Adaugarea unei reguli de discount de tip Cart

Regulile de tip Cart iti permit sa creezi o serie de promotii aplicabile la nivelul cosului de cumparaturi, in functie de anumite criterii pe care le definesti.

Poti seta reduceri fixe sau procentuale per comanda, poti oferi livrarea gratuita sau produse cadou la intrunirea conditiilor pe care le-ai configurat la nivelul cosului de cumparaturi sau poti defini promotii de tip Bonus cashback.

Nota

Promotiile generate pe baza regulilor de tip Cart sunt semnalizate atat in listingurile si paginile de produs din magazin, cat si la nivelul cosului de cumparaturi, prin mesaje de tip upsell si marcaje specifice.

Modul de adaugare al regulilor de tip Cart

Pentru a seta o regula de tip Cart, acceseaza din panoul de control Marketing > Reguli cart si apasa butonul Adauga regula de discount

Introdu o denumire pentru regula - folosita exclusiv pentru identificarea interna a acesteia.

In continuare, poti crea urmatoarele tipuri de promotii:

1
Reducere pe comanda

Permite oferirea de discounturi procentuale sau fixe la nivelul intregului cos de cumparaturi.

La selectarea acestei optiuni va deveni disponibila sectiunea Setari continut, unde vei putea alege daca tipul discount-ului este de tip procentual sau fix (cu taxe incluse) si sa completezi valoarea respectiva.

Daca selectezi optiunea Valoare fixa, se va activa optiunea Mod aplicare discount fix, unde poti selecta daca discountul fix se aplica o singura data, la totalul cosului de cumparaturi sau se aplica pentru fiecare unitate de produs din cosul de cumparaturi.
2
Livrarea gratuita

Permite setarea livrarii gratuite pentru o selectie de produse. La selectarea acestei optiuni poti defini suplimentar din sectiunea Setari filtrare/aplicabilitate si zona/zonele pentru care este valabila livrarea gratuita.

3
Bonus cashback

Contravaloarea discount-ului va fi creditata automat in wallet-ul clientului ulterior plasarii comenzii.
Nota

Pentru activarea acestei optiuni in pagina de adaugare a regulii este necesara instalarea prealabila in magazin a aplicatiilor Wallet si Puncte de loialitate
La selectarea optiunii Bonus cashback, din sectiunea Setari continut vei putea selecta tipul discount-ului (Procentual sau Fix) si valoarea acestuia, similar ca la setarea unei reduceri pe comanda.
4
Produs cadou

Permite acordarea de produse cadou, in mod gratuit, atunci cand cosul de cumparaturi respecta conditiile setate. La selectarea acestei optiuni, din sectiunea Setari continut poti selecta unul sau mai multe produse oferite cadou in cadrul promotiei, precum si numarul de unitati din produsele respective care vor fi oferite in mod gratuit clientului.

Nota

Setarile descrise in capitolele urmatoare sunt comune pentru toate tipurile de promotii tip Cart pe care alegi sa le creezi in magazin.

Setari filtrare/aplicabilitate

Din aceasta sectiune poti selecta daca vrei ca regula de discount sa se aplice La nivel de categorie sau producator sau La nivel de produs.

In functie de optiunea selectata, poti seta in continuare categoriile si producatorii, respectiv produsele pentru care vrei sa se aplice regula de tip Cart.

Indiferent de modul de aplicare al regulii - La nivel de categorie sau producator sau La nivel de produs - poti filtra disponibilitatea acesteia in cart pentru anumite grupuri de clienti si/sau metode de plata. 

Nota

Optiunea de ordonare a aplicarii regulii este disponibila doar daca exista alta regula de tip Cart setata in magazin. 

Optiunea de aplicare a regulii si in cazul produselor cu pretul deja redus este activata in mod implicit la adaugarea unei reguli de tip Cart.

Suplimentar, poti activa optiunea care permite aplicarea regulii de discount inclusiv in situatiile in care o alta regula de discount este deja aplicata in magazin.

Setarea mesajelor upsell

In aceasta sectiune poti defini preferintele pentru afisarea in magazin a mesajelor in scop de upsell referitoare la regula de discount.

Activeaza optiunea daca vrei sa permiti afisarea in magazin a mesajelor de informare cu privire la promotie. 

Dupa activare, poti seta detalii de afisare a mesajelor de upsell in site, precum dimensiunea fontului, culoarea textului, culoarea obiectivului pe care trebuie sa-l atinga utilizatorului si culoarea fundalului casetei de text.

In continuare, este necesar sa introduci in campurile dedicate textele care vor fi afisate in zona Top Menu a magazinului in diverse faze ale progresiei utilizatorului: 

  • Descriere generala - cand clientul inca nu a realizat nicio actiune in vederea indeplinirii conditiilor pentru aplicarea regulii de discount (Ex: Pentru comenzi mai mari de 200 Lei beneficiezi de livrare gratuita!);
  • Status curent - cand clientul a initiat anumite actiuni in magazin, insa fara atingerea obiectivului (Ex: Adauga produse de inca 50 Lei pentru a beneficia de livrare gratuita!);
  • Obiectiv indeplinit - cand clientul a indeplinit toate conditiile necesare pentru aplicarea regulii de tip Cart (Ex: Felicitari, cosul tau este in valoare de 200 Lei, acum beneficiezi de livrare gratuita!).

Nota

In platforma MerchantPro poti utiliza o serie de variabile in cadrul mesajelor, pentru modificarea in mod dinamic a anumitor valori sau informatii din text.

Setari de afisare a regulii de discount

Poti introduce o denumire sub care se va afisa promotia in cadrul paginilor de produs din magazin, precum si o denumire care se va afisa in cadrul cosului de cumparaturi.

Setari de activare a regulii de discount

In sectiunea dedicata poti seta o perioada de valabilitate a regulii de discount - cu programarea datei de inceput a promotiei, precum si a celei la care aceasta nu se va mai aplica in magazin.

De asemenea, poti opta si pentru afisarea datei de valabilitate a promotiei in cadrul paginii de produs din magazin.

Statusul Activ al promotiei este selectat in mod default la adaugarea unei reguli de discount. Daca selectezi optiunea Inactiv, promotia nu se va mai aplica in magazin, chiar daca se afla inca in perioada de valabilitate pe care ai setat-o.

Apasa Salveaza dupa verificarea tuturor setarilor.

Te-a ajutat acest articol? Multumim pentru feedback A aparut o problema la trimiterea feedback-ului dvs.. Te rugam sa incerci din nou mai tarziu.