Facebook Pixel - generare si configurare

Pixelul Facebook este un cod pe care il poti folosi pentru a monitoriza campaniile Facebook si diferite evenimente rezultate in urma lor. 

Acesta poate fi adaugat facil in magazinul tau MerchantPro, in doua etape.

Generarea Pixelului in platforma Facebook

  1. Mergi in sectiunea Business Settings din contul tau Meta Business Suite. 
  2. Alege afacerea pentru care vrei sa generezi Pixelul (daca exista mai multe in contul tau) si mergi apoi la Data Sources.
  3. Selecteaza optiunea Pixels.
  4. Apasa butonul Add (+).
  5. Introdu numele Pixelului - alege ceva relevant si usor de memorat si adauga domeniul magazinului (cu "www." in fata); 
  6. Apasa Continue;
  7. Selecteaza apoi Continue managing my business pentru a finaliza instalarea Pixelului in magazinul tau MerchantPro.
  8. Copiaza ID-ul Pixelului Facebook si salveaza-l intr-o locatie usor accesibila, pentru a-l introduce ulterior in panoul de control MerchantPro;
  9. Apasa Continue.

Configurarea Pixelului Facebook in magazin

Mergi in panoul de control al magazinului tau MerchantPro si:

1
Instaleaza aplicatia Facebook Pixel, disponibila in Aplicatii > Toate aplicatiile;
2
Introdu apoi Token Facebook Conversion API, disponibil in sectiunea Manager reclame din contul tau Facebook. Pentru a-l obtine, alege pixelul pe care doresti sa il implementezi, selecteaza tab-ul Setari, mergi in sectiunea Conversii API, da click pe link-ul Genereaza token de acces din Configurare manuala si urmeaza instructiunile;
3
Setarea Cod eveniment test iti permite sa verifici optional daca evenimentele serverului tau sunt receptionate corect de Facebook utilizand functia Testeaza evenimente din Events manager. Pentru a obtine codul necesar, din contul tau Facebook acceseaza Manager evenimente > Surse de date > Pixel-ul tau > Testeaza evenimente (detalii sunt disponibile in pagina dedicata setarilor Facebook Conversion API );
Nota

Odata ce ai finalizat testarea inregistrarii evenimentelor, elimina codul de testare pentru a permite inregistrarea evenimentelor reale.
4
Mergi la Verificare domeniu si adauga in campul dedicat eticheta meta pentru a putea verifica domeniul in Facebook;
5
Selecteaza in continuare evenimentele relevante pentru campaniile pe care le derulezi in Facebook si pe care doresti sa le monitorizezi:
  • Vizualizare pagini catalog (view_item_list)
  • Vizualizare pagina produs (view_content)
  • Adaugare in cos (add_to_cart)
  • Adauga la favorite (add_to_wishlist)
  • Initiere proces checkout (begin_checkout)
  • Comanda plasata (purchase)
  • Inregistrare newsletter
  • 6
    Din sectiunea Setari generale, mergi la Identificator produse si alege din meniul dropdown identificatorul unic pe care doresti sa il utilizezi in cadrul datelor trimise catre Facebook ( ID produs, Cod produs - SKU, ID varianta de produs, SKU varianta de produs);
    Nota

    Asigura-te ca identificatorul ales este definit pentru toate produsele din catalog si ca acesta coincide cu identificatorul ales in exportul generat pentru Facebook.
    7
    Mergi apoi la Valoarea asignata evenimentului Purchase si selecteaza modul in care se va trimite catre Facebook valoarea comenzii in cadrul evenimentului de achizitie:
  • Valoarea comenzii cu taxe si transport;
  • Valoarea comenzii cu taxe si fara transport;
  • Valoarea comenzii fara taxe si fara transport.
  • 8
    Optiunea Utilizeaza optiunea Advanced Matching permite folosirea anumitor informatii introduse de vizitatori pe site-ul tau (email, telefon, nume, detalii adresa), cu scopul targetarii ulterioare a acestora pe Facebook.
    Nota

    Pentru companiile din UE, activarea optiunii poate presupune luarea unor masuri aditionale cu privire la politica de cookies, pe care le poti controla din pagina Confidentialitate & Cookies.
    9
    Apasa Instaleaza aplicatia pentru a finaliza configurarea Facebook Pixel in magazin.

    Important

    Pentru ca evenimentele pe care doresti sa le urmaresti sa fie si inregistrate , este obligatoriu sa te asiguri ca acestea sunt bifate atat in contul Meta Business Suite, cat si in aplicatia Facebook Pixel din magazinul tau.

    Probleme frecvente in configurarea evenimentelor

    In anumite cazuri, exista posibilitatea ca pixelul Facebook sa inregistreze date neconforme cu cele pe care le-ai definit in panoul de control al magazinului tau MerchantPro. Descopera in continuare cateva dintre cele mai frecvente astfel de situatii, precum si solutiile pe care le poti aplica:

    • Dublarea evenimentelor inregistrate - situatia poate aparea in cazul setarii unor evenimente custom in magazin sau in configuratorul de evenimente din contul Meta Business Suite. In primul caz, este recomandat sa verifici in panoul de control MerchantPro evenimentele setate, sa elimini/dezactivezi evenimentele custom setate si sa pastrezi doar evenimentele trimise prin intermediul aplicatiei (efectele se vor reflecta imediat in site). Pentru a verifica daca evenimentele sunt setate si in interfata Facebook, poti testa prin dezactivarea aplicatiei Facebook Pixel din magazin, iar apoi sa monitorizezi evenimentele. Daca acestea sunt inregistrate in continuare cu setarile din contul tau Meta Business Suite, identifica evenimentele respective si elimina-le din lista.
    • Generarea mai multor pixeli - in cazul in care ai generat mai multi pixeli in contul tau Meta Business Suite, acorda atentie sporita pixelului pe care il adaugi in setarile aplicatiei Facebook Pixel din magazin, pentru a permite inregistrarea datelor corecte in magazin.
    • Evenimente care nu se executa - situatia poate fi cauzata de anumite evenimente pe care nu le-ai setat sa se execute din aplicatia Facebook Pixel. De asemenea, o alta cauza poate fi reprezentata de evenimente custom pentru alte platforme, care nu sunt configurate corect si care, daca prezinta erori de JavaScript, pot impiedica executia tuturor celorlalte evenimente.
    • Trimiterea de catre server a adreselor IP de client cu multipli utilizatori - aceasta eroare poate fi cauzata de neutilizarea unui IP in format IPv6, deoarece exista furnizori de internet care utilizeaza in continuare IP-uri in format IPv4. Desi sunt acceptate in continuare ambele formate (conform documentatiei Meta), este necesar sa contactezi Meta pentru rezolvarea acestei erori in cazul in care apare, deoarece aceasta este o eroare intalnita frecvent a platformei Facebook si poate afecta atribuirea si optimizarea campaniilor pe care le derulezi in Facebook.
    • Functionarea incorecta a evenimentelor Facebook Conversion API - pentru a inregistra corect conversiile din Faceboook, este necesar sa te asiguri ca evenimentele setate in Facebook Conversion API sunt realizate corect. Dupa ce incepi sa trimiti datele catre Meta, poti verifica in aproximativ 20 de minute daca acestea se inregistreaza in contul tau Meta Business Suite.
    • Neinregistrarea datelor prin server - anumite evenimente pot fi trimise catre Facebook atat prin browser (Facebook Pixel), cat si prin server (Facebook Conversion API). In acest caz, Facebook utilizeaza o functie de deduplicare a evenimentelor, astfel incat cele trimise prin Facebook Conversion API nu vor fi inregistrate. Singura exceptie o reprezinta datele inregistrate de la dispozitivele Apple (care a restrictionat inregistrarea evenimentelor prin browser), astfel ca evenimentele sunt trimise doar prin Facebook Conversion API.
    • Ad-blockere - evenimentele inregistrate de Facebook Pixel pot fi impiedicate sa inregistreze date si din cauza existentei unui ad-blocker instalat in browser sau a unor extensii similare. In acest caz, evenimentele vor putea fi inregistrate doar prin Facebook Conversion API.

    Nota

    Pentru a verifica trimiterea informatiilor intre sisteme, iti recomandam sa instalezi extensia Meta Pixel Helper, disponibila pentru browser-ul Google Chrome. Verificarea poate fi realizata de asemenea si din consola paginilor din magazin pe care este instalat pixelul Facebook, accesibila la click-dreapta pe pagina si selectarea optiunii Inspect.

    Te-a ajutat acest articol? Multumim pentru feedback A aparut o problema la trimiterea feedback-ului dvs.. Te rugam sa incerci din nou mai tarziu.