Oblio - configurare si mod de utilizare

Prin intermediul aplicatiei dedicate din panoul de control MerchantPro iti poti integra magazinul cu sistemul de facturare si gestiune a stocurilor Oblio.

Conectarea iti permite sa generezi si sa administrezi facturile direct din panoul de control al shop-ului tau. Totodata, poti importa preturile produselor create in Oblio, precum si sa sincronizezi stocul magazinului in functie de cel disponibil in sistemul de facturare.

Conectarea la sistemul Oblio

Acceseaza Aplicatii > Toate aplicatiile, identifica aplicatia Oblio si apasa butonul Instaleaza aplicatia

Continua in pagina Setari generale si realizeaza setarile necesare conectarii magazinului la Oblio:

  • Email - introdu adresa de email folosita la crearea contului Oblio;
  • API Key - cheia API este disponibila in contul tau Oblio, in sectiunea Setari Date Cont
  • Societate - introdu codul fiscal al societatii, disponibil in contul tau Oblio, in sectiunea Setari Date Firma.

Apasa Continua.

Sincronizarea datelor intre Oblio si magazin

Dupa introducerea datelor de conectare a magazinului la Oblio, avanseaza in faza de realizare a setarilor privitoare la sincronizarea datelor intre cele doua sisteme.

Sincronizarea via API pentru modificarile de stocuri, preturi si taxe se realizeaza in mod unidirectional, dinspre Oblio catre magazin, din ora in ora. Pentru a permite aceste actiuni, activeaza setarile Sincronizeaza stocurile, respectiv Actualizeaza pret si TVA la nivelul produselor, care permit actualizarea datelor in functie de cele existente in sistemul Oblio.

Nota

In cazul in care doresti sa trimiti modificarile de stoc din magazin catre Oblio, este necesar sa activezi setarea Genereaza facturi.

Setari gestiuni

Continua in sectiunea Setari inventar si defineste setarile cu privire la modulul de sincronizare a stocurilor.

Daca selectezi optiunea Fara descarcare de gestiune, in momentul generarii unei facturi in magazin, stocul inclus pe factura nu va fi scazut si din stocul Oblio.

Seteaza in continuare depozitul pe care il utilizezi pentru gestiune. In cazul in care ai mai multe depozite si utilizezi in magazin aplicatia Gestiuni multiple, selecteaza optiunea Foloseste denumirea locatiei din care a fost alocat produsul, dupa care mapeaza 1:1 depozitele corespondente din sistemul Oblio cu cele din magazin.

Nota

Fiecare produs va folosi pentru campul Gestiune denumirea depozitului din care a fost alocat. In cazul in care un produs a fost alocat din mai multe depozite, factura va include mai multe inregistrari corespunzatoare stocului dedus din fiecare gestiune.

Continua apoi cu selectarea identificatorului de produs care vrei sa fie utilizat in cadrul datelor trimise din magazin catre sistemul Oblio. 

Apasa Continua.

Setari facturare

Continua prin definirea preferintelor de baza pentru facturare. In aceasta faza a configurarii aplicatiei poti realiza actiuni precum:

  • Setarea numarului de zile de la data generarii facturii in functie de care se va calcula data scadentei;
  • Maparea taxelor care vor fi sincronizate intre Oblio si magazin;
  • Selectarea limbii in care doresti sa generezi facturile prin Oblio;
  • Adaugarea de mentiuni suplimentare in zona de footer a facturilor;
  • Definirea unui emitent al facturii si a unui delegat din partea magazinului.

Totodata, poti selecta modul de afisare al numelui produsului pe facturile proforma: 

  • Denumirea efectiva a produsului;
  • Denumirea efectiva a produsului si atributele selectate;
  • O denumire alternativa (pe care o poti defini intr-un camp aditional setat la nivel de produs).

Apasa Instaleaza aplicatia pentru a finaliza configurarea acesteia.

Generarea facturilor

Pentru a genera facturi prin Oblio:

1
Mergi in pagina Comenzi, in listing-ul de Comenzi in asteptare;
2
Selecteaza una sau mai multe comenzi;
3
Acceseaza tab-ul Genereaza facturi si da click pe optiunea Oblio;
4
In overlayer, selecteaza seria facturii (dintre cele pe care le-ai definit in sistemul Oblio) si asigura-te ca data facturii este cea corecta;
5
Apasa Salveaza

Nota

Facturile Oblio emise vor fi afisate doar in listing-ul de Comenzi procesate si in cadrul contului tau din sistemul Oblio.

Descarcarea, anularea, stornarea si stergerea unei facturi Oblio

Pentru a realiza una dintre operatiunile de descarcare, anulare, stornare si stergere a unei facturi generate prin Oblio:

1
Mergi in listing-ul de Comenzi;
2
Acceseaza meniul asociat facturii unei comenzi;
3
Da click pe optiunea dorita si confirma actiunea.

Citeste si:

Cu ce frecventa se realizeaza actualizarea preturilor si stocurilor din sistemul Oblio catre magazin?

Te-a ajutat acest articol? Multumim pentru feedback A aparut o problema la trimiterea feedback-ului dvs.. Te rugam sa incerci din nou mai tarziu.