Categoriile de produse statice si dinamice - creare si afisare in magazin

Categoriile de produse statice si categoriile de produse dinamice sunt doua tipuri de categorii pe care le poti afisa in cadrul magazinului tau. 

Diferenta esentiala dintre cele doua este aceea ca pe categoriile statice poti asigna produse in mod manual sau prin import, in timp ce in categoriile dinamice produsele vor fi asignate automat pe baza unor criterii pe care le definesti.

Adaugarea categoriilor statice si a subcategoriilor 

Pentru a adauga o categorie statica in magazin, acceseaza Catalog > Categorii si apasa butonul Adauga categorie

Selecteaza in overlayer optiunea Categorie statica si continua in pagina de adaugare categorie.

Introdu o denumire si o descriere (care vor fi afisate si in site) si selecteaza tipul categoriei.

Pentru a crea o categorie principala nu este necesara nicio alta actiune din partea ta, optiunea fiind selectata implicit in setarea Categorie parinte.

Pentru a adauga o subcategorie, in setarea Categorie parinte este necesar sa selectezi categoria principala/subcategoria existenta careia i se va subordona subcategoria nou creata.

Nota

O categorie statica principala poate avea pana la 3 niveluri de subcategorii asociate (Ex: Incaltaminte > Incaltaminte femei > Cizme > Cizme cu toc).

Adaugarea categoriilor dinamice

Pentru a adauga o categorie dinamica in magazin, acceseaza Catalog > Categorii si apasa butonul Adauga categorie si selecteaza in overlayer optiunea Categorie dinamica.

In pagina de adaugare categorie vei regasi sectiunea Filtre, care iti permite sa definesti conditiile pe baza carora produsele vor fi incluse automat in categoria dinamica.

Este necesar sa setezi cel putin un filtru (Ex: Produse, Categorie, Brand, Tag-uri, Tip, Status, Stoc, Unitati vandute, Comenzi, Comenzi recente, Vizibilitate, Atribute etc.). 

Nota

In categoria dinamica vor fi incluse produsele care indeplinesc simultan toate conditiile definite la nivelul filtrelor.

Exemplu

Poti utiliza categoriile dinamice pentru a afisa in magazin diferite categorii de sezon, cum ar fi o categorie de tipul "Back to school", care va grupa produse din diferite categorii statice (laptop-uri, rechizite, imbracaminte etc.).

Afisarea unei categorii in magazin

Important

Pentru ca o categorie sa fie afisata in magazin, aceasta trebuie sa fie activa si sa contina produse active. Categoriile active, dar care nu contin produse disponibile sau active, nu vor fi afisate in meniurile din magazin.

Pentru ca o categorie statica sau dinamica sa fie activa in magazin, asigura-te ca este selectata optiunea Activ in cadrul setarii Status din pagina de adaugare/editare a respectivei categorii.

Mod afisare categorii in magazin

Din setarea Mod afisare categorie poti controla elementele care vor fi afisate in magazin la accesarea unei categorii care contine si subcategorii. Ai la dispozitie optiunile:

  • Afisare lista produse;
  • Afisare lista subcategorii (cu o selectie de produse din fiecare subcategorie);
  • Afisare lista subcategorii (cu imagini);
  • Afisare lista subcategorii (cu imagini) si lista produse.

Ordonarea categoriilor in meniuri 

Pentru ordonarea categoriilor in listele de categorii sau in meniurile din magazin, acceseaza Catalog > Categorii, da click pe butonul Sorteaza pentru a activa functia drag & drop, dupa care poti reaseza categoriile sau subcategoriile din magazin in ordinea pe care o preferi.

Dupa ce ordonezi produsele, revino in pagina Categorii si da click pe butonul Finalizeaza.

Actiunea de ordonare poate fi realizata si individual, la nivelul fiecarei categorii in parte, din pagina de adaugare/editare a unei categorii.

Mergi la setarea Pozitie in lista (afiseaza dupa categoria), selecteaza din meniu categoria dupa care va fi afisata categoria pe care o editezi si apasa Salveaza.

Ordonarea produselor in categorii

Din pagina de adaugare/editare a unei categorii poti selecta criteriul in functie de care vor fi ordonate in cadrul categoriei respective produsele din catalogul magazinului tau (Ex: Cele mai populare, Cele mai noi, Pret crescator, Pret descrescator).

Activarea setarii Ordonare manuala iti permite sa activezi la nivelul categoriilor statice si dinamice optiunea de ordonare manuala a produselor in cadrul categoriilor, adica sa promovezi anumite produse in cadrul categoriilor respective.

Detalii sunt disponibile in topicul dedicat despre setarile pentru ordonarea produselor in cadrul magazinului.

Adaugarea imaginilor pe categorii/subcategorii

In paginile de adaugare/editare a categoriilor de tip static sau dinamic este activat in mod implicit un camp aditional de tip Imagine, care iti permite sa adaugi imagini pentru categoriile principale (Imagine meniu).

Pentru a putea adauga imagini si pe subcategorii, este necesar sa creezi un camp aditional de tip Imagine pentru Categorii.

Restrictionarea in shop a accesului la o categorie 

Optional, daca doresti sa permiti doar anumitor utilizatori ai site-ului sa vada si sa acceseze o categorie din magazin, te rugam sa ne contactezi pentru activarea in pagina de adaugare/editare categorie a setarii Acces permis.

Setarea controleaza daca pagina de categorie si linkul din meniuri vor fi vizibile pentru toti vizitatorii sau doar pentru utilizatorii logati in magazin si care fac parte din grupurile de clienti pe care le selectezi, din lista celor pe care le-ai definit anterior in magazin.

Nota

In cazul categoriilor statice, poti seta permisiunile de acces ale vizitatorilor inclusiv la nivelul fiecarei subcategorii in parte.

Setari SEO

In cadrul paginilor de adaugare categorii (statice si dinamice) regasesti sectiunea SEO, in care poti realiza setarile specifice pentru a obtine o mai buna indexare a categoriilor in motoarele de cautare.

Daca nu introduci continut meta specific, acesta va fi generat automat pe baza altor informatii pe care le-ai completat (detalii din descriere, filtre etc.).

Personalizarea meta-titlurilor si meta-descrierilor este recomandata, deoarece iti creste sansele de a obtine mai multe accesari ale categoriei respective.

Cateva recomandari:

  • Adauga un call-to-action clar, care sa ajute utilizatorii sa inteleaga imediat ce pot gasi sau obtine in respectiva categorie;
  • Scrie de preferinta o meta-descriere in limita a aproximativ 320 de caractere si evidentiaza succint avantajele pentru utilizatori;
  • Introdu pe cat posibil meta-descrieri unice pentru toate categoriile, pentru a ajuta motoarele de cautare sa inteleaga mai bine continutul paginii si sa il compare cu cel din alte pagini similare.

In sectiunea SEO ai totodata la dispozitie si optiunea de a selecta daca o categorie va fi indexata sau nu in fisierul robots.txt. 

Este recomandat sa selectezi optiunea Index, pentru a indica motoarelor de cautare sa indexeze pagina.

Daca selectezi No index, motoarele de cautare vor primi informatia de a nu indexa pagina respectiva (fara efecte negative din punct de vedere SEO).

Te-a ajutat acest articol? Multumim pentru feedback A aparut o problema la trimiterea feedback-ului dvs.. Te rugam sa incerci din nou mai tarziu.