Cum generez e-Factura pentru tranzactiile cu persoane fizice (B2C)?

Important

Incepand cu data de 1 ianuarie 2025, este obligatoriu ca toate facturile emise catre persoane fizice sa fie transmise in sistemul RO e-Factura.

In magazinul tau MerchantPro ai la dispozitie urmatoarele optiuni in ceea ce priveste CNP-ul clientului:

1
In cazul in care activezi campul CNP la checkout ca obligatoriu, clientii vor trebui sa completeze campul in cadrul formularului de plasare a comenzii. In sistemul ANAF va fi realizata o validare a CNP-ului introdus;
2
In cazul in care activezi campul CNP la checkout ca optional, exista urmatoarele variante:

  • Clientul completeaza CNP-ul, iar in sistemul ANAF va fi realizata o validare a acestuia. e-Facturile validate vor figura pe coloana e-Factura din listing-ul de Facturi din panoul de control al magazinului cu culoarea verde. In cazul invalidarii unei e-Facturi, vei vedea la mouseover pe iconul respectiv mesajul "Factura nepublicata";
  • Clientul nu completeaza CNP-ul, iar in sistemul ANAF va fi trimis din magazin un cod format in mod automat din 13 zerouri.
  • 3
    In cazul in care nu este activat campul CNP la checkout, in sistemul ANAF va fi trimis in mod automat un cod format din 13 zerouri.

    Pentru a controla disponibilitatea campului CNP in pagina de checkout:

    1
    Acceseaza Setari > Checkout;
    2
    Mergi in sectiunea Setari campuri la setarea Cod numeric personal (CNP) si selecteaza, in functie de preferinte, una dintre optiunile:

  • Vizibil (camp obligatoriu);
  • Vizibil (camp optional);
  • Ascuns.
  • 3
    Apasa Salveaza.

    Generarea e-Facturilor si trimiterea lor catre sistemul RO e-Factura prin intermediul aplicatiei Facturier se realizeaza in acelasi mod atat pentru clientii B2B, cat si pentru cei B2C.

    Te-a ajutat acest articol? Multumim pentru feedback A aparut o problema la trimiterea feedback-ului dvs.. Te rugam sa incerci din nou mai tarziu.