Configurarea platii prin Mokka in magazin

Optiunea de plata prin Mokka iti permite sa pui la dispozitia clientilor accesarea unui credit online direct din shop pentru plata comenzilor.

Pentru a incepe sa oferi plata prin Mokka in magazin, este necesar sa iti creezi un cont pe site-ul procesatorului si sa instalezi in magazin aplicatia Mokka, disponibila in Aplicatii > Toate aplicatiile.

Modul de functionare 

Cumparatorii care selecteaza la checkout plata prin Mokka vor fi redirectionati catre interfata Mokka, unde vor trebui sa introduca datele personale solicitate (nume, prenume, telefon, email, CNP etc.), sa selecteze numarul de rate dorit si sa finalizeze astfel procesul de aplicare pentru obtinerea creditului din partea Mokka. 

De regula, aprobarea creditului are loc instant.

Nota

Introducerea datelor de catre clienti este necesara doar pentru prima tranzactie. Ulterior, va fi suficienta doar introducerea numarului de telefon, pe care sistemul Mokka va trimite codul necesar pentru autentificare.

Instalarea si setarea aplicatiei

Din panoul de control, acceseaza Aplicatii > Toate aplicatiile, identifica aplicatia Mokka si apasa butonul Instaleaza aplicatia.

Continua in sectiunea Setari conectare din pagina de setari a aplicatiei si completeaza campurile Store ID, Cheie secreta si API URL cu datele corespunzatoare din contul tau Mokka.

Din sectiunea Preferinte afisare poti selecta optiunea Activeaza snippet site, daca doresti sa afisezi simulatorul de rate in paginile de produs din magazin (ca in exemplul de mai jos).

Daca activezi optiunea, vei putea seta in continuare, conform contractului incheiat cu Mokka:

  • Numarul maxim de rate acceptat;
  • Dobanda aferenta acestui tip de plati;
  • Valoarea comisionului perceput pentru platile prin credit.

Realizeaza in continuare setarile specifice pentru adaugarea unei metode de plata online cu cardul sau prin credit si finalizeaza instalarea aplicatiei.

Nota

Din setarea Disponibilitate in functie de valoarea comenzii poti controla valoarea minima si maxima a comenzilor pentru care permiti plata in magazin prin Mokka. Pentru plafonul minim si maxim, tine cont si de sumele permise pentru creditare de catre Mokka - informatie disponibila in platforma Mokka.

Procesarea comenzilor achitate prin Mokka

Dupa plasarea de catre un client a unei comenzi cu plata prin credit Mokka, fluxul de procesare a comenzii din interfata de administrare a magazinului va decurge astfel:

  1. Comanda va intra in sistem cu status de Comanda in asteptare. In paralel, statusul de plata din sistemul Mokka va fi de asemenea Plata in asteptare;
  2. Dupa ce te asiguri ca poti onora comanda, este necesar sa confirmi comanda. Ca urmare a acestei actiuni, comanda in platforma MerchantPro va primi statusul de Comanda confirmata, iar catre sistemul de plata se va trimite o notificare de confirmare. Sistemul Mokka va genera automat contractul de credit;
  3. Dupa generarea contractului de credit, comanda este considerata achitata si va primi automat statusul Comanda platita in platforma MerchantPro. In continuare, poti urma fluxul clasic pentru procesarea comenzilor din magazin.

Procesul de retur integral/partial pentru comenzile achitate prin Mokka

Nota

Pentru a beneficia de fluxul de retur descris in continuare, este necesara setarea prealabila in magazin a aplicatiei Formular Retur.

In cazul returnarii integrale sau partiale a unei comenzi achitate printr-un credit Mokka, va fi necesara parcurgerea urmatorului flux de retur:

  1. Clientul va completa formularul de retur din magazin si va expedia returul catre magazin;
  2. Returul trebuie inregistrat in sistem sub forma unei comenzi de retur. Comanda de retur poate fi generata automat, pe baza setarilor tale din aplicatia Formular Retur sau trebuie creata manual, daca nu ai optat pentru generare automata;
  3. Dupa ce returul ajunge la depozit si este validat, este necesar sa marchezi comanda de retur in magazin cu status de Comanda livrata;
  4. Odata cu marcarea ca livrata a comenzii de retur, se va trimite in mod automat catre sistemul Mokka o notificare referitoare la valoarea comenzii de retur care trebuie rambursata. In cazul retururilor integrale, va fi anulata intreaga cerere de credit de la Mokka, in timp ce in cazul retururilor partiale, Mokka va primi o notificare in acest sens, va modifica acordul de creditare si va scadea valoarea returului din suma initiala creditata.
Te-a ajutat acest articol? Multumim pentru feedback A aparut o problema la trimiterea feedback-ului dvs.. Te rugam sa incerci din nou mai tarziu.