Conectarea magazinului cu Google Ads

Pentru a putea sa desfasori campanii de advertising in Google Ads in scopul promovarii magazinului tau online, in platforma MerchantPro ai la dispozitie aplicatia dedicata Google Ads, care iti permite sa activezi automat sau in doar cateva click-uri codurile de tracking pentru conversii ori evenimente precum Purchase, Add_to_cart, View_item sau View_item_list.

Instalare si setare

Acceseaza Setari > Toate aplicatiile, identifica aplicatia Google Ads si apasa butonul Instaleaza aplicatia.

Nota

Utilizarea acestei aplicatii necesita creearea un cont de utilizator in cadrul platformei Google Ads. Pentru a configura aplicatia in magazin, trebuie sa preiei din contul de utilizator Google Ads credentialele si informatiile necesare conectarii.

Din pagina de setari a aplicatiei, introdu in campurile ID-ul de conversie si Eticheta de conversie datele specifice disponibile in contul tau Google Ads.

In cazul in care derulezi campanii de retargetare, activeaza setarea Activeaza remarketing, pentru a monitoriza evenimentele in cadrul campaniilor respective.

Nota

Evenimentul Purchase specific pentru remarketing in Google Ads va fi adaugat in mod automat.

Totodata, in lista Inregistrare evenimente vor fi selectate in mod predefinit si alte evenimente pe care poti alege daca le urmaresti in scop de remarketing, precum:

  • Adaugare in cos (add_to_cart) - permite retargetarea vizitatorilor care au adaugat unul sau mai multe produse in cart; codul de tracking va fi adaugat in toate instantele in care se regaseste cosul de cumparaturi;
  • Vizualizare pagina produs (view_item) - codul de tracking va fi adaugat in paginile de produs din magazin si permite retargetarea vizitatorilor care au vizualizat respectivele pagini;
  • Vizualizare pagini catalog (view_item_list) - codul de tracking va fi adaugat in paginile de listing din magazin si permite retargetarea vizitatorilor care au accesat respectivele pagini ale catalogului de produse.

Nota

Pentru aceste 3 evenimente se va trimite in Google Ads si lista de produse vizate de actiunile respective ale vizitatorului in shop.

Setarea Activeaza Enhanced Conversions controleaza parametrul prin intermediul caruia sunt trimise catre Google si datele utilizatorului, precum adresa de email si telefon. Aceste date sunt utilizate pentru indentificarea contului Google de pe care acestia au accesat o reclama si te pot ajuta sa imbunatatesti acuratetea rapoartelor cu privire la conversii.

Continua in sectiunea Setari generale si selecteaza in setarea Valoarea asignata evenimentului Purchase valoarea comenzii pe care vrei sa o trimiti catre Google in cadrul evenimentului de comanda plasata (Purchase):

  • Valoarea comenzii cu taxe si transport;
  • Valoarea comenzii cu taxe si fara transport;
  • Valoarea comenzii fara taxe si fara transport.

Apasa butonul Instaleaza aplicatia dupa verificarea tuturor setarilor.

Nota

Odata cu instalarea corecta a aplicatiei, vor fi adaugate in mod automat Eticheta globala de site in magazin, respectiv evenimentul standard de conversie in pagina de after checkout. Suplimentar, odata cu activarea functiei de Remarketing, evenimentul Purchase va fi de asemenea adaugat automat in site.

Scripturi de tracking

Descopera in continuare care sunt scripturile pentru fiecare dintre tag-urile adaugate automat la instalarea aplicatiei, respectiv cele instalate automat sau care pot fi selectate la activarea functiei de Remarketing:

Tag-uri adaugate automat la instalarea aplicatiei

Eticheta globala de site

(function (e, x, i, s, t) {
    s = e.createElement(x); t = e.getElementsByTagName(x)[0]; s.async = 1; s.src = i; t.parentNode.insertBefore(s, t);
})(document, 'script', '//www.googletagmanager.com/gtag/js?id=AW-CONVERSION_ID');
window.gtag_loaded = true;
window.dataLayer = window.dataLayer || [];
function gtag(){dataLayer.push(arguments);}
gtag('js', new Date());
gtag('config', 'AW-CONVERSION_ID', {'allow_enhanced_conversions':true});

Evenimentul standard de conversie (after-checkout)

gtag('event', 'conversion', {
    'send_to': 'AW-CONVERSION_ID/AW-CONVERSION_LABEL',
    'value': '123',
    'currency': 'RON',
    'transaction_id': 'AB123456'
});

Taguri adaugate la activarea Remarketing

Purchase (automat)

gtag('event', 'purchase', {
    'send_to': 'AW-CONVERSION_ID',
    'value': '123',
    'currency': 'RON',
    'transaction_id': 'AB123456',
    'items': [
        {
            'id': 123,
            'google_business_vertical': 'retail',
        }
    ]
});

View_item (optional)

gtag('event', 'view_item', {
    'send_to': 'AW-CONVERSION_ID',
    'items': [{
        'id': 123,
        'google_business_vertical': 'retail',
    }],
});

View_item_list (optional)

gtag('event', 'view_item_list', {
    'send_to': 'AW-CONVERSION_ID',
    'items': [
        {
            'id': 123,
            'google_business_vertical': 'retail',
        }
    ]
});

Add_to_cart (optional)

gtag('event', 'add_to_cart', {
     'send_to': 'AW-CONVERSION_ID',
     'items': [
         {
             'id': 123,
             'google_business_vertical': 'retail',
         }
     ]
});

Resurse utile

Ce este si cum functioneaza Eticheta globala de site?

Configurarea in Google Ads a modalitatilor de urmarire a conversiilor

Adaugarea unui tag standard de conversie

Cum verifici daca tag-urile Google sunt instalate corect in paginile site-ului?

Te-a ajutat acest articol? Multumim pentru feedback A aparut o problema la trimiterea feedback-ului dvs.. Te rugam sa incerci din nou mai tarziu.