Factorii care influenteaza scorul vitezei de incarcare a paginilor din magazin

Atunci cand analizezi viteza de incarcare a magazinului tau cu ajutorul unuia dintre instrumentele disponibile online, este necesar sa ai in vedere faptul ca exista o serie de factori care pot influenta scorul obtinut pentru anumiti indicatori.

Influentarea scorului de performanta in Google Lighthouse sau PageSpeed Insights

In anumite situatii, performanta paginilor in raport cu metricii analizati de tool-uri de simulare precum Google Lighthouse sau PageSpeed Insights poate fi afectata de factori precum:

  • Locatia serverului - cu cat serverul utilizat de sistemul de analiza este situat mai departe de serverul pe care se afla site-ul tau, cu atat informatia va fi procesata mai lent, iar acest lucru va afecta scorul obtinut pentru viteza de incarcare;
  • Performanta dispozitivelor vizitatorilor site-ului - viteza de incarcare a paginilor poate fi afectata daca verificarea sau accesarea site-ului este realizata de pe dispozitive neperformante;
  • Conexiunea slaba la internet - un semnal de internet slab poate determina incarcarea mai lenta a paginilor unui site;
  • Scripturile incarcate in cadrul magazinului - viteza de incarcare a paginilor site-ului poate fi influentata de scripturi terte instalate in site (script-uri de tracking, script-uri care afiseaza diferite badge-uri in footer, script-uri de bannere, videoclipuri sau alte tipuri de scripturi instalate in Tag Manager/direct pe site etc.);
  • Nivelul de obiectivitate al instrumentului de analiza - anumite tool-uri pot raporta intentionat valori neconforme, cu scopul de a vinde un serviciu de optimizare, audit, etc.

Nota

In general, scorul rezultat in urma masurarii cu instrumente precum Lighthouse sau PageSpeed nu iti afecteaza in mod direct magazinul online din punct de vedere SEO si implicit nici performanta acestuia din perspectiva motoarelor de cautare.

Analizarea obiectiva a performantelor unui site prin Google Search Console

Google Search Console ramane principalul instrument de folosit in analizarea informatiilor, deoarece valorile prezentate de acest tool nu sunt obtinute prin simulari (ca in cazul Lighthouse si PageSpeed Insights), ci reprezinta date obtinute in situatii reale, pe baza interactiunii utilizatorilor reali cu site-ul tau.

In consecinta, raportul Core Web Vitals din cadrul Google Search Console indica performanta adreselor URL grupate dupa stare, metrici si URL-uri (unde poti identifica exemple de URL-uri detectate de Google, cu valori mai mari decat cele recomandate). Doar adresele URL indexate si pentru care s-au inregistrat date vor fi incluse in acest raport.

In plus, in platforma MerchantPro sunt aduse constant optimizari si imbunatatiri pentru ca magazinele sa respecte indicatiile si standardele Google, inclusiv la nivelul Core Web Vitals. Cu toate acestea, scorurile magazinelor pot fi diferite in functie de continutul site-ului, precum si in functie de modul de expunere a informatiei in pagina.

Te-a ajutat acest articol? Multumim pentru feedback A aparut o problema la trimiterea feedback-ului dvs.. Te rugam sa incerci din nou mai tarziu.