De ce abandoneaza utilizatorii carturile in magazin si ce pot face pentru a reduce rata de abandon?

Descopera in continuare cateva dintre cele mai frecvente si probabile motive pentru care utilizatorii abandoneaza cosurile de cumparaturi in magazinele online, precum si solutiile recomandate pentru a reduce acest fenomen.

1
Lipsa increderii in comerciant - multi potentiali clienti sunt inca reticenti in a oferi detalii financiare pe site-uri care nu le sunt familiare.

Recomandari:

  • Adauga in magazin testimoniale din partea clientilor si recenzii pentru produse;
  • Afiseaza logo-urile bancilor si procesatorilor de plati cu care lucrezi;
  • Asigura un proces simplificat de returnare a comenzilor;
  • Ofera garantia returnarii banilor;
  • Introdu posibilitatea de verificare a coletelor la primire;
  • Creeaza parteneriate strategice cu branduri cunoscute in piata.
  • 2
    Obligativitatea crearii unui cont in magazin pentru plasarea comenzilor - multi utilizatori sunt reticenti in momentul in care li se solicita sa isi creeze cont pe o noua platforma, iar probabilitatea ca acestia sa renunte la comanda respectiva este foarte mare.

    Recomandare:

  • Permite plasarea de comenzi prin activarea in magazin a optiunii Guest Checkout. In functie de volumul de comenzi, poti verifica la interval de 2-4 saptamani daca modificarea duce la o scadere a ratei de abandon a cosurilor.
  • 3
    Costurile de livrare - vizitatorii renunta de multe ori la finalizarea unei comenzi dupa ce vad care este costul de livrare asociat.

    Recomandare:

  • Ofera promotii de tip Livrare gratuita.
  • 4
    Proces de checkout anevoios - daca utilizatorii observa ca procesul de cumparare devine complicat, o mare parte dintre acestia renunta, iar  rata de abandon a carturilor va creste simtitor. 

    Recomandare:

  • Testeaza cat mai des posibil procesul de plasare a comenzilor pe diferite dispozitive (desktop, mobil, tableta etc.) si activeaza diferite optiuni din pagina Checkout.
  • 5
    Lipsa metodelor de plata - deseori vizitatorii au obiceiuri bine stabilite in ceea ce priveste metoda de plata si vor finaliza o comanda doar daca metoda lor preferata este disponibila.

    Recomandare

  • Pune la dispozitia clientilor cat mai multe optiuni de plata online (Ex: plata cu cardul, plata in rate/BNPL) si offline (Ex: plata ramburs, plata la sediu).
  • 6
    Intentia de cumparare - o parte dintre vizitatorii care adauga obiecte in cart si nu finalizeaza comanda au de fapt o intentie scazuta de a face o achizitie. 

    Recomandare:

  • Ofera in magazin promotii limitate in timp si creeaza o senzatie de urgenta.
  • 7
    Pretul mare al produselor - utilizatorii compara deseori preturile pe diferite site-uri pentru a vedea ofertele cele mai avantajoase. Astfel, ei pot adauga produsele in cos, iar apoi sa faca aceasta cautare si comparare a preturilor.

    Recomandare:

  • Ofera reduceri sau cupoane de reducere pentru a creste sansa ca acestia sa achizitioneze produsele dorite din magazinul tau.
  • Te-a ajutat acest articol? Multumim pentru feedback A aparut o problema la trimiterea feedback-ului dvs.. Te rugam sa incerci din nou mai tarziu.