Pasul 6 - Configurarea setarilor de livrare

In acest videoclip iti vom arata cum poti seta o metoda de livrare in magazinul tau MerchantPro.

Probabil cunosti deja cateva dintre cele mai populare solutii de curierat disponibile pe piata, asa ca te vei bucura sa afli ca platforma MerchantPro este pre-integrata cu cele mai multe dintre acestea.

Nota

Pentru a te conecta la sistemul unui astfel de curier este necesar ca mai intai sa semnezi un contract cu o solutie de curierat si apoi sa instalezi aplicatia dedicata disponibila in panoul de control al magazinului.

Pentru exemplificare, vom conecta magazinul cu solutia de curierat Fan Courier.

Apasa Instaleaza aplicatia, dupa care acceseaza Setari > Livrare si realizeaza setarile de adaugare a curierului respectiv, creeaza o metoda de livrare si defineste zone de livrare.

Adaugare curier

Asadar, sa trecem la adaugarea curierului.

  1. Din pagina Livrare, apasa butonul Adauga curier.
  2. Da click in overlayer pe iconul curierului pe care vrei sa il adaugi, dupa care introdu datele de conectare la sistemul solutiei de curierat respective. 
  3. Apasa Continua si realizeaza in continuare setarile specifice curierului pe care il adaugi. Spre exemplu, selecteaza daca vrei sa utilizezi curierul pentru retururi, selecteaza tipul serviciului din portofoliul curierului pe care vrei sa il oferi clientilor magazinului, alege daca vrei sa oferi inclusiv livrare sambata sau asigurare pentru colete, defineste cine vrei sa plateasca pentru plata livrarii coletelor platite online sau cu plata ramburs, selecteaza depozitele de ridicare a coletelor de catre curieri, daca le-ai definit in magazin, si asa mai departe.
  4. Apasa Continua pentru a finaliza adaugarea curierului.

Adaugare metoda de livrare

Acum, este necesar sa creezi o metoda de livrare, pe care sa asociezi curierul adaugat. 

Apasa butonul Adauga metoda de livrare;

  1. Introdu o denumire pentru aceasta - care va fi afisata pe site, la checkout - si selecteaza durata estimata de livrare a produselor - informatie afisata de asemenea la checkout.
  2. In setarea Tip, optiunea Livrare standard este pre-selectata si presupune expedierea comenzii catre adresa clientului. In cazul in care doresti sa oferi clientilor o metoda de livrare cu ridicare din magazin, selecteaza optiunea specifica si introdu adresa de unde pot fi ridicate comenzile.
  3. In campul Conectare la curier, selecteaza curierul creat anterior. In cazul curierilor care pot transmite via API un tarif estimat al costurilor de livrare, vei putea selecta optiunea specifica. Costul trimis de curier va inlocui astfel costul de livrare pe care il introduci in setarile metodei de livrare.
  4. Asadar, continua in sectiunea Setari cost, unde poti defini preferintele cu privire la costurile asociate livrarii. Poti seta pentru livrare un tarif fix (care va ramane neschimbat indiferent de valoarea produselor din comenzi) sau Tarife variabile (in functie de valoarea totala a comenzii, greutatea totala a comenzii - daca ai activat campul Greutate la nivelul produselor din catalog -, numarul de produse achizitionate sau in functie de categorie. Pentru fiecare dintre aceste selectii va fi necesar sa definesti intervalele valorice si selectiile specifice, in campurile dedicate.
  5. Poti seta in continuare si costuri suplimentare de livrare pentru comenzile cu plata ramburs: fixe sau procentuale. In ambele cazuri, regasesti si optiunea Aplica regulile de discount de Livrare gratuita, la selectarea careia costul fix sau procentual introdus nu se va mai aplica in favoarea unei eventuale reguli de discount tip Livrare gratuita in care se incadreaza o comanda.
  6. Mergi apoi in sectiunea Setari disponibilitate, unde sunt disponibile setarile de Status (optiunea Activ este selectata in mod implicit, astfel ca metoda de livrare este activa pentru utilizare in magazin) si Vizibilitate -(optiunea Activ este de asemenea selectata in mod implicit la adaugarea unei metode de livrare, ceea ce inseamna ca aceasta va fi afisata in pagina de checkout din magazin.
  7. Optional, poti seta inclusiv un interval orar in care metoda de livrare sa fie disponibila in pagina de finalizare a comenzii.
  8. Seteaza in continuare disponibilitatea metodei de livrare in functie de zone de livrare, categorii dinamice sau colectii de produse, ori in functie de grupuri de clienti.
  9. Apasa Salveaza.

Adaugare zone de livrare

Metoda de livrare adaugata in magazin va fi in mod automat alocata pe zonele de livrare selectata la adaugarea metodei de livrare, respectiv Restul lumii.

Desigur, poti adauga ulterior metoda de de livrare si pe alte zone de livrare existente sau poti defini alte zone de livrare specifice, prin accesarea butonului Adauga zona de livrare.


Articole relationate:

Te-a ajutat acest articol? Multumim pentru feedback A aparut o problema la trimiterea feedback-ului dvs.. Te rugam sa incerci din nou mai tarziu.