Recomandari de optimizare a magazinului pentru afisarea in motoarele de cautare

Optimizarea pentru motoarele de cautare (SEO) este esentiala pentru a imbunatati pozitia magazinului tau online in rezultatele de cautare si a-i ajuta astfel pe potentialii clienti sa gaseasca mai usor produsele de care sunt interesati. 

Toate temele de magazin MerchantPro sunt concepute astfel incat sa faciliteze navigarea usoara indiferent de dispozitivul de pe care sunt accesate magazinele online, iar indexarea de catre motoarele de cautare sa fie cat mai rapida. Totodata, nu exista riscul ca website-ul tau sa fie penalizat sau neafisat de catre Google pe motiv de neoptimizare pentru dispozitivele mobile. 

De asemenea, continutul pe care il adaugi in magazinul tau online (text, imagini, link-uri etc.) contribuie semnificativ la modul in care utilizatorii vor putea sa gaseasca produsele tale in motoarele de cautare.

Pentru a te asigura ca ai facut tot ceea ce depinde de tine pentru a-ti optimiza magazinul online, iti recomandam sa verifici toti pasii din lista de mai jos.

Pre-lansare

Descopera in continuare tipurile de continut relevant pentru motoarele de cautare pe care le poti adauga inca dinainte de lansarea site-ului:

  • Adauga un domeniu propriu - prin adaugarea unui domeniu propriu adecvat vei creste notorietatea brand-ului, iar potentialii clienti il vor gasi mai usor in motoarele de cautare;
  • Adauga titluri relevante - titlurile meta vor fi preluate de catre Google din numele paginii (pagina statica sau de categorie), numele produsului (in pagina de produs) sau din titlul de articol (pe blog) etc.;
  • Nota

    Este recomandat sa pastrezi lungimea titlului pana in 60 de caractere si sa incluzi cuvinte-cheie relevante pentru pagina respectiva.
  • Adauga descrieri meta - adauga de preferinta o descriere scurta (intre 50 si 160 de caractere), relevanta, usor de citit si atragatoare atat pentru paginile statice, cat si pentru produse, categorii sau articolele de blog. Descrierile ajuta la cresterea ratei de click, deoarece sunt vizibile imediat sub link-ul listat in motoarele de cautare, dar si atunci cand sunt incarcate pe diverse site-uri care preiau titlul si descrierea meta (Ex: social media);
  • Alege formatul URL-urilor - cu ajutorul aplicatiei SEO Friendly URLs poti seta formatul pe baza caruia vor fi generate URL-urile din cadrul magazinului tau online. Pentru URL-urile de produs poti alege intre /categorie/produs, /categorie/brand/produs sau /produs. URL-urile celorlalte entitati vor fi de forma /categorie, /brand, /tag etc. Daca ai instalat un blog in magazin, URL-urile vor fi generate automat cu formatul /blog/categorie si /blog/categorie/articol;
  • Seteaza Redirecturi 301 - utilizarea redirecturilor 301 este necesara pentru a mentine scorul SEO al website-ului si pentru a asigura experienta de utilizare buna pentru vizitatorii magazinului. Un Redirect de tip 301 indica motoarelor de cautare faptul ca o pagina web a fost mutata permanent dintr-o locatie in alta, respectiv de la un URL vechi la un URL nou. Implementarea unui Redirect 301 permite motoarelor de cautare si utilizatorilor care acceseaza vechiul URL sa fie redirectionati la noul URL;
  • Creeaza o pagina 404 personalizata - cu ajutorul paginii 404 poti transmite un mesaj catre utilizatorul care a ajuns pe o pagina care nu mai exista din magazinul tau, dupa care, la interval de cateva secunde, acesta va fi directionat catre homepage. Din panoul de control al magazinului tau MerchantPro poti face aceasta personalizare prin intermediul aplicatiei Pagina 404 Custom. Pagina 404 va fi migrata automat la formatul de design specific magazinului tau si, totodata, iti vei putea customiza suplimentar design-ul acesteia din editorul de template-uri;
  • Controleaza comportamentul paginilor 404 si a redirecturilor 301 - setarile avansate din perspectiva optimizarii magazinului pentru motoarele de cautare sunt reunite in panoul de control MerchantPro, in pagina Setari SEO. Poti controla comportamentul la accesarea unei pagini de produs cu stoc epuizat, a unei categorii sau produs inactive sau poti controla daca permiti indexarea site-ului de catre motoarele de cautare;
  • Asigura-te ca ai certificatul SSL instalat - verifica in panoul de control al magazinului daca ai certificatul SSL activ, pentru a evita penalizarea website-ului de catre Google. Totodata, poti verifica validitatea certificatului SSL instalat folosind SSL Checker;
  • Utilizeaza un IP dedicat - un IP dedicat permite magazinului tau sa obtina un nivel ridicat de securitate si performanta, o viteza de incarcare sporita, precum si pozitii mai bune in rezultatele motoarelor de cautare;
  • Adauga locatia fizica a magazinului pe Google Maps - magazinul tau online are mai multe sanse sa apara in cautarile din Google sau pe Google Maps daca ai setata o adresa. In cazul in care afacerea ta dispune si de o locatie fizica, este recomandat sa o incorporezi in pagina de Contact a magazinului prin intermediul unei harti Google Maps. Daca intampini dificultati la implementare, te rugam sa ne contactezi;
  • Conecteaza conturile de social media - vizitatorii magazinului vor putea partaja mult mai usor produse din cadrul magazinului tau sau articole de pe blog;
  • Adauga o pictograma pentru browser (favicon) - pictograma pentru browser (favicon-ul) ofera magazinului tau un plus de vizibilitate. Aceasta poate aparea in rezultatele cautarilor pe Google, in tab-urile unor browsere etc.
  • Lansare

    Imediat dupa publicarea magazinului tau online, iti recomandam sa folosesti urmatoarele tool-uri:

    • Google Analytics - integrarea magazinului tau MerchantPro cu Google Analytics iti ofera informatii valoroase despre vizitatorii website-ului tau. Poti afla ce profil au vizitatorii (demografic, interese, frecventa de revenire pe site), tipul de dispozitiv folosit (desktop, tableta, telefon), ce pagini din site sunt cele mai vizualizate, poti urmari conversii sau performanta campaniilor Google Ads, dar si sursele de trafic care trimit userii la tine pe site.
    • Google Search Console - acest instrument te ajuta sa gestionezi felul in care magazinul tau este vizibil pe Google. Dupa ce ce ai creat contul, trebuie sa adaugi sitemap-ul magazinului online. Platforma MerchantPro iti asigura trimiterea automata a sitemap-ului catre Google odata cu verificarea domeniului in Google Search Console, crescand astfel sansele pentru o mai buna indexare. Folosind Google Search Console, poti verifica website-ul pentru erori de indexare. Motoarele de cautare folosesc programe denumite bots sau spidere pentru a indexa website-urile si paginile acestora. O eroare de indexare apare atunci cand aceste programe incearca sa acceseze o anumita pagina a website-ului si, din diverse motive, nu reuseste. Daca primesti o alerta cu o astfel de eroare, iti recomandam sa incerci remedierea acesteia cat mai rapid posibil.

    Post-lansare

    Pe masura ce adaugi sau editezi continutul din cadrul magazinului tau, asigura-te ca website-ul ramane cat mai optimizat pentru motoarele de cautare, dupa cum urmeaza:

    • Actualizeaza continutul din site - Google apreciaza continutul proaspat creat si prefera site-urile care formeaza noi pagini in mod constant, cum ar fi in cazul acesta noi pagini de produse (cu descrieri si imagini noi) sau articole postate pe blog.
    • Construieste o imagine de autoritate in domeniul in care activezi - instalarea si dezvoltarea unui Blog cu articole dedicate publicului tau tinta, cu informatii despre produse, lansari, stiri bazate pe o strategie de promovare concreta, va sustine activitatea comerciala pe care tocmai ai lansat-o. Partajeaza articolele pe retelele de socializare pentru a atrage un numar mai are de vizitatori pe site si creeaza o comunitate activa in jurul brandului tau. Construirea unui blog este importanta atat din punct de vedere SEO, cat si al relationarii cu potentialii clienti.
    • Urmareste datele statistice din Google Analytics - verifica traficul magazinului tau in timp real sau vezi rapoarte legate de felul cum interactioneaza utilizatorii cu website-ul tau. Integreaza-ti magazinul cu Google Analytics 4 pentru a putea monitoriza eficient performanta website-ului tau din punct de vedere SEO si nu numai.

    Bune practici pentru continut

    Exista multe resurse online care te pot ajuta sa iti imbunatatesti strategia SEO aleasa.

    Descopera in continuare un sumar al catorva aspecte de care trebuie sa tii cont pentru a creste vizibilitatea magazinului pe Google:

    • Foloseste cuvinte cheie in mod strategic - algoritmul Google cauta sa ofere utilizatorilor rezultate cat mai relevante pentru cautarea lor. De aceea, este recomandat ca textele din cadrul magazinului tau (titluri, descrieri, ALT title imagini, nume de imagini, URL-uri, etc.) sa contina cuvinte care sa corespunda cu termenii folositi de utilizatori pentru a cauta produse similare cu cele vandute in magazinul tau. Cuvintele-cheie nu trebuie repetate in mod artificial, in mod excesiv, pentru ca pagina va fi penalizata de Google (a se evita practica de keyword stuffing);
    • Organizeaza continutul - structura informatiilor din site este recomandat sa fie cat mai simpla, usor de urmarit vizual, stiind ca un utilizator petrece doar cateva secunde intr-o pagina pentru a gasi ceea ce il intereseaza. Este de preferat folosirea heading-urilor (Ex: H1, H2, H3) pentru organizarea textelor si folosirea a listelor pentru enumerarea diverselor particularitati;
    • Adauga tag-uri si categorii - este recomandat sa iti organizezi produsele din magazin si articolele folosind tag-uri si categorii, care ajuta vizitatorii sa navigheze prin site;
    • Adauga text ALT imaginilor - pe langa faptul ca textul ALT ajuta persoanele care folosesc asistenti de citire pentru ecrane, dar este folosit si de catre motoarele de cautare pentru a afla despre ce este vorba in continutul unei imagini. Atunci cand o imagine nu se poate incarca pe site, se va inlocui automat cu textul ALT setat pentru imagine. De exemplu, daca vinzi incaltaminte, imaginea unui pantof de dama din magazinul tau ar trebui sa aiba urmatorul text ALT: "pantofi dama rosii".
    • Denumeste imaginile cu nume inteligibile si relevante - atat numele imaginii cat si textul ALT este recomandat sa aiba o inspiratie comuna, care sa descrie continutul imaginii respective. De exemplu, pentru o imagine a unui suport de telefon pentru masina, vom numi imaginea "suport_telefon_masina.jpg" si textul ALT "suport telefon pentru masina". Acest aspect ajuta si la afisarea lor in cautarile de imagini pe Google Images.
    • Creeaza link-uri interne - creeaza link-uri interne pentru a conecta paginile magazinului tau intre ele si a directiona utilizatorul catre informatiile pe care le cauta.
    • Personalizeaza adresele URL - pe masura ce adaugi pagini, produse in cadrul magazinului, asigura-te ca URL-urile reflecta continutul paginilor respective (Ex: demo.ro/blog/cum-aleg-smartphone).
    • Imbunatateste viteza de incarcare a site-ului - acest factor este important pentru ranking in motoarele de cautare si poate influenta in mod semnificativ vanzarile magazinului tau online. Cu cat timpul de incarcare a magazinului tau este mai mic cu atat cresc sansele ca utilizatorii sa nu iti paraseasca website-ul. MerchantPro ofera diferite facilitati pentru a imbunatati viteza de incarcare a magazinului tau online, precum functia Lazy loading pentru imaginile din listinguri (imaginile vor fi incarcate treptat, pe masura ce acestea sunt afisate efectiv in pagina).

    Modificarile de pozitionare ale magazinului pe Google

    In cazul in care observi o scadere a ranking-ului (pozitiei in rezultatele cautarilor pe Google), foarte probabil acest lucru se intampla din cauza fluctuatilor din perioada in care motoarele de cautare indexeaza schimbarile facute.

    Daca ranking-ul nu prezinta cresteri dupa 2-3 saptamani, verifica-ti contul Google Analytics pentru a vedea daca exista trend-uri care sa explice acest fenomen.

    Pentru a imbunati pozitia pe Google, iti recomandam urmatoarele abordari:

  • Optimizeaza cuvintele-cheie - este necesar sa identifici cuvintele-cheie si sa optimizezi continutului inclusiv pentru cuvintele-cheie a caror competitie este redusa, dar sunt foarte relevante pentru afacerea ta. Cuvintele-cheie alcatuite din 3 sau mai multe cuvinte (long-tail keywords) sunt exemplul perfect de cuvinte cheie cu cautari putine, competitie scazuta si rata de conversie foarte buna.

    Identificarea cuvintelor-cheie relevante presupune o munca destul de complexa, de aceea este recomandat sa apelezi la specialisti in domeniu. In cazul in care vrei sa realizezi operatiunea pe cont propriu, consulta un ghid pentru a incepe o campanie de keyword reasearch sau utilizeaza Planificatorul de cuvinte-cheie Google.
  • Backlink-uri - un factor important este dat de felul in care alte website-uri "se leaga" la magazinul tau (prin link-uri catre magazin), cum ar fi postarea de articole sau partajarea de produse. Pentru a verifica website-urile care trimit trafic catre magazinul tau, acceseaza sectiunea Referrals din contul tau Google Analytics.

    Website-urile care nu prezinta incredere, numite si website-uri Spam (Ex: site-uri de pariuri, cu continut pentru adulti etc.) pot afecta in mod negativ ranking-ul magazinului tau pe Google, insa le poti bloca din contul tau Google Search Console.
    Nota

    Pentru a bloca backlink-uri suspecte, citeste recomandarile Google. Deoarece aceasta este o setare avansata, iti recomandam sa faci aceste modificari DOAR daca ai cunostinte in domeniu, deoarece, poti influenta in mod negativ afisarea magazinului tau pe Google.
    Pentru a dezvolta o strategie de creare backlink-uri eficienta trebuie sa folosesti backlink-uri de calitate (website-urile sa fie relevante pentru business-ul tau si sa aiba autoritate in domeniu). De exemplu, daca detii un magazin online din industria fashion, ideal ar fi sa ai backlink-uri de la blog-uri populare din domeniu.
  • Te-a ajutat acest articol? Multumim pentru feedback A aparut o problema la trimiterea feedback-ului dvs.. Te rugam sa incerci din nou mai tarziu.