De ce abandoneaza utilizatorii carturile in magazin si ce pot face pentru a reduce rata de abandon?
Descopera in continuare cateva dintre cele mai frecvente si probabile motive pentru care utilizatorii abandoneaza cosurile de cumparaturi in magazinele online, precum si solutiile recomandate pentru a reduce acest fenomen.
- 1
-
Lipsa increderii in comerciant - multi potentiali clienti sunt inca reticenti in a oferi detalii financiare pe site-uri care nu le sunt familiare.
Recomandari:
- Adauga in magazin testimoniale din partea clientilor si recenzii pentru produse;
- Afiseaza logo-urile bancilor si procesatorilor de plati cu care lucrezi;
- Asigura un proces simplificat de returnare a comenzilor;
- Ofera garantia returnarii banilor;
- Introdu posibilitatea de verificare a coletelor la primire;
- Creeaza parteneriate strategice cu branduri cunoscute in piata.
- 2
-
Obligativitatea crearii unui cont in magazin pentru plasarea comenzilor - multi utilizatori sunt reticenti in momentul in care li se solicita sa isi creeze cont pe o noua platforma, iar probabilitatea ca acestia sa renunte la comanda respectiva este foarte mare.
Recomandare:
- Permite plasarea de comenzi prin activarea in magazin a optiunii Guest Checkout. In functie de volumul de comenzi, poti verifica la interval de 2-4 saptamani daca modificarea duce la o scadere a ratei de abandon a cosurilor.
- 3
-
Costurile de livrare - vizitatorii renunta de multe ori la finalizarea unei comenzi dupa ce vad care este costul de livrare asociat.
Recomandare:
- Ofera promotii de tip Livrare gratuita.
- 4
-
Proces de checkout anevoios - daca utilizatorii observa ca procesul de cumparare devine complicat, o mare parte dintre acestia renunta, iar rata de abandon a carturilor va creste simtitor.
Recomandare:
- Testeaza cat mai des posibil procesul de plasare a comenzilor pe diferite dispozitive (desktop, mobil, tableta etc.) si activeaza diferite optiuni din pagina Checkout.
- 5
-
Lipsa metodelor de plata - deseori vizitatorii au obiceiuri bine stabilite in ceea ce priveste metoda de plata si vor finaliza o comanda doar daca metoda lor preferata este disponibila.
Recomandare:
- Pune la dispozitia clientilor cat mai multe optiuni de plata online (Ex: plata cu cardul, plata in rate/BNPL) si offline (Ex: plata ramburs, plata la sediu).
- 6
-
Intentia de cumparare - o parte dintre vizitatorii care adauga obiecte in cart si nu finalizeaza comanda au de fapt o intentie scazuta de a face o achizitie.
Recomandare:
- Ofera in magazin promotii limitate in timp si creeaza o senzatie de urgenta.
- 7
-
Pretul mare al produselor - utilizatorii compara deseori preturile pe diferite site-uri pentru a vedea ofertele cele mai avantajoase. Astfel, ei pot adauga produsele in cos, iar apoi sa faca aceasta cautare si comparare a preturilor.
Recomandare:
- Ofera reduceri sau cupoane de reducere pentru a creste sansa ca acestia sa achizitioneze produsele dorite din magazinul tau.