Formular Retur - configurare si mod de utilizare

Pentru a simplifica procesele de prelucrare si monitorizare a retururilor, poti utiliza in magazinul tau MerchantPro aplicatia dedicata Formular Retur

Mod de functionare

Aplicatia iti permite sa configurezi intregul proces conform politicii tale de retur, cum ar fi definirea intervalului de timp in care clientul poate trimite o cerere de retur din magazin, selectarea produselor care permit returnare, permiterea schimbului de produse si multe altele.

Odata cu completarea si trimiterea formularului de retur de catre client in magazin, cererile de retur vor fi vizibile in panoul de control al magazinului. 

Poti seta ca respectivele cereri sa fie aprobate in mod automat, fie poti alege sa le aprobi in mod manual, pe fiecare in parte. 

Aplicatia iti ofera inclusiv posibilitatea de a crea automat comenzi de retur, pentru a urmari cu mai multa acuratete situatia returnarilor de produse si pentru a simplifica procesul de prelucrare a acestora.

Instalarea si configurarea aplicatiei

Acceseaza Aplicatii > Toate aplicatiile, identifica aplicatia Formular Retur si apasa butonul Instaleaza aplicatia.

Realizeaza in continuare setarile cu privire la modul de functionare a aplicatiei:

Setari retur produse

In cadrul sectiunii poti realiza urmatoarele actiuni:

  • Selectia produselor care pot fi returnate in magazin (orice produs sau doar produsele din anumite categorii si colectii de produse pe care le selectezi);
  • Setarea numarului de zile in care clientul poate genera formularul de retur (contorizat din momentul in care comanda a fost marcata ca expediata);
  • Activarea/dezactivarea optiunii de permitere a schimbului de produse cu un produs identic, respectiv cu un alt produs;
  • Activarea/dezactivarea optiunii de anulare a comenzii de catre client (optiune care va fi activa in contul de client pana la marcarea comenzii ca expediata).

Motive retur

In cadrul acestei sectiuni poti defini o serie de motive pentru retur, pe care clientii le pot selecta in momentul plasarii unei comenzi de retur. 

Optiunea te ajuta sa intelegi mai bine motivele invocate cel mai des de catre cumparatorii din magazinul tau pentru returnarea produselor.

In pagina de setari regasesti o serie de posibile motive pentru retur, pe care le poti edita in functie de preferinte sau poti adauga unele noi. 

Aditional, poti activa pentru fiecare dintre aceste motive si functia de incarcare imagine, care le permite cumparatorilor sa asocieze o imagine motivului selectat. Poti seta ca incarcarea de imagini sa fie o conditie optionala sau obligatorie la trimiterea unei cereri de retur.

Setari retur

Din aceasta sectiune poti seta conditiile pentru ridicarea returului, respectiv rambursarea sumelor catre clienti. Poti sa definesti:

  • Cine va chema curierul pentru ridicarea returului (comerciantul sau clientul);
  • Modul in care va fi rambursata contravaloarea returului (direct in contul bancar introdus de client la plasarea comenzii initiala sau rambursarea sub forma de credite in Wallet - daca utilizezi functia Wallet in magazin);
  • Daca permiti multiple cereri de retur pentru aceeasi comanda (initierea de solicitari de retur distincte, corespunzand diferitelor produse din comanda initiala) sau retururi partiale (returnarea unei cantitati mai mici dintr-un produs comandat - Ex: dintr-o comanda care contine 6 tricouri, clientul poate alege sa returneze doar 1 tricou).

Aprobarea cererilor de retur

Daca alegi sa activezi aprobarea automata a cererilor de retur, vei putea sa setezi:

  • Daca si cum se va adauga o comanda de retur in magazin; 
  • Depozitul in care vor fi returnate produsele din comenzi (setarea este disponibila doar daca utilizezi in magazin aplicatia Gestiuni multiple).

Setari pentru email-urile de retur

Din aceasta sectiune poti realiza:

  • Setarile pentru email-urile automate trimise catre clienti cu privire la procesarea cererilor de retur;
  • Setarile privitoare la notificarea clientilor dupa generarea cererilor de retur, respectiv dupa aprobarea/respingerea solicitarilor de retur;
  • Setarea unei adrese de email diferita (utilizabila in relatia cu clientii exclusiv pentru comunicarile referitoare la retururi).

Procesarea cererilor de retur

Daca in setarile aplicatiei Formular Retur ai optat pentru aprobarea manuala a cererilor de retur:

  1. Mergi in Comenzi > Cereri retur la listing-ul de cereri de retur In asteptare;
  2. Acceseaza butonul Aproba cererea/Respinge cererea, in functie de actiunea pe care doresti sa o executi;
  3. Optional, introdu in overlayer detalii suplimentare cu privire la retur (vor fi afisate in email-ul de confirmare/respingere a cererii de retur trimis catre client, alaturi de detaliile comenzii);
  4. Apasa Salveaza.

In cazul in care alegi sa aprobi cererea:

1
Acceseaza listing-ul de cereri de retur Confirmate si apasa butonul Proceseaza retur asociat unei cereri de retur;
2
In overlayer, selecteaza:

  • Daca vrei sa se creeze automat o comanda de retur;
  • Depozitul utilizat pentru retururi;
  • Daca vrei sa fii redirectionat direct catre comanda de retur.
  • 3
    Apasa Salveaza.

    Nota

    In cazul in care din setarile aplicatiei Formular Retur ai activat aprobarea automata a cererilor de retur, acestea vor fi procesate in mod automat si adaugate in tab-ul Procesate din pagina Cereri retur.

    Adaugarea manuala a unei comenzi de retur

    Pentru a adauga manual o comanda de retur din panoul de control al magazinului:

    1
    Mergi in Comenzi > Comenzi procesate;
    2
    Acceseaza meniul de optiuni asociat comenzii pentru care vrei sa adaugi o comanda de retur;
    3
    Da click pe optiunea Adauga comanda retur;
    4
    Continua in pagina de adaugare a comenzii de retur, unde vei regasi produsul/produsele din comanda cu valori negative in campurile Cantitate si Subtotal;
    5
    In functie de preferinte, realizeaza urmatoarele setari:

  • Ajusteaza stoc in functie de cantitatile finale din comanda - selecteaza optiunea pentru a readauga automat produsul in stoc la finalizarea returului;
  • Metoda de plata - selecteaza metoda de plata agreata impreuna cu clientul, prin care va fi realizata rambursarea contravalorii comenzii catre acesta (Ex: in cazul in care clientul a achitat comanda prin transfer bancar, poti selecta returnarea sumei in Wallet, daca si clientul este de acord cu aceasta metoda);
  • Metoda de livrare - poti selecta o alta metoda de livrare pentru returnarea comenzii decat cea utilizata la livrarea acesteia catre client;
  • Cost livrare- acceseaza butonul de editare asociat costului de livrare pentru a seta costul livrarii comenzii de retur (Ex: in cazul in care costul metodei de livrare este setat la 15 lei, dar vrei sa oferi retur gratuit, adauga 0 in campul de pret);
  • Optional, poti modifica din pagina Statusul de livrare, respectiv Statusul de plata ale comenzii de retur pe care o adaugi (statusurile selectate implicit sunt Comanda in asteptare, respectiv Plata in asteptare);
  • Aditional, poti adauga o nota si tag-uri pentru comanda de retur, utilizate pentru identificarea interna a acesteia.
  • 6
    Apasa Salveaza.

    Nota

    Comanda va fi adaugata in listing-ul de retururi in asteptare cu un marcaj specific de Comanda in asteptare/Retur si o poti procesa urmand pasii descrisi in capitolul urmator, despre procesarea comenzilor de retur.

    Procesarea comenzilor de retur

    Comenzile de retur create se vor regasi in pagina Comenzi de retur, in listingul Retururi in asteptare

    In cadrul listing-ului poti vedea totodata statusul platii, precum si informatiile de facturare si livrare. 

    Pentru a procesa o comanda de retur cu rambursarea contravalorii acesteia in contul clientului:

    1. Mergi in pagina Comenzi de retur in tab-ul Retururi in asteptare;
    2. Apasa butonul Confirma comanda;
    3. Selecteaza in overlayer optiunea Comanda in procesare, iar comanda de retur va fi adaugata in listing-ul de Comenzi in procesare; in aceasta faza este trimisa solicitarea catre curier pentru preluarea coletului de la client;
    4. Dupa preluarea coletului de catre curier, mergi in listing-ul de Comenzi in procesare si apasa butonul Marcheaza ca expediat;
    5. Dupa livrarea comenzii de retur, mergi in listing-ul de Comenzi expediate si apasa butonul Confirma comanda ca livrata;
    6. In overlayer, selecteaza optiunea Comanda livrata;
    7. Apasa Salveaza.

    Afisarea formularului de retur in magazin

    In magazin, cumparatorii pot accesa optiunea Returneaza direct din listing-ul de comenzi al contului lor de client.

    Pentru a seta ca formularul de retur sa fie disponibil si in alte zone din site: 

    1
    Acceseaza Website > Meniuri navigare;
    2
    Apasa butonul Adauga un element nou asociat uneia dintre sectiunile din site;
    3
    Da click in overlayer pe optiunea Pagina predefinita si realizeaza in continuare urmatoarele setari:

  • Adauga o denumire interna;
  • Selecteaza in campul Pagina predefinita optiunea order_lookup;
  • Selecteaza categoria-parinte a paginii;
  • Selecteaza pozitia paginii in meniul sectiunii respective.
  • 4
    In sectiunea Status, optiunea Activ este selectata in mod implicit (la selectarea optiunii Inactiv, pagina nu va mai fi afisata in site);
    5
    Setarile Atribut target Blank, respectiv Atribut nofollow sunt de asemenea activate in mod implicit la adaugarea unui nou element in meniuri;
    Nota

    Atribut target Blank - permite deschiderea link-ului intr-un tab nou de browser;

    Atribut nofollow - din perspectiva motoarelor de cautare, link-ul introdus nu va influenta clasificarea paginii catre care link-ul directioneaza.
    6
    Apasa Salveaza.

    Trimiterea unei solicitari de retur din shop

    Clientii cu cont si autentificati in magazin pot trimite cereri de returnare a produselor achizitionate dupa cum urmeaza:

    La accesarea sectiunii Istoric comenzi din cont, clientul va accesa butonul Returneaza din dreptul comenzii pe care doreste sa o returneze.

    Important

    Optiunea de returnare devine activa doar daca respectiva comanda a fost marcata ca expediata.

    In pasul urmator, clientul va fi directionat in pagina Adauga retur nou, unde va observa setarea Ce vrei sa faci cu acest produs?. In functie de setarile pe care le-ai definit la nivelul aplicatiei, pot fi disponibile optiunile:

    • Returneaza articolul - clientul alege sa returneze produsul, urmand sa ii fie rambursata contravaloarea acestuia;
    • Inlocuieste articolul - clientul alege sa returneze produsul, urmand sa primeasca in loc un produs identic;
    • Schimba articolul - clientul alege sa returneze produsul, urmand sa primeasca la schimb un alt produs.

    Dupa selectarea optiunii de retur, clientul va trebui sa completeze motivul returului si sa incarce in campul dedicat o poza a acestuia (daca ai activat setarea).

    Nota

    In cazul in care permiti in magazin returul partial, cumparatorii vor putea returna o cantitate mai mica decat cea comandata dintr-un anumit produs.

    In ultima faza a adaugarii cererii de retur, clientul va trebui sa selecteze cum va fi livrat returul, adresa de ridicare a coletului si metoda de rambursare. Daca permiti rambursarea in cont bancar, clientul va putea sa isi introduca datele contului bancar in care doreste sa incaseze contravaloarea returului. Similar, clientul poate opta pentru incasarea contravalorii in Wallet, daca permiti acest lucru in magazin.

    Clientul va apasa butonul Trimite pentru a finaliza trimiterea solicitarii de retur.

    Nota

    Pentru a le permite clientilor fara cont (checkout rapid) sa efectueze o solicitare de retur, este necesar sa afisezi in magazin un link catre formularul de retur, urmand ca acestia sa introduca in campurile dedicate adresa de email si ID-ul comenzilor pe care doresc sa le returneze si apoi sa efectueze pasii pentru trimiterea unei solicitari de retur din shop.

    Anularea unei comenzi

    Daca din setarile aplicatiei Formular Retur permiti anularea unei comenzi de catre client, atunci cumparatorul va regasi in sumarul comenzii din contul sau de client din magazin butonul Anuleaza

    La accesarea acestei optiuni, clientul care se razgandeste in privinta achizitiei va putea sa renunte la plasarea comenzii, daca aceasta inca nu a fost expediata.

    Te-a ajutat acest articol? Multumim pentru feedback A aparut o problema la trimiterea feedback-ului dvs.. Te rugam sa incerci din nou mai tarziu.