Cum generez e-Factura pentru tranzactiile cu persoane fizice (B2C)?
Important
Incepand cu data de 1 ianuarie 2025, este obligatoriu ca toate facturile emise catre persoane fizice sa fie transmise in sistemul RO e-Factura.
In magazinul tau MerchantPro ai la dispozitie urmatoarele optiuni in ceea ce priveste CNP-ul clientului:
- 1
- In cazul in care activezi campul CNP la checkout ca obligatoriu, clientii vor trebui sa completeze campul in cadrul formularului de plasare a comenzii. In sistemul ANAF va fi realizata o validare a CNP-ului introdus;
- 2
-
In cazul in care activezi campul CNP la checkout ca optional, exista urmatoarele variante:
- Clientul completeaza CNP-ul, iar in sistemul ANAF va fi realizata o validare a acestuia. e-Facturile validate vor figura pe coloana e-Factura din listing-ul de Facturi din panoul de control al magazinului cu culoarea verde. In cazul invalidarii unei e-Facturi, vei vedea la mouseover pe iconul respectiv mesajul "Factura nepublicata";
- Clientul nu completeaza CNP-ul, iar in sistemul ANAF va fi trimis din magazin un cod format in mod automat din 13 zerouri.
- 3
- In cazul in care nu este activat campul CNP la checkout, in sistemul ANAF va fi trimis in mod automat un cod format din 13 zerouri.
Pentru a controla disponibilitatea campului CNP in pagina de checkout:
- 1
- Acceseaza Setari > Checkout;
- 2
-
Mergi in sectiunea
Setari campuri la setarea
Cod numeric personal (CNP) si selecteaza, in functie de preferinte, una dintre optiunile:
- Vizibil (camp obligatoriu);
- Vizibil (camp optional);
- Ascuns.
- 3
- Apasa Salveaza.
Generarea e-Facturilor si trimiterea lor catre sistemul RO e-Factura prin intermediul aplicatiei Facturier se realizeaza in acelasi mod atat pentru clientii B2B, cat si pentru cei B2C.