Aplicatia Puncte de loialitate - configurare si utilizare

Acordarea de puncte de loialitate reprezinta un instrument de fidelizare cu ajutorul caruia poti incepe sa recompensezi clientii din magazinul tau eCommerce. 

Pentru a implementa un program de loializare in magazinul tau MerchantPro este necesar sa instalezi aplicatia Puncte de loialitate. In paralel, este necesara instalarea aplicatiei Wallet, care permite acumularea creditelor de catre utilizatori in cadrul portofelului electronic disponibil in contul de client din magazin.

Creditele vor fi alocate in functie de criteriile pe care le definesti la nivelul aplicatiei Puncte de loialitate, iar clientii le pot utiliza pentru a beneficia de reduceri sau la plata comenzilor in magazin.

Configurarea aplicatiei

In pagina de setari a aplicatiei Puncte de loialitate poti seta atat actiunile in urma carora clientii vor primi credite, cat si conditiile de utilizare a acestora in magazin.

Reguli de acordare a punctelor

Poti opta pentru implementarea urmatoarelor actiuni in urma carora vor fi acordate puncte de loialitate in magazin:

1
La plasarea primei comenzi cu creare de cont - clientul va primi puncte de loialitate odata cu plasarea primei comenzi si crearea simultana a unui cont de utilizator.

Nota

Punctele vor deveni eligibile pentru folosire dupa ce comanda a fost marcata ca livrata. In cazul anularii comenzii, creditele in asteptare vor deveni indisponibile in contul clientului. In cazul unui retur, creditele vor ramane in continuare disponibile in Wallet-ul clientului.
2
La postarea unui review de produs - poti seta atat acordarea de puncte pentru orice recenzie de produs sau exclusiv pentru recenziile la produse cu achizitie verificata (utilizatorul sa fi cumparat produsul respectiv).

Nota

Pentru a permite plasarea de comentarii de produs in magazin este necesara instalarea aplicatiei Review produse. Punctele de loialitate vor putea fi folosite de catre client dupa publicarea comentariului, in functie de setarile pe care le-ai definit.
3
La intrunirea conditiilor unei reguli de Bonus cashback - este necesar sa setezi o regula de discount pentru Cart de tip Bonus cashback.

Nota

Contravaloarea discount-ului va fi creditata automat in Wallet-ul clientului dupa plasarea comenzii, sub forma de Credite in asteptare. Punctele devin disponibile pentru utilizare numai dupa ce comanda a fost marcata ca livrata. In cazul anularii comenzii, creditele in asteptare vor deveni indisponibile in contul clientului. In cazul unui retur, creditele vor ramane in continuare disponibile in Wallet-ul clientului.

Reguli de utilizare a punctelor in magazin

Din aceasta sectiune poti seta: 

  • Durata de valabilitate a punctelor - poti alege ca acestea sa fie disponibile pentru utilizare o perioada nelimitata de timp sau poti selecta o perioada de timp la expirarea careia punctele vor deveni inactive. Daca alegi sa definesti o perioada limitata, vei putea totodata sa setezi trimiterea unei notificari automate catre client cu privire la expirarea creditelor.
  • Procentul maxim din comanda care poate fi achitat folosind Wallet-ul - setarea este utila daca vrei sa permiti plata prin puncte doar pentru un anumit procent din totalul comenzii. Procentul introdus se va aplica la valoarea totala a comenzii si va determina suma maxima care poate fi platita din Wallet.

Utilizarea punctelor de loialitate de catre client

Clientul este informat referitor la acumularea de puncte de loialitate in urmatoarele moduri:

  • Prin mesajele upsell afisate in magazin, cu privire la progresul utilizatorului in raport cu atingerea pragurilor de aplicare a regulii;
  • In overlayer-ul de previzualizare cart, dupa adaugarea unui produs in cos (daca aceasta optiune este activata);
  • In pagina de finalizare a comenzii (checkout), sub totalul de plata;
  • In pagina de produs, sub butonul Posteaza comentariu (daca ai activat acordarea de puncte de loialitate pentru postarea de comentarii).

In toate situatiile de mai sus este necesara inregistrarea clientului in magazin pentru acumularea de puncte de loialitate. 

Creditele valorice devin eligibile pentru utilizare in magazin dupa marcarea comenzii ca livrata, respectiv dupa validarea si publicarea comentariului, in functie de setarile pe care le-ai definit.

Clientii pot verifica statusul punctelor acumulate in sectiunea Contul meu > Creditele mele din cadrul magazinului.

Punctele din Wallet pot fi utilizate pentru achizitiile viitoare prin selectarea optiunii Plata Wallet, disponibila in lista metodelor de plata din pagina de checkout.

Optional, poti activa si optiunea de trimitere a unui email de notificare catre client, daca doresti ca acestia sa fie informati in mod automat de fiecare data cand le sunt alocate puncte de loialitate in Wallet.

Te-a ajutat acest articol? Multumim pentru feedback A aparut o problema la trimiterea feedback-ului dvs.. Te rugam sa incerci din nou mai tarziu.