confuzii cu domenii similare;
  • Istoricul negativ al domeniului (in special daca a fost achizitionat de la alt proprietar).

Cauze posibile ale clasificarii unui site ca “periculos”

Etichetarea unui domeniu ca “site periculos” poate aparea din mai multe motive, cum ar fi:

  • Includerea accidentala a unor scripturi malitioase in continutul paginilor (Ex: in descrierile produselor, bannere sau coduri HTML personalizate);
  • Infectarea locala a dispozitivului utilizat pentru administrarea magazinului (care poate injecta cod neautorizat);
  • Istoricul domeniului - in cazul domeniilor preluate de la alti proprietari, pot exista inregistrari vechi de tip phishing/malware;
  • Similitudini de denumire cu alte domenii raportate;
  • Raportari false sau automate din surse terte (Ex: VirusTotal, servicii antiphishing).

Ce trebuie sa faci daca apare avertismentul

Corectarea sau eliminarea avertismentului trebuie facuta de catre detinatorul domeniului, prin intermediul instrumentelor oficiale Google.

1. Verifica statusul domeniului in Google Search Console

  • Acceseaza Google Search Console - Security Issues;
  • Adauga domeniul tau, daca nu este deja verificat;
  • Verifica daca exista notificari privind probleme de securitate sau continut malitios;
  • Urmeaza instructiunile Google pentru curatarea si validarea domeniului.

2. Solicita reevaluarea domeniului in Safe Browsing

Dupa verificarea si remedierea eventualelor probleme:

  • Trimite o cerere de reevaluare catre Google la Safe Browsing - Request Review;
  • Completeaza formularul cu domeniul afectat si motiveaza solicitarea (ex. “Site-ul a fost curatat” sau “Eticheta este eronata”).

In general, reevaluarea este procesata in cateva zile, iar avertismentul este eliminat automat daca site-ul nu mai prezinta riscuri.

Recomandari de preventie

Pentru a evita pe viitor reaparitia avertismentului:

  • Ruleaza periodic scanari antivirus pe dispozitivele de administrare a magazinului;
  • Evita incarcarea in continut (pagini, descrieri, bannere) a codului HTML preluat din surse necunoscute;
  • Foloseste doar aplicatii si integrari verificate din App Store-ul MerchantPro;
  • Pastreaza activ certificatul SSL al domeniului si verifica periodic validitatea acestuia;
  • Asigura-te ca toate conturile de administrare folosesc parole complexe.
Te-a ajutat acest articol? Multumim pentru feedback A aparut o problema la trimiterea feedback-ului dvs.. Te rugam sa incerci din nou mai tarziu.