Grupurile de clienti - setare si utilizare

Grupurile de clienti sunt un instrument care permite segmentarea clientilor in functie de activitatea acestora in cadrul unui magazin online. 

Utilizarea grupurilor de clienti

Grupurile de clienti pot fi utilizate in magazin pentru:

  • Aplicarea in mod diferentiat a diferite promotii sau strategii de pret;
  • Permiterea utilizarii selective de catre clienti a anumitor metode de plata sau de livrare;
  • Export in platforme terte (Ex: sisteme de email marketing, advertising etc.).

Din panoul de control al magazinului tau MerchantPro poti a crea doua tipuri de grupuri de clienti: Grupuri statice si Grupuri dinamice

Adaugarea grupurilor de clienti statice

Pentru a crea un grup de clienti static, acceseaza Clienti > Grupuri de clienti, apasa butonul Adauga grup si selecteaza in overlayer optiunea Grup static.

Continua in pagina de adaugare a unui grup static si adauga o denumire (folosita pentru identificarea interna a grupului).

Selecteaza daca vrei ca toate profilurile de client nou create sa fie incluse in mod automat in grupul static respectiv si, optional, alege o culoare pe baza careia vei putea identifica mai usor in listing-ul de clienti grupul din care fac parte acestia.

Apasa Salveaza dupa verificarea tuturor setarilor.

Asignarea clientilor pe un grup static

Includerea unui client intr-un grup de tip static se face din pagina Clienti, prin asignarea manuala a profilului de client in grupul dorit in urmatoarele moduri:

1
Individual - apasa butonul Editeaza asociat unui client.

Mergi la setarea Grup default de clienti si selecteaza grupul in care vrei sa incluzi clientul, dupa care apasa Salveaza;

2
Bulk - selecteaza din lista clientii pe care doresti sa ii adaugi intr-un grup, acceseaza tab-ul Editare bulk si da click pe optiunea Include in grup de clienti.

Selecteaza in overlayer grupul dorit si apasa Salveaza.

Nota

Daca vrei sa scoti unul sau mai multi clienti dintr-un grup de clienti static, selecteaza optiunea Neasignat si apasa Salveaza.

Important

Un client poate fi asociat doar pe un singur grup static dintre cele existente in magazin.

Daca la crearea unui grup de clienti static ai bifat optiunea Grup de tip default, asignarea clientilor noi pe acesta se va face in mod automat.

Adaugarea grupurilor de clienti dinamice

Nota

Clientii cu cont creat in magazin vor fi asignati in mod automat in grupurile dinamice, daca acestia respecta concomitent toate conditiile setate la nivelul grupurilor dinamice respective. 

Pentru a crea un grup de clienti dinamic, acceseaza Clienti > Grupuri de clienti, apasa butonul Adauga grup si selecteaza in overlayer optiunea Grup dinamic.

Continua in pagina de adaugare a grupului de clienti dinamic si introdu o denumire pentru acesta - care va fi utilizata intern.

Selecteaza semnalizatorul coloristic utilizat pentru identificarea facila in listing-ul de clienti a grupului din care face parte un client.

Configureaza in continuare filtrele pe baza carora se va face asignarea automata a clientilor in grupul de clienti dinamic: 

  • Tipul contului (persoana fizica/juridica);
  • Locatia clientului (tara, judet, oras);
  • Sursa contului (creat de admin/creat direct de catre client in shop);
  • Abonarea la newsletter;
  • Clasificarea clientului (clasa A, B sau C - determinata automat de catre sistem, in functie de aportul clientilor la veniturile magazinului in ultimele 12 luni);
  • Categoriile de produse comandate;
  • Perioada in care au fost efectuate comenzile;
  • Numarul de comenzi (dintr-un anumit interval de timp pe care il definesti);
  • Valoarea comenzilor (in functie de intervalul valoric pe care il definesti).

Apasa Salveaza dupa verificarea tuturor setarilor.

Nota

Numararea comenzilor este realizata zilnic in cadrul sistemului, pe timpul noptii. Astfel, doar dupa efectuarea acestui proces va fi realizata si asignarea automata a clientilor pe grupurile dinamice corespunzatoare.

Utilizarea grupurilor de clienti in magazin

Dupa definirea grupurilor de clienti, poti seta ca pentru acestea sa se aplice in mod exclusiv anumite:

  • Reguli de discount (aplicabile doar pentru clientii autentificati) - la generarea unei reguli de discount (de tip Pret dinamic, Combo sau Cart) poti seta ca promotiile sa fie disponibile doar pentru grupurile de clienti pe care le selectezi; doar clientii care fac parte din grupurile selectate vor putea vizualiza si beneficia de reducerea de pret sau de promotia respectiva;
  • Liste de preturi - pentru anumite grupuri de clienti poti incarca in magazin preturi preferentiale prin intermediul aplicatiei Liste de preturi. Doar clientii care fac parte din respectivele grupuri vor putea achizitiona produsele dorite pe baza preturilor preferentiale;
  • Metode de plata - prin setarea disponibilitatii unei metode de plata doar pentru un anumit grup de clienti, doar clientii din grupul respectiv vor putea vedea metoda de plata respectiva in faza de checkout;
  • Metode de livrare - la configurarea metodelor de livrare poti seta ca acestea sa fie afisate la checkout doar pentru clientii care fac parte din anumite grupuri de clienti pe care le-ai definit in magazin.

Nota

Daca la un anumit moment in timp, un profil de client nu mai corespunde conditiilor necesare pentru includerea intr-un anumit grup, clientul fie va fi asignat in mod automat intr-un alt grup dinamic pentru care respecta conditiile, fie nu va mai fi asignat deloc, daca in magazin nu exista niciun alt grup creat pe baza conditiilor respective.

Te-a ajutat acest articol? Multumim pentru feedback A aparut o problema la trimiterea feedback-ului dvs.. Te rugam sa incerci din nou mai tarziu.