Aplicatia Carturi abandonate - configurare si mod de utilizare
In cazul magazinelor online, motivele pentru care vizitatorii abandoneaza carturile sunt multiple, astfel ca este necesara aplicarea unor tactici de marketing specifice pentru a-i converti pe utilizatorii nehotarati in cumparatori.
Una dintre aceste tactici este trimiterea de email-uri catre vizitatorii cu carturi abandonate, in cadrul carora poti atat sa le reamintesti de produsele ramase in cart, cat si sa le oferi un discount pentru a stimula intentia de cumparare.
In panoul de control MerchantPro regasesti aplicatia Carturi abandonate, care iti permite sa automatizezi trimiterea de email-uri catre vizitatorii cu cosuri abandonate in magazin.
Configurarea aplicatiei
Acceseaza Aplicatii > Toate aplicatiile, identifica aplicatia Carturi abandonate si apasa butonul Instaleaza aplicatia.
Nota
Trimiterea de email-uri prin intermediul aplicatiei necesita achizitionarea de credite in magazin.
Continua in pagina de setari a aplicatiei si defineste preferintele cu privire la trimiterea automata a email-urilor catre clientii cu carturi abandonate in magazin.
Setarea Trimite emailul catre iti permite sa selectezi daca email-ul automat de notificare cu privire la cartul abandonat va fi trimis catre:
- Oricine - orice vizitator al magazinului va primi email de notificare, fie pe baza adresei de email asociata contului de client creat in magazin, fie pe baza adresei de email introdusa in pagina de finalizare a comenzii, in cazul clientilor care plaseaza comenzi cu Guest checkout;
- Abonati la newsletter - email-ul de notificare cu privire la cartul abandonat va fi trimis doar catre membrii bazei de abonati la newsletter a magazinului.
In setarea Eligibilitate pentru livrare poti filtra suplimentar vizitatorii catre care vor fi trimise notificarile automate. Ai la dispozitie optiunile:
- Oricine (inclusiv vizitatorii care completeaza emailul la checkout);
- Doar utilizatorii inregistrati.
Setarea Trimite emailul dupa iti permite sa setezi numarul de ore dupa care va fi trimisa in mod automat notificarea catre clientii cu carturi abandonate. Numarul de ore este calculat din momentul abandonarii cartului.
Suplimentar, prin accesarea meniului Trimite o notificare suplimentara poti seta ca email-ul de notificare sa fie trimis dupa un alt numar de ore pe care il definesti. Numarul de ore este calculat din momentul trimiterii primului email de notificare.
Nota
In cazul in care ai setat in magazin cel putin un cupon de reducere, in setarile aplicatiei Carturi abandonate va deveni disponibila setarea Include automat un cupon de reducere in email, la activarea careia vei putea selecta cuponul care va fi inclus in mailul automat trimis catre clientii cu carturi abandonate. Cupoanele de reducere pot fi incluse totodata si in cadrul notificarilor suplimentare.
Administrarea carturilor abandonate
Dupa instalarea aplicatiei, in panoul de control al magazinului va deveni disponibil un listing dedicat carturilor abandonate, pe care il poti accesa daca mergi in Clienti > Carturi abandonate.
In cadrul listing-ului vei regasi atat carturile abandonate ale vizitatorilor inregistrati in magazin, cat si cele ale vizitatorilor fara cont.
In cazul cosurilor abandonate de utilizatorii cu cont creat in magazin ai acces la informatii precum nume, prenume, dispozitivul de pe care a fost accesat magazinul, adresa de email si numarul de telefon, IP-ul si locatia utilizatorului. Totodata, poti vizualiza produsele adaugate in cart, totalul cartului si data/ora ultimei modificari realizate in cart.
Pe coloana Ultima notificare sunt afisate data si ora la care a fost trimisa ultima notificare automata catre vizitatorii respectivi.
Nota
Optiunea de trimitere a unei notificari manuale via email din listing-ul de carturi abandonate este disponibila doar in cazul vizitatorilor inregistrati in magazin.
In functie de preferinte, poti elimina o inregistrare din listing-ul de carturi abandonate prin accesarea butonului de stergere asociat acesteia.