Core Web Vitals - ce reprezinta si cum influenteaza indexarea site-ului

Core Web Vitals reprezinta o serie de valori cheie (metrici), utilizabile de catre Google ca factori de ranking cu scopul imbunatatirii experientei utilizatorului pe paginile unui website. Scopul Google este acela de a-i directiona pe utilizatori catre site-uri web care ofera experienta de utilizare mai buna, prin favorizarea paginilor cu timp de incarcare scurt si o stabilitate a elementelor vizuale din cadrul paginilor.

Indicatorii de performanta care formeaza Core Web Vitals

Google Core Web Vitals este compus din 3 indicatori de performanta, dupa cum urmeaza:

  • LCP (Largest Contentful Paint) - reprezinta timpul necesar pana cand utilizatorul poate interactiona cu pagina. Un timp sub 2,5 secunde este considerat "bun", intre 2,5 si 4 secunde "are nevoie de imbunatatire", iar un timp mai mare de 4 secunde este considerat "rau".
  • FID (First Input Delay) - reprezinta timpul necesar unui eveniment real al utilizatorului - timpul care trece de la incarcarea paginii, pana la punctul in care utilizatorul poate interactiona prin apasarea unui buton sau utilizarea optiunii de scroll; Google considera ca pentru a oferi o experienta buna utilizatorului, valoarea acestui indicator de performanta ar trebui sa fie mai mica de 100 de milisecunde.
  • INP (Interaction to Next Paint) - incepand din luna martie 2024 inlocuieste FID (First Input Delay). INP evalueaza viteza generala de raspuns la interactiunile utilizatorilor, prin observarea latentei tuturor click-urilor, atingerilor de ecran (in cazul dispozitivelor cu touchscreen) si de tastatura care apar de-a lungul unei intregi vizite a utilizatorilor pe website. Spre deosebire de FID, INP analizeaza toate interactiunile cu o pagina, in timp ce FID inregistreaza doar prima interactiune. Un INP de pana in 200 de milisecunde indica un timp de raspuns bun pentru pagina.
  • CLS (Cumulative Layout Shift) - reprezinta stabilitatea elementelor vizuale din cadrul paginii. O modificare neasteptata a continutului vizual este neplacuta pentru utilizator (ex: pozele, icon-urile sau orice alt element din continut care isi schimba pozitia in timpul incarcarii paginii), iar Google considera ca acest metric trebuie sa fie sub 0,1 pentru o performanta buna a paginii respective.

Importanta Core Web Vitals si cum influenteaza indexarea site-ului

Metricii Core Web Vitals au la baza masurarea experientei pe pagina, factor esential pentru clasificarea rezultatelor la cautarile in Google. Alte elemente utilizabile de catre Google pentru evaluarea calitatii experientei utilizatorilor:

  • Securitatea (utilizarea unui certificat SSL, absenta completa a oricarui tip de continut malitios);
  • Optimizarea site-ului pentru dispozitivele mobile.

In ceea ce priveste Core Web Vitals, Google pune la dispozitie o serie de instrumente prin care indicatorii pot fi monitorizati, precum Lighthouse si PageSpeed Insights.

Google Search Console ramane principalul instrument de folosit in analizarea informatiilor, deoarece valorile prezentate de Search Console nu sunt obtinute prin simulari (ca in cazul Lighthouse si PageSpeed Insights), ci reprezinta date obtinute prin interactiunea utilizatorilor reali care au accesat site-ul.

Raportul Core Web Vitals din cadrul Google Search Console indica performanta adreselor URL grupate dupa stare, metrici si URL-uri (unde poti identifica exemple de URL-uri detectate de Google, cu valori mai mari decat cele recomandate). Numai adresele URL indexate si pentru care s-au inregistrat date pot fi incluse in acest raport.

Cum poate fi imbunatatita valoarea metricilor Core Web Vitals

MerchantPro aduce constant optimizari si imbunatatiri pentru ca magazinul sa respecte indicatiile si standardele Google, astfel ca si la nivelul Core Web Vitals au fost realizate imbunatatiri pentru a asigura o experienta de utilizare excelenta.

Cu toate acestea, scorurile magazinelor pot fi diferite in functie de continutul site-ului, precum si de modul in care informatia este expusa in pagina. In acest sens, pentru imbunatatirea scorului Core Web Vitals, avem urmatoarele recomandari:

  • Comprimarea in prealabil a imaginilor (utilizate in cadrul bannerelor, produselor) si scalarea acestora la dimensiunea la care vor fi folosite in cadrul magazinului; este recomandata utilizarea de imagini diferite pentru mobile si desktop, cu conditia ca fiecare imagine sa fie redimensionata diferentiat si corespunzator pentru mobile, respectiv desktop;
  • Reconsiderarea designului paginii pentru a contine cat mai putine elemente (un design placut si o interfata usor de folosit);
  • Eliminarea oricaror scripturi sau resurse externe care nu sunt absolut necesare (este recomandat sa marchezi scripturile neesentiale cu atributele async sau defer);
  • Activarea din pagina Setari catalog a functiilor Utilizeaza imagini responsive optimizate (scrset) si Activeaza incarcarea imaginilor in modul Lazy Loading;
  • Cat mai putine notificari si pop-up-uri afisate in cadrul paginilor.
Te-a ajutat acest articol? Multumim pentru feedback A aparut o problema la trimiterea feedback-ului dvs.. Te rugam sa incerci din nou mai tarziu.