Ce functii pot utiliza pentru o afacere eCommerce de tip B2B?

In platforma MerchantPro ai la dispozitie o serie de functionalitati care te pot ajuta sa simplifici si sa eficientizezi relatia cu clientii business ai afacerii tale online:

1
Sistem de agenti de vanzari

Prin intermediul aplicatiei B2B, agentii de vanzari din magazin pot sa se autentifice drept utilizatori-clienti, pentru a administra direct si mai facil relatia cu clientii business din portofoliu. Agentii vor putea gestiona solicitarile de cotatii de pret venite din partea clientilor, vor putea sa plaseze comenzi in numele clientilor existenti si inclusiv sa genereze comenzi recurente in numele acestora, pe baza istoricului de achizitii.

Afla detalii din topicul despre modul de utilizare a aplicatiei B2B.
2
Grupuri de clienti

Grupurile de clienti reprezinta o functie care permite segmentarea clientilor in functie de tipul actiunilor realizate de acestia in cadrul magazinului. Astfel, in contextul relatiilor comerciale de tip B2B, poti utiliza grupurile de clienti pentru a aplica in mod diferentiat diferite promotii sau strategii de pret sau pentru a le permite clientilor accesul preferential la utilizarea anumitor metode de plata sau de livrare.

Afla detalii despre utilizarea grupurilor de clienti in magazin.
3
Liste de preturi

Prin instalarea si utilizarea aplicatiei Liste de preturi, poti incarca in magazin liste de preturi sub forma unor fisiere de tip CSV, pentru care poti seta atat perioada de valabilitate a acestora, cat si grupurile de clienti pentru care doresti sa faci disponibile respectivele preturi preferentiale.

Clientii autentificati in magazin si care fac parte din grupurile de clienti respective vor avea acces in magazin la produsele cu preturile preferentiale, in timp ce clientii nelogati sau cei logati, insa neinclusi in grupurile respective, vor vedea in shop preturile standard pe care le-ai setat pentru aceleasi produse.

Afla detalii din topicul despre utilizarea aplicatiei Liste de preturi.
4
Comanda rapida

Aplicatia Comanda rapida le permite clientilor tai B2B sa reduca semnificativ timpul alocat plasarii unei comenzi in magazin, in special daca aceasta presupune achizitionarea unui numar mare de produse. Astfel, din contul de client din magazin, cumparatorii vor putea incarca fisiere in format CSV sau Excel continand identificatorul SKU sau EAN al produselor dorite si cantitatea din produsele pe care acestia vor sa o adauge in cosul de cumparaturi. Dupa realizarea acestei actiuni, clientii vor fi directionati in faza de checkout pentru a finaliza comanda.

Afla detalii din topicul despre utilizarea aplicatiei Comanda rapida.
5
Cotatii de pret

Prin instalarea si configurarea aplicatiei Cotatii de pret le permiti clientilor B2B sa solicite direct din magazin cotatii de pret pentru produsele adaugate in cosul de cumparaturi. 

Dupa adaugarea produselor dorite in cosul de cumparaturi, clientul va putea cere o cotatie de pret prin accesarea paginii Vizualizare cart, unde va regasi butonul Cere cotatie.

Din pagina dedicata disponibila in panoul de control al magazinului vei putea sa introduci pretul per unitate pe care vrei sa il oferi clientului (pretul total al comenzii va fi calculat in mod automat), sa schimbi cantitatea solicitata de client (in functie de stocul disponibil) si sa modifici statusul corespunzator procesarii cererii de cotatie.

Functia este utila mai ales in cazul in care shop-ul tau este frecventat de clienti interesati sa achizitioneze volume mari din anumite produse.

Afla detalii din topicul despre utilizarea aplicatiei Cotatii de pret.
6
Pre-aprobarea conturilor de clienti

Pentru un mai bun control al conturilor de clienti create in magazin, platforma MerchantPro permite activarea aprobarii manuale a fiecaruia dintre acestea. Optional, poti selecta anumite grupuri de clienti, urmand ca toate conturile clientilor inclusi in respectivele grupuri sa fie aprobate in mod automat.

Afla detalii din topicul despre aprobarea manuala a conturilor de clienti create in magazin.
7
Validare automata a codului fiscal la checkout

Platforma MerchantPro iti permite sa activezi in magazinul tau functia de validare automata a codului fiscal in cazul clientilor de tip persoana juridica. Suplimentar, in cadrul functiei poti opta inclusiv pentru completarea automata a datelor societatii pe baza codului fiscal introdus la checkout.

Afla detalii din topicul despre setarea validarii automate a codului fiscal la checkout pentru clientii persoana juridica.
8
Setarea de adrese multiple de facturare/livrare pentru clienti

Functia de Adrese multiple contribuie de asemenea la flexibilizarea procesului de checkout atat in cazul clientilor de tip persoana juridica, cat si in cazul clientilor persoana fizica. Functia poate fi implementata in magazin la cerere si le permite clientilor sa isi adauge in contul lor din magazin mutiple adrese de livrare si facturare. Ulterior, in pagina de checkout, acestia vor putea selecta adresa de livrare, respectiv facturare dorita inainte de a plasa comanda.

Afla detalii din topicul despre setarea adreselor sau datelor de facturare/livrare multiple.
9
Promotii dinamice segmentate

La adaugarea unei reguli de discount de tip pret dinamic poti selecta ca aceasta sa se aplice pentru anumite grupuri de clienti business pe care le-ai definit in magazin.

Afla detalii din topicul despre adaugarea unei reguli de discount de tip Pret dinamic.
10
Integrarea unui sistem ERP

Utilizarea unui sistem ERP pentru magazinul tau online iti permite sa automatizezi si sa simplifici anumite operatiuni esentiale ale afacerii tale, precum sincronizarea in timp real a informatiilor referitoare la clienti, furnizori, vanzari, achizitii, stocurile disponibile sau miscarea produselor in depozit. 

In platforma MerchantPro sunt disponibile doua tipuri de fluxuri standard (care pot fi activate/dezactivate in functie de preferinte): pentru catalog, respectiv pentru comenzi.

Afla detalii din topicul despre modul general de functionare a unei integrari ERP-magazin.
11
Utilizarea de cantitati cu zecimale

In cazul in care afacerea ta presupune comercializarea de produse la litru, kilogram, in bucati pe metru patrat sau alte unitati de masura, platforma MerchantPro iti ofera posibilitatea sa asociezi unitati de masura multiple pentru articolele de acest tip. Totodata, poti seta inclusiv stocuri si cantitati cu zecimale in magazin.

Afla detalii din topicul despre utilizarea in magazin a altor unitati de masura multiple si a stocurilor cu zecimale.
Te-a ajutat acest articol? Multumim pentru feedback A aparut o problema la trimiterea feedback-ului dvs.. Te rugam sa incerci din nou mai tarziu.