Cum generez e-Factura pentru tranzactiile cu persoane fizice (B2C)?

Important

Incepand cu data de 1 ianuarie 2025, este obligatoriu ca toate facturile emise catre persoane fizice sa fie transmise in sistemul RO e-Factura.

In magazinul tau MerchantPro ai la dispozitie urmatoarele optiuni in ceea ce priveste CNP-ul clientului:

  1. In cazul in care activezi campul CNP la checkout ca obligatoriu, clientii vor trebui sa completeze campul in cadrul formularului de plasare a comenzii. In sistemul ANAF va fi realizata o validare a CNP-ului introdus;
  2. In cazul in care activezi campul CNP la checkout ca optional, exista urmatoarele variante:
    • Clientul completeaza CNP-ul, iar in sistemul ANAF va fi realizata o validare a acestuia. e-Facturile validate vor figura pe coloana e-Factura din listing-ul de Facturi din panoul de control al magazinului cu culoarea verde. In cazul invalidarii unei e-Facturi vei vedea la mouseover pe iconul respectiv mesajul "Factura nepublicata";
    • Clientul nu completeaza CNP-ul, iar in sistemul ANAF va fi trimis din magazin un cod format in mod automat din 13 zerouri.
  3. In cazul in care nu este activat campul CNP la checkout, in sistemul ANAF va fi trimis in mod automat un cod format din 13 zerouri.

Pentru a controla disponibilitatea campului CNP in pagina de checkout:

  1. Acceseaza Setari > Checkout;
  2. Mergi in sectiunea Setari campuri la setarea Cod numeric personal (CNP) si selecteaza, in functie de preferinte, una dintre optiunile:
    • Vizibil (camp obligatoriu);
    • Vizibil (camp optional);
    • Ascuns.
  3. Apasa Salveaza.

Generarea e-Facturilor si trimiterea lor catre sistemul RO e-Factura prin intermediul aplicatiei Facturier se realizeaza in acelasi mod atat pentru clientii B2B, cat si pentru cei B2C.

Te-a ajutat acest articol? Multumim pentru feedback A aparut o problema la trimiterea feedback-ului dvs.. Te rugam sa incerci din nou mai tarziu.