Pasul 10 - Procesarea comenzilor si a retururilor

In acest videoclip te invitam sa afli cum poti procesa o comanda in cadrul magazinului tau MerchantPro si, de asemenea, cum poti procesa un retur.

In panoul de control al magazinului regasesti un meniu complet si flexibil, care iti permite sa executi rapid actiunile specifice procesarii de comenzi. Poti modifica usor statusurile de plata si de livrare ale comenzilor, sa descarci documentele fiscale si, de asemenea, sa personalizezi in functie de preferinte modul de afisare a informatiilor esentiale.

Procesarea comenzilor

O comanda nou intrata in magazin se va regasi in listing-ul de Comenzi in asteptare din pagina Comenzi.

In continuare, va fi necesar sa modifici statusul de livrare, respectiv plata, in conformitate cu situatia curenta comenzii. 

Actualizarea statusului de livrare

Sa luam ca exemplu o comanda a fost achitata deja online, cu cardul, de catre client. Aceasta va figura cu statusul de livrare Comanda in asteptare.

Pentru a modifica statusul de livrare:

  1. Selecteaza comanda din lista;
  2. Acceseaza tabul Status;
  3. Da click pe optiunea Schimba status livrare;
  4. Asigura-te ca este selectat sau selecteaza statusul pe care il doresti - in exemplul de fata, statusul Comanda in procesare;
  5. Introdu optional un comentariu si selecteaza daca vrei sa informezi clientul cu privire la statusul curent de livrare al comenzii;
  6. Apasa Salveaza.

Comenzile se vor regasi ulterior in listing-ul de Comenzi in procesare, conform statusului pe care l-ai selectat.

Actualizarea statusului de plata

In mod similar functioneaza si actualizarea statusurilor de plata. Dupa cum spuneam anterior, pentru acest caz concret, plata a fost finalizata si marcata ca atare in sistem. 

In cazul in care, sa spunem, clientul renunta la comanda dintr-un motiv oarecare si vrei sa marchezi statusul de plata in consecinta:

  1. Selecteaza comanda respectiva din lista;
  2. Acceseaza tabul Status;
  3. Da click pe optiunea Schimba status plata;
  4. Asigura-te ca este selectata sau selecteaza optiunea dorita - in acest caz concret statusul Plata returnata;
  5. Introdu optional un comentariu si stabileste daca vrei sa informezi clientul prin email;
  6. Apasa Salveaza.

Generare facturi si AWB-uri

In continuare, va fi necesar sa generezi factura si apoi sa generezi AWB-ul pentru comanda - daca ai cel putin un curier de tip API setat in magazin.

Pentru a genera AWB-ul:

  1. Selecteaza comanda sau comenzile dorite din lista;
  2. Acceseaza tab-ul Proceseaza comenzi;
  3. Completeaza detaliile din pagina de generare a AWB-ului;
  4. Apasa Salveaza
  5. Continua in pasul de fulfillment pentru curierul asociat comenzii si verifica informatiile de livrare;
  6. Apasa butonul Proceseaza comenzi pentru a finaliza generarea AWB-ului. 

Modificarea automata a statusului de livrare

In panoul de control al magazinului tau MerchantPro ai inclusiv posibilitatea de a seta modificarea automata a statusului de livrare, pe cazul conectarii la sistemul oricarui curier de tip API cu care este integrata platforma.

  1. Acceseaza Setari > Setari comenzi;
  2. Mergi la setarea Actualizeaza statusul de livrare in functie de tracking-ul de la curieri;
  3. Selecteaza daca vrei ca informatiile sa fie actualizate atat pentru Comenzi, cat si pentru Retururi. Statusul de livrare al comenzilor va fi actualizat in functie de trackingul utilizate de curieri, AWB-ul va fi generat in mod automat, iar comenzile vor fi marcate in mod automat ca expediate, respectiv livrate.
  4. Optional, poti defini un numar de zile dupa care comenzile vor fi automat marcate ca livrate in magazin.
  5. Apasa Salveaza.

Setarea notificarilor pentru comenzi si retururi

Pentru ca am mentionat anterior de notificarile trimise catre clienti cu privire la modificarea statusului de plata sau de livrare al comenzilor, din panoul de control MerchantPro poti seta ca acestea sa fie expediate in mod automat din magazin, atat prin email, cat si prin SMS (daca ai instalat o astfel de aplicatie in magazin).

  1. Acceseaza Setari > Setari notificari, unde regasesti toate tipurile de notificari trimise din shop catre clienti.
  2. Activeaza sau dezactiveaza notificarile in functie de preferinte. Setarile se aplica exclusiv in cazul modificarilor automate de status initiate de un sistem tert, cum ar fi la schimbarea statusului in sistemul procesatorului de plati sau intr-un sistem ERP.

Nota

Din pagina Setari notificari poti controla inclusiv notificarile cu privire la modificarea statusului in cazul comenzilor de retur, insa este necesar sa instalezi mai intai in magazin aplicatia Formular Retur.

Reinitierea platilor

Mentionam anterior despre anumite comenzi pentru care, dintr-un motiv sau altul, plata nu a putut fi finalizata. Astfel, pentru respectivele comenzi, din panoul de control al magazinului ai posibilitatea de a trimite catre clienti un email pe baza caruia acestia vor putea reinitia plata:

  1. Mergi in pagina Comenzi;
  2. Acceseaza meniul de optiuni asociat unei comenzi;
  3. Da click pe optiunea Reinitiaza plata
  4. Apasa Continua pentru a finaliza actiunea.

Procesarea retururilor

  1. Mergi in lista de Comenzi procesate sau in Toate inregistrarile.
  2. Acceseaza meniul de optiuni asociat unei comenzi si da click pe optiunea Adauga comanda de retur
  3. Selecteaza optiunea de plata pe care vrei sa o utilizezi pentru retur, apoi selecteaza metoda de livrare pe care vrei sa o utilizezi pentru preluarea returului. 
  4. In cazul in care utilizezi pentru livrarea retururilor un curier de tip API, asigura-te ca in setarile curierului respectiv ai selectat optiunea Foloseste curierul pentru retururi.
  5. Actualizeaza apoi statusul de livrare si de plata si introdu optional o nota interna sau taguri pentru comanda de retur pe care o adaugi.
  6. Optional, poti alege sa informezi clientul cu privire la statusul comenzii de retur prin email sau SMS.
  7. Apasa Salveaza dupa verificare tuturor setarilor.

Ulterior, dupa ce returul ajunge inapoi in depozit, va trebui sa actualizezi statusul de livrare si de plata in Comanda livrata, respectiv Plata finalizata.

Pentru a le permite clientilor tai sa trimita direct cereri de retur in magazin este necesar sa instalezi si sa configurezi in magazin aplicatia Formular Retur.


Articole relationate:

Te-a ajutat acest articol? Multumim pentru feedback A aparut o problema la trimiterea feedback-ului dvs.. Te rugam sa incerci din nou mai tarziu.