Produsele de tip individual - adaugare si administrare

Produsele individuale au o configuratie predefinita, nu sunt disponibile in mai multe versiuni si nu necesita selectia unei anumite variante din partea cumparatorului.

Adaugarea unui produs individual

Pentru a adauga un produs individual, mergi in Catalog > Produse la butonul Adauga produs si selecteaza din meniul dropdown optiunea Adauga produs individual.

Alternativ, poti utiliza optiunea de adaugare rapida, disponibila in zona de header a panoului de administrare al magazinului, pe care o poti accesa indiferent de pagina in care te afli la un moment dat.

Titlu si descriere

Completeaza denumirea produsului si o descriere care sa contina cat mai multe detalii atractive si relevante pentru vizitatorii site-ului. Aceste informatii vor fi afisate in magazin.

Inventar si stoc

In cadrul sectiunii Detalii inventar din pagina de adaugare produs poti realiza setarile referitoare la taxe, pret, identificatori de produs si stoc.

1
Taxa - selecteaza taxa care se aplica pentru produs;
2
Pret total - introdu pretul cu taxe incluse al produsului; pretul net (fara taxe) va fi calculat automat de sistem. Daca vrei sa introduci manual pretul net in loc de pretul total, modifica setarea Cum vrei sa introduci preturile pentru produse din sectiunea Informatii personale;
3
Pret neredus - completeaza acest camp daca vrei ca in magazin sa se afiseze o reducere de pret; pretul neredus trebuie sa fie mai mare decat pretul de vanzare introdus anterior; pretul neredus va aparea in magazin cu un marcaj de pret taiat;
4
Cantitate in stoc - introdu valoarea de stoc pentru produsul pe care vrei sa il adaugi/editezi; daca nu vrei sa introduci o valoare numerica a stocului pentru acest produs, dezactiveaza optiunea Administrare stoc activa;
5
SKU (Stock Keeping Unit) - introdu un cod unic SKU, pentru identificarea interna a produsului; este recomandat sa introduci acest cod, pentru o mai buna evidenta a articolelor din catalogul de produse si pentru a facilita alte operatiuni cu produsele (Exemplu: in cadrul proceselor de import/actualizare).

Nota

Exista si alte tipuri de coduri de identificare pe care le poti adauga pentru un produs - EAN (European Article Number), Referinta externa; pentru a le putea introduce, activeaza-le mai intai din Setari > Setari catalog; afla detalii despre tipurile de identificatori de produs care pot fi adaugate in magazin.

Categorie, brand, tag-uri

Din sectiunea Detalii catalog poti defini detaliile necesare pentru includerea produsului in catalog. 

1
Brand - selecteaza din lista predefinita numele producatorului; acesta poate fi afisat in cadrul magazinului si este recomandat sa il introduci (vezi si topicul dedicat despre adaugarea unui producator/brand in magazin);
2
Categorie - selecteaza categoria sau subcategoria din care face parte produsul;
3
Tag-uri - selecteaza sau introdu manual cuvinte-cheie relevante pentru produs; este recomandat ca acestea sa fie specifice, deoarece rolul lor este de a facilita cautarile in magazin, dar si de a oferi informatii motoarelor de cautare.

Afisarea produsului in mai multe categorii din magazin

Daca vrei ca produsul sa se regaseasca in mai multe categorii din magazin si sa obtii mai multa vizibilitate pentru acesta, il poti adauga manual intr-una sau mai multe categorii secundare (potrivite pentru profilul produsului).

Nota

Pentru a adauga produsul in categorii secundare, activeaza mai intai setarea Disponibilitate camp Categorii secundare din Setari > Setari catalog; ulterior, optiunea se va regasi in sectiunea Detalii catalog din pagina de adaugare/editare produs. 

Atribute produs

Un produs individual poate avea o serie de caracteristici sau specificatii standard. Poti adauga aceste informatii suplimentare cu caracter informativ din sectiunea Atribute produs; selecteaza din lista una dintre caracteristicile produsului si apoi valoarea corespunzatoare acesteia (Ex: Tip ecran > OLED).

Pentru a putea defini aceste informatii la nivel de produs, este necesar ca mai intai sa creezi atributele in magazin. Afla detalii din topicul despre adaugarea atributelor.

Totodata, in sectiunea Variante produs ai posibilitatea de a adauga si variante cu diferite valori pentru produs, pentru care poti seta sau nu ca selectia variantelor sa fie obligatorie la adaugarea produsului in cos de catre cumparatori.

Optional, poti defini si un pret aditional la nivelul fiecarei optiuni; poti activa campul in paginile de adaugare/editare produs accesand Setari > Setari catalog si bifand optiunea Activat in setarea Disponibilitate camp Pret aditional atribut.

Vizibilitate si disponibilitate

Din setarea Status poti controla afisarea produsului in magazin. Statusul Activ este selectat in mod predefinit la adaugarea unui produs nou - produsul va fi afisat in magazin, daca respecta toate conditiile de afisare; la selectarea statusului Inactiv, produsul nu se va afisa in magazin.

Setarea Vizibilitate iti permite sa controlezi anumite particularitati referitoare la modul in care produsul este disponibil in magazin. Poti seta urmatoarele statusuri:

1
Produsul este vizibil - se afiseaza in magazin si este disponibil pentru vanzare in magazin;
2
Produsul este indisponibil - nu este vizibil in paginile de listing din magazin, dar pagina de produs poate fi accesata de motoarele de cautare; in pagina produsului se va afisa un mesaj cu privire la indisponibilitatea acestuia in oferta magazinului;
3
Disponibil doar in pachet - produsul nu este afisat in paginile de listing si nu poate fi comandat individual, fiind destinat exclusiv utilizarii in pachete de produse.
4
Produsul este ascuns - nu este afisat in listing-urile de produse din magazin, dar pagina de produs poate fi accesata; aceasta setare este recomandata atunci cand produsul este destinat exclusiv utilizarii in cadrul promotiilor (spre exemplu, daca este vorba despre un produs de tip Cadou) si nu poate fi comandat individual.

Daca doresti sa afisezi detalii suplimentare despre disponibilitatea produsului in stoc, in setarea Disponibilitate poti selecta un status de disponibilitate, dintre cele prestabilitate disponibile in lista.

Optional, poti selecta ca produsul sa aiba un marcaj grafic de produs nou in cadrul magazinului, precum si ca acesta sa fie afisat pe prima pagina din shop, pentru o mai buna expunere.

Setari SEO

Din sectiunea SEO disponibila in pagina de adaugare/editare produs poti realiza setarile specifice pentru a obtine o mai buna indexare a produsului in motoarele de cautare.

Continutul din meta-titlu si meta-descriere este generat in mod automat pe baza informatiilor introduse la adaugarea produsului, insa personalizarea acestora este recomandata, deoarece iti creste sansele de a obtine mai multe accesari ale produsului respectiv; cateva recomandari:

1
Adauga un call-to-action clar, care sa ajute utilizatorii sa inteleaga imediat ce pot obtine prin achizitionarea respectivului produs;
2
Scrie de preferinta o meta-descriere in limita a aproximativ 160 de caractere (in platforma MerchantPro ai la dispozitie 320 de caractere) si introdu in aceasta detalii care raspund la anumite intrebari despre produs pe care le-ar putea avea cumparatorii;
3
Utilizeaza pe cat posibil meta-descrieri unice pentru toate produsele, pentru a evita ca motoarele de cautare sa considere continutul duplicat; pentru idei de cuvinte-cheie si expresii folosite, poti consulta descrierile de produs ale concurentei, pentru a te asigura ca vei produce un continut unic pentru meta-descrierile produselor tale.

Editarea bulk a produselor

In cazul in care vrei sa modifici diferite setari sau informatii pentru produsele deja adaugate, ai la dispozitie mai multe optiuni: poti edita fiecare produs in parte sau poti aplica o serie de actiuni de modificare bulk daca vrei sa modifici mai multe produse simultan.

Pentru a efectua o editare in mod bulk pentru o serie de produse, selecteaza din listingul de produse inregistrarile pe care vrei sa le modifici si acceseaza butonul Editare bulk. Din pagina de editare, acceseaza butonul Selecteaza campuri pentru a adauga/elimina in lista campurile pe care doresti sa le editezi. Salveaza selectia si aplica modificarile dorite in cadrul listei de produse. 

Aditional, in listingul de produse  ai la dispozitie o serie de meniuri de actiuni, prin care poti edita in mod bulk si alte informatii asociate produselor, precum pret, nume, status, disponibilitate, vizibilitate sau setari de taxonomie (editare brand, categorie, adaugare/stergere tag-uri etc.).

Stergerea produselor

Poti elimina direct din listing-ul de produse unul sau mai multe produse simultan, urmand pasii descrisi in topicul dedicat despre stergerea produselor.

La accesarea URL-urilor produselor sterse din magazin, utilizatorii vor vedea un mesaj de eroare 404.

Te-a ajutat acest articol? Multumim pentru feedback A aparut o problema la trimiterea feedback-ului dvs.. Te rugam sa incerci din nou mai tarziu.