Adaugarea manuala a comenzilor in magazin
Functia de adaugare manuala a comenzilor iti permite adaugi rapid comenzi noi si sa reduci astfel timpul de raspuns la eventuale solicitari particulare din partea clientilor, crescand in acelasi timp satisfactia acestora.
Moduri de adaugare comanda
Poti incepe sa adaugi manual o comanda in urmatoarele moduri:
- 1
- Acceseaza meniul rapid din zona de Top Menu a panoului de control si da click pe optiunea Adaugarea unei comenzi;
- 2
- Acceseaza Comenzi > Comenzi in asteptare si apasa butonul Adauga comanda.
- Adauga inregistrare custom - permite adaugarea unui produs personalizat, pentru care va trebui sa adaugi o denumire, pretul, taxa si cantitatea; optiunea este utila pentru situatiile in care vrei sa incluzi rapid in comanda un produs care nu mai este listat in magazin;
- Adauga discount custom - poti opta pentru adaugarea unei reduceri fixe la intreaga comanda (cu taxe incluse) sau pentru adaugarea unui cupon de reducere pe care l-ai creat in magazin;
- Ajusteaza stoc corespunzator - optiunea este selectata in mod implicit la adaugarea manuala a unui produs si controleaza scaderea din stoc a produselor incluse in comanda.


Completeaza in continuare informatiile din fiecare sectiune a formularului de adaugare a comenzii:

Selectia clientului
Daca vrei sa adaugi comanda pe numele unui client deja inregistrat in magazin, acceseaza meniul si selecteaza clientul respectiv din lista.
Nota
In functie de comenzile anterioare ale acestuia, sistemul va completa in mod automat detaliile privitoare la metoda de plata si de livrare pentru clientul respectiv.
Daca vrei sa adaugi comanda pe numele unui client nou, apasa butonul Adauga client si completeaza ulterior informatiile personale si financiar bancare ale acestuia (nume, adresa email, telefon, tip persoana - fizica sau juridica - tara, judet, IBAN etc.)
Apasa Salveaza dupa verificarea tuturor setarilor.
Selectia produselor din comanda
Selectia metodei de plata si de livrare
In cazul in care adaugi un client nou, este necesar sa setezi manual metodele de plata, respectiv livrare care vor fi utilizate pentru achitarea si livrarea comenzii.
Schimbarea statusului de plata si/sau livrare
Statusul de plata implicit la adaugarea unei comenzi este Plata in asteptare. In cazul in care clientul a achitat deja comanda, selecteaza din meniu statusul Plata finalizata.
Similar, statusul de livrare este de Comanda in asteptare. Pentru a edita statusul de livrare, acceseaza meniul si selecteaza optiunea dorita (Comanda expediata, Comanda livrata).
Adaugarea de note interne/Tag-uri
Optional, poti adauga o nota interna cu detalii suplimentare despre comanda, pentru o identificare mai facila a acesteia in panoul de control al magazinului. In acelasi scop, poti sa adaugi tag-uri pe comanda sau sa selectezi unele dintre cele deja adaugate in magazin.
Vizualizarea sumarului comenzii
In sectiunea de sumar va fi listata suma totala a produselor adaugate in comanda (subtotal), reducerile aplicate la nivelul intregii comenzi (daca acestea exista), costurile de livrare, precum si suma totala de plata care va trebui achitata de catre client.
Setarea notificarilor
Optiunea Trimite email este selectata in mod implicit la adaugarea manuala a unei comenzi si permite trimiterea automata a unei notificari via email catre adresa clientului in numele caruia a fost plasata comanda.
Apasa Salveaza dupa verificarea tuturor setarilor.