Pasul 3 - Adaugarea categoriilor statice, atributelor si brandurilor

In acest videoclip iti vom arata cum poti adauga categorii, subcategorii de produse si branduri in cadrul magazinului tau MerchantPro.

Adaugare categorie principala

Sa incepem cu categoriile de tip static, care reprezinta unul dintre cele doua tipuri de categorii pe care le poti afisa intr-un magazin MerchantPro - celalalt tip fiind reprezentat de categoriile dinamice.

Pe o categorie de tip static poti asocia produse in mod direct, manual sau prin import, si sa organizezi in acest mod catalogul de produse, astfel incat vizitatorilor sa le fie cat mai usor sa identifice in shop articolele de care sunt interesati.

Nota

O categorie statica principala poate avea pana la 3 niveluri de subcategorii. De exemplu, categoria statica principala Incaltaminte poate avea structura Incaltaminte > Incaltaminte femei > Cizme > Cizme cu toc.

  1. Pentru a adauga o categorie statica, mergi in Catalog > Categorii si apasa butonul Adauga categorie.
  2. Da click in overlayer pe optiunea Categorie statica si continua in pagina de adaugare a categoriei.
  3. Introdu o denumire (Ex: Pantofi de ocazie) si o descriere pentru aceasta - ambele urmand sa fie afisate in site.
  4. Mergi apoi la setarea Categorie parinte, unde optiunea selectata in mod implicit este Categorie principala. Daca nu faci nicio modificare, atunci categoria statica pe care o adaugi va fi de tip principal si-i vei putea adauga ulterior si subcategorii. Spre exemplu, pe categoria principala Pantofi de ocazie poti sa asociezi ulterior subcategorii de tipul Pantofi nunta barbati, Pantofi nunta femei, Pantofi nunta domnisoare de onoare si asa mai departe.
  5. Din setarea Pozitie in lista poti selecta pozitia categoriei statice in meniurile din site, in timp ce din setarea Mod afisare categorie poti alege elementele care vor fi afisate in magazin la accesarea categoriei principale, daca aceasta va contine si subcategorii.
  6. Mergi apoi la setarea Ordinea implicita a produselor si selecteaza din meniu criteriul in functie de care produsele vor fi ordonate in cadrul categoriei.
  7. Daca activezi setarea Ordonare manuala, vei putea ulterior sa realizezi in mod manual, in functie de preferinte, ordonarea produselor in categorie.
  8. Titlul meta si descrierea meta sunt preluate in mod automat din informatiile pe care le introduci in pagina, insa le poti edita in functie de preferinte prin accesarea butonului de editare din sectiunea SEO.
  9. Apasa Salveaza, dupa verificarea tuturor setarilor.

Important

Pentru ca o categorie sa se afiseze in magazin, este necesar ca aceasta sa aiba statusul Activ si sa contina produse active si pentru care permiti afisarea.

Adaugare subcategorie

La adaugarea unei subcategorii, procesul este similar ca in cazul adaugarii unei categorii principale. 

Diferenta consta in faptul ca, in setarea Categorie parinte, este necesar sa adaugi categoria sau subcategoria careia i se va subordona subcategoria noua pe care vrei sa o adaugi.

Spre exemplu, daca adaugi subcategoria Pantofi bowling, o poti subordona subcategoriei Tenisi & pantofi sport, asociata la randul ei categoriei parinte Barbati. Astfel, structura de categorii din magazin va fi de forma Barbati > Tenisi & pantofi sport > Pantofi bowling.

Apasa Salveaza, dupa verificarea tuturor setarilor.

Adaugare atribute

Atributele definesc caracteristicile unui anumit produs si pot fi folosite atat cu scop strict descriptiv si informativ, cat si pentru a permite utilizatorilor sa configureze un produs inainte de adaugarea acestuia in cos, in cazul produselor cu variante. 

Pentru a le putea asocia ulterior pe produsele din magazin, este obligatoriu ca mai intai sa creezi in magazin atribute specifice produselor din catalog.

  1. Acceseaza Catalog > Atribute si apasa butonul Adauga atribut.
  2. Adauga un nume pentru atribut, care se va regasi si in magazin. In acest exemplu concret vom crea atributul Material.
  3. Selecteaza apoi tipul atributului; ai la dispozitie optiunile: Standard (optiune selectata in mod default si care permite adaugarea de specificatii generale despre produs - Marime, Inaltime etc.), Culoare (care iti permite sa adaugi coduri de culoare HEX pentru optiuni) sau Imagine (care iti ofera posibilitatea sa adaugi imagini pe optiuni). Dupa cum observi, structura campurilor in care poti introduce valorile sau optiunile atributului se modifica in functie de tipul de atribut.
  4. Introdu apoi valorile specifice atributului pe care vrei sa il adaugi. Spre exemplu, in acest caz concret, vom adauga valorile Piele, Nabuc si Textil.
  5. Selecteaza in continuare categoriile de produse in cadrul carora vrei sa utilizezi atributul, precum si, daca l-ai creat anterior in magazin, grupul de atribute din care face parte acesta. Atributele din acelasi grup vor fi afisate ulterior in mod succesiv in zona de detalii din paginile de produs din shop.
  6. Bifeaza optiunea Permite incarcarea de imagini distincte pentru variantele de produs daca vrei sa poti adauga si cate o imagine diferita pentru fiecare varianta a produsului.
  7. Continua in sectiunea Setari filtrare, unde poti realiza setarile cu privire la utilizarea atributului ca filtru in cadrul magazinului. 
  8. Selecteaza pozitia atributului in lista de atribute din magazin, apoi alege daca filtrarea dupa acest atribut va fi activata pentru toate paginile de listing, doar in paginile de categorie sau daca nu va fi activa deloc.
  9. In continuare, poti opta pentru afisarea numelui atributului in titlul paginii de filtrare sau poti selecta formatul in care vor fi afisate in magazin valorile atributului si criteriul de ordonare a acestora in cadrul filtrului. 
  10. Tot din sectiunea Setari afisare poti opta pentru afisarea atributului inclusiv in sectiunea Detalii din pagina de produs din magazin si, de asemenea, poti selecta criteriul de ordonare al valorilor atributului.
  11. Dupa ce verifici din nou toate setarile, apasa Salveaza. Ulterior, vei regasi atributul in zonele din magazin care corespund setarilor tale de filtrare.

Important

Pentru ca un atribut sa se afiseze in lista de filtre din magazin, este necesar sa il asociezi pe cel putin un produs din catalog.

Adaugare branduri

  1. Acceseaza Catalog > Branduri si apasa butonul Adauga brand.
  2. Introdu denumirea brandului si adauga un link catre site-ul acestuia - care va fi utilizat in diferite locatii specifice din magazin.
  3. Apoi, adauga o descriere a brandului si incarca logo-ul acestuia.
  4. Optional, poti edita titlul meta si descrierea meta accesand sectiunea SEO, unde informatiile existente sunt cele preluate in mod automat din informatiile pe care le-ai introdus anterior in pagina.
  5. Apasa Salveaza dupa verificarea tuturor setarilor.

Articole relationate:

Te-a ajutat acest articol? Multumim pentru feedback A aparut o problema la trimiterea feedback-ului dvs.. Te rugam sa incerci din nou mai tarziu.