Datele structurate - ce sunt si cum influenteaza cautarile in Google
Datele structurate reprezinta un format standardizat pentru furnizarea de informatii despre o pagina si clasificarea continutului acesteia. Acest tip de date este utilizat de Google pentru a identifica si a prezenta rezultate relevante in functie de cuvintele-cheie introduse in cautari de catre utilizatori.
Nota
In cazul in care lipsesc anumite informatii, Google va afisa un avertisment referitor la fiecare dintre acestea la testarea Rich Results.
Pentru a favoriza aparitia in Google Search a magazinului tau MerchantPro este necesar sa introduci un continut unic si de calitate, cu denumiri relevante pentru datele catalogului tau, iar pentru afisarea imbunatatita a rezultatelor in Google sa completezi toate campurile disponibile la nivel de catalog pentru produse, categorii, atribute etc, cu scopul de a transmite informatii suplimentare care pot fi indexate de motorul de cautare.
Ulterior, sistemul MerchantPro va adauga aceste informatii in mod automat sub forma unor meta-date si le va transmite catre Google cu exact aceleasi date disponibile in magazin.
Tipuri de date structurate preluate de Google
Nota
Continutul din magazinul tau trebuie sa fie cat mai complet pentru a putea fi preluat de Google si afisat in lista de rezultate a vizitatorilor care cauta un anumit produs.
Este recomandat ca pentru toate produsele sa existe informatii de baza precum imagini, brand, cod de identificare (SKU, EAN), descriere, disponibilitate si sa activezi in magazin urmatoarele tipuri de date structurate:
- Comentarii de produs (comentarii lasate de clienti in sectiunea dedicata aferenta produselor achizitionate);
- Rating-uri de produs (calificative oferite de clienti sub forma unor stelute);
- Detalii referitoare la promotii (activarea optiunii de afisare in magazin a datei de expirare a unei promotii).
De asemenea, crearea si adaugarea unui blog in magazinul tau MerchantPro poate contribui la imbogatirea continutului relevant si la favorizarea aparitiei rezultatelor in Google Search. Este necesar sa stabilesti un numar consistent de link-uri relevante intre blog si magazin si sa asiguri pentru acesta un continut relevant, unic si permanent actualizat.
Tipuri frecvente de avertismente in testul Google Rich Results
In cazul in care datele structurate nu sunt completate conform recomandarilor de mai sus, la testul privind rezultatele imbogatite vor fi listate avertismentele aferente fiecarui URL introdus. Avertismentele indica faptul ca necompletarea anumitor informatii referitoare la produse poate defavoriza aparitia acestora in rezultatele din Google Search; spre deosebire de erori, avertismentele nu afecteaza functionalitatea magazinului.
Iata in continuare cele mai frecvente astfel de avertismente rezultate in urma testului Rich Results:
- Lipseste campul „review” (optional) / Missing field "review" (optional) - avertismentul se refera la faptul ca posibilitatea de a posta comentarii nu este disponibila pentru produse sau ca produsul respectiv nu are inca niciun comentariu postat;
- Lipseste campul „aggregateRating” (optional) / Missing field "aggregateRating" (optional) - avertismentul se refera la faptul ca optiunea de acordare calificative este inactiva in pagina de produs sau ca produsul respectiv nu are inca niciun comentariu postat (acordarea de rating-uri devine disponibila doar dupa postarea de comentarii pentru produse);
- Lipseste campul „sku” (optional) / Missing field "sku" (optional) - avertismentul se refera la faptul ca identificatorul SKU al produsului nu este afisat in pagina de produs;
- Nu s-a precizat niciun identificator global (de ex., gtin, mpn, isbn) (optional) / No global identifier provided (e.g., gtin, mpn, isbn) (optional) - avertismentul se refera la faptul ca niciun tip de identificator global nu este afisat in pagina de produs;
- Lipseste campul „priceValidUntil” (optional) / Missing field "priceValidUntil" (optional) - avertismentul se refera la faptul ca promotia din care face parte produsul nu are setata o data de incheiere.
Important
Google nu garanteaza ca datele structurate introduse vor fi afisate in rezultatele cautarilor, chiar daca pagina ta este marcata corect conform testului Rich Results. Astfel, exista posibilitatea ca rating-urile, comentariile afisate in magazin sau detaliile despre promotii pentru anumite produse sa nu apara si in rezultatele cautarilor din Google.