Configurarea platii prin PayPo in magazin

Prin activarea metodei de plata PayPo in magazin, clientii tai vor avea acces la o solutie de tip BNPL (Buy Now Pay Later) pentru plata amanata a comenzilor. 

Modul de functionare

Cumparatorii care selecteaza la checkout plata prin PayPo vor fi directionati catre interfata de plata PayPo, unde vor trebui sa isi introduca numarul de telefon. Pe respectivul numar de telefon vor primi un SMS pentru confirmarea tranzactiei.

Ulterior, PayPo va achita valoarea comenzii catre magazinul tau, urmand sa isi recupereze banii de la client in termen de 30 de zile.

Totodata, pentru clientii care achita integral cel putin o tranzactie catre PayPo, va deveni disponibil si serviciul "Plateste in rate", pe care acestia il pot utiliza pentru plata esalonata a comenzilor.

Instalarea si setarea aplicatiei

Acceseaza Aplicatii > Toate aplicatiile, identifica in lista aplicatia PayPo si apasa butonul Instaleaza aplicatia.

Continua in pagina de setari a aplicatiei si introdu ID-ul si Token-ul de sincronizare furnizate in contul tau din sistemul PayPo.

Selecteaza apoi moneda in care vor fi procesate tranzactiile - optiunea Moneda comenzii permite procesarea tranzactiei in moneda selectata de client la checkout. Daca selectezi o moneda specifica, suma de plata va fi convertita automat in toate cazurile la moneda selectata.

Continua apoi in sectiunea Transmitere automata statusuri si activeaza statusurile care doresti sa fie transmise bi-directional, in mod automat, intre magazin si sistemul PayPo (Ex: la anularea unei comenzi in magazin, informatia va fi transmisa in mod automat in sistemul PayPo):

  • Confirmare comanda;
  • Anulare comanda;
  • Refund comanda.

Din sectiunea Preferinte afisare, selecteaza optiunea Activeaza snippet site daca vrei sa permiti afisarea in paginile de produs din magazin a unui element la accesarea caruia clientii vor putea obtine detalii despre plata prin PayPo.

Realizeaza in continuare setarile specifice pentru adaugarea unei metode de plata online cu cardul sau prin credit si finalizeaza instalarea aplicatiei.

Nota

Din setarea Disponibilitate in functie de valoarea comenzii poti controla valoarea minima si maxima a comenzilor pentru care permiti plata in magazin prin PayPo. Pentru plafonul maxim, tine cont si de suma maxima permisa pentru creditare de catre PayPo - informatie disponibila in platforma PayPo.

Procesarea comenzilor achitate prin PayPo

Dupa plasarea de catre un client a unei comenzi cu plata prin PayPo, este necesar sa parcurgi urmatorul fluxul de procesare a acesteia in magazin:

  1. Comanda va intra in sistem cu status Comanda in asteptare. In paralel, statusul de plata din sistemul PayPo va fi de asemenea Plata in asteptare;
  2. Dupa ce te asiguri ca poti onora comanda, este necesar sa confirmi comanda. Ca urmare a acestei actiuni, comanda in platforma MerchantPro va primi statusul Comanda confirmata, iar catre sistemul de plata se va trimite o notificare de confirmare. Sistemul PayPo va genera automat contractul de credit;
  3. Dupa generarea contractului de credit, comanda este considerata achitata si va primi automat statusul Plata finalizata in platforma MerchantPro. In continuare, poti urma fluxul clasic pentru procesarea comenzilor din magazin.

Procesul de retur integral sau partial pentru comenzile achitate prin PayPo

In cazul returnarii integrale sau partiale a unei comenzi achitate printr-un credit PayPo, va fi necesara parcurgerea urmatorului flux de retur:

Nota

Pentru a beneficia de fluxul de retur descris in continuare, este necesara setarea prealabila in magazin a aplicatiei Formular Retur.

  1. Clientul va completa formularul de retur din magazin si va expedia returul catre magazinul tau;
  2. Returul trebuie inregistrat in sistem sub forma unei comenzi de retur. Comanda de retur poate fi generata automat, pe baza setarilor tale din aplicatia Formular Retur, sau trebuie creata manual, daca nu ai optat pentru generare automata;
  3. Dupa ce returul ajunge la depozit si este validat, este necesar sa marchezi comanda de retur in magazin cu status de Comanda livrata;
  4. Odata cu marcarea ca livrata a comenzii de retur, se va trimite in mod automat catre sistemul PayPo o notificare referitoare la valoarea comenzii de retur care trebuie rambursata. In cazul retururilor integrale, va fi anulata intreaga cerere de credit de la PayPo, in timp ce in cazul retururilor partiale, PayPo va primi o notificare in acest sens, va modifica acordul de creditare si va scadea valoarea returului din suma initiala creditata.
Te-a ajutat acest articol? Multumim pentru feedback A aparut o problema la trimiterea feedback-ului dvs.. Te rugam sa incerci din nou mai tarziu.