De ce abandoneaza utilizatorii carturile in magazin si ce pot face pentru a reduce rata de abandon?
Descopera in continuare cateva dintre cele mai frecvente si probabile motive pentru care utilizatorii abandoneaza cosurile de cumparaturi in magazinele online, precum si solutiile recomandate pentru a reduce acest fenomen.
- 1
- Lipsa increderii in comerciant - multi potentiali clienti sunt inca reticenti in a oferi detalii financiare pe site-uri care nu le sunt familiare.
Recomandari:
- Adauga in magazin testimoniale din partea clientilor si recenzii pentru produse;
- Afiseaza logo-urile bancilor si procesatorilor de plati cu care lucrezi;
- Asigura un proces simplificat de returnare a comenzilor;
- Ofera garantia returnarii banilor;
- Introdu posibilitatea de verificare a coletelor la primire;
- Creeaza parteneriate strategice cu branduri cunoscute in piata.
- 2
- Obligativitatea crearii unui cont in magazin pentru plasarea comenzilor - multi utilizatori sunt reticenti in momentul in care li se solicita sa isi creeze cont pe o noua platforma, iar probabilitatea ca acestia sa renunte la comanda respectiva este foarte mare.
Recomandare:
- Permite plasarea de comenzi prin activarea in magazin a optiunii Guest Checkout. In functie de volumul de comenzi, poti verifica la interval de 2-4 saptamani daca modificarea duce la o scadere a ratei de abandon a cosurilor.
- 3
- Costurile de livrare - vizitatorii renunta de multe ori la finalizarea unei comenzi dupa ce vad care este costul de livrare asociat.
Recomandare:
- Ofera promotii de tip Livrare gratuita.
- 4
- Proces de checkout anevoios - daca utilizatorii observa ca procesul de cumparare devine complicat, o mare parte dintre acestia renunta, iar rata de abandon a carturilor va creste simtitor.
Recomandare:
- Testeaza cat mai des posibil procesul de plasare a comenzilor pe diferite dispozitive (desktop, mobil, tableta etc.) si activeaza diferite optiuni din pagina Checkout.
- 5
- Lipsa metodelor de plata - deseori vizitatorii au obiceiuri bine stabilite in ceea ce priveste metoda de plata si vor finaliza o comanda doar daca metoda lor preferata este disponibila.
Recomandare:
- Pune la dispozitia clientilor cat mai multe optiuni de plata online (Ex: plata cu cardul, plata in rate/BNPL) si offline (Ex: plata ramburs, plata la sediu).
- 6
- Intentia de cumparare - o parte dintre vizitatorii care adauga obiecte in cart si nu finalizeaza comanda au de fapt o intentie scazuta de a face o achizitie.
Recomandare:
- Ofera in magazin promotii limitate in timp si creeaza o senzatie de urgenta.
- 7
- Pretul mare al produselor - utilizatorii compara deseori preturile pe diferite site-uri pentru a vedea ofertele cele mai avantajoase. Astfel, ei pot adauga produsele in cos, iar apoi sa faca aceasta cautare si comparare a preturilor.
Recomandare:
- Ofera reduceri sau cupoane de reducere pentru a creste sansa ca acestia sa achizitioneze produsele dorite din magazinul tau.
Metode de recuperare a carturilor abandonate
- 1
- Trimiterea de emailuri - daca un utilizator logat in magazin alege sa abandoneze cosul de cumparaturi, il poti contacta via email pentru a-i oferi un discount in cazul revenirii pe site pentru finalizarea tranzactiei respective;
- 2
- Retargetarea vizitatorilor - prin retargetare (remarketing) pe platforme populare precum Google, Facebook sau TikTok poti ajunge la acei clienti care au adaugat produse in cart, insa nu au finalizat comanda. Avantajul este ca tactica functioneaza chiar daca vizitatorul nu a introdus adresa de email si astfel poti ramane in mintea potentialilor clienti in timp ce acestia navigheaza pe Internet.
Nota
Prin instalarea in shop a aplicatiei Carturi abandonate poti automatiza trimiterea de email-uri catre toti utilizatorii sau abonatii la newsletter ai magazinului tau. In aceste email-uri poti include totodata si cupoane de reducere.