Migrarea unui magazin in platforma MerchantPro
Migrarea unui magazin online de pe o alta platforma, fie ea custom, open-source (ex: WooCommerce, Prestashop, OpenCart, Magento) sau SaaS (ex: Shopify, Gomag) catre MerchantPro presupune o serie de pasi importanti.
Nota
In functie de complexitatea magazinului, recomandam parcurgerea acestui proces impreuna cu o agentie specializata, un developer sau cu sprijinul echipei MerchantPro.
Evaluarea necesitatilor de migrare
Procesul presupune:
- Identificarea functionalitatilor si personalizarilor existente;
- Identificarea tipurilor de date care trebuie migrate: produse, categorii, clienti, comenzi, pagini statice, articole de blog, etc.;
- Evaluarea integrarilor externe (ERP, CRM, metode de plata, livrare) si identificarea solutiilor echivalente in MerchantPro.
Responsabil: Comerciantul trebuie sa furnizeze toate detaliile necesare privind structura si continutul magazinului ce urmeaza a fi migrat, in vederea analizei.
Analiza datelor pentru migrare
Daca migrarea este efectuata de echipa MerchantPro, se va furniza o estimare de cost preliminara, care poate varia in functie de platforma, numarul de produse si comenzi, particularitati de personalizare etc.
Comerciantul va trebui sa puna la dispozitie datele de acces la panoul de control si/sau baza de date a magazinului (datele vor ramane confidentiale, urmand a fi utilizate strict de catre echipa tehnica responsabila de realizarea procesului de migrare).
Migrarea va incepe dupa achitarea proformei, pas care implica si agrearea tuturor aspectelor direct legate de procesul de migrare a datelor.
Responsabil: Echipa MerchantPro sau dezvoltatorul care efectueaza migrarea.
Configurarea contului aferent magazinului MerchantPro
Aceasta faza a procesului de migrare presupune:
- Crearea contului MerchantPro si alegerea planului de servicii;
- Configurarea setarilor generale: cota TVA, adaugarea curierilor, setarea monedelor, adaugarea limbilor disponibile, setarea paginii de checkout, adaugarea politicilor GDPR etc.;
- Configurarea in magazin a metodelor de plata si a metodelor de livrare, necesare preluarii comenzilor.
Responsabil: Comerciantul, cu sprijinul echipei MerchantPro (pentru identificarea optiunilor optime).
Migrarea efectiva a datelor
Migrarea datelor se poate face fie prin importul unor feed-uri, fie folosind API-ul disponibil la nivel de magazin. Ordinea tipica de migrare a datelor:
- Categorii;
- Produse (cu variante, atribute, imagini, redirecturi 301, branduri etc);
- Clienti (date client; nu este posibila migrarea parolelor existente);
- Comenzi (optional, pentru istoric);
- Continut (pagini, articole de blog, review-uri produse) etc.
Daca migrarea este realizata de MerchantPro, vom mentine o comunicare constanta pentru validarea datelor. Dupa agrearea “migrarii finale” a catalogului, nu se mai recomanda modificarea ulterioara a acestuia (ex: adaugare produse noi, modificari descrieri etc.), deoarece va implica necesitatea reluarii procesului de migrare si implicit costuri suplimentare. Actualizarea finala de stocuri si preturi va fi realizata doar in ziua migrarii.
Odata cu migrarea datelor se va asigura si crearea unor redirecturi automate pentru vechile URL-uri de produse si categorii. Daca exista si alte URL-uri care trebuie redirectate automat, acestea trebuie comunicate in mod explicit de catre comerciant.
Responsabil: Echipa MerchantPro sau dezvoltatorul care efectueaza migrarea.
Verificarea datelor migrate
Procesul presupune:
- Validarea produselor, imaginilor si categoriilor;
- Verificarea preturilor, stocurilor, variantelor si campurilor SEO;
- Confirmarea corectitudinii datelor clientilor si comenzilor.
Responsabil: Comerciantul si/sau agentiile partenere. In vederea planificarii datei de GoLive, comerciantul trebuie sa confirme in mod explicit ca datele au fost corect si complet migrate. Orice solicitari de preluare ulterioara a altor date pot genera un efort semnificativ si implicit costuri suplimentare.
Configurarea aplicatiilor si functionalitatilor aditionale
In aceasta etapa trebuie realizati urmatorii pasi:
- Instalarea aplicatiilor necesare din App Store-ul MerchantPro;
- Reintegrarea sistemelor externe (ERP, WMS, CRM);
- Configurarea sistemelor de tracking (GTM, Google Analytics, Google Search Console, Meta, Google Ads, TikTok etc.).
Responsabil: Comerciantul si/sau agentiile partenere.
Optimizare SEO
Pentru optimizarea SEO a magazinului sunt necesare:
- Revizuirea si completarea redirecturilor 301 pentru mentinerea pozitionarii in motoarele de cautare;
- Verificarea sitemap-ului si a fisierului robots.txt;
- Validarea datelor meta pentru paginile esentiale.
Nota
Este recomandata colaborarea cu o agentie SEO pe durata migrarii.
Responsabil: Comerciantul si/sau agentiile partenere.
Testare completa
Pentru a te asigura ca totul este functional, sunt necesare:
- Simularea comenzilor, a proceselor de checkout si de plata si trimiterea de emailuri automate;
- Testarea pe mobil, desktop si diferite browsere, pentru verificarea compatibilitatii.
Responsabil: Comerciantul si/sau agentiile partenere.
Pre-lansare
- Reducerea TTL-ului domeniului pentru o propagare rapida;
- Alegerea metodei de configurare a domeniului (NS-uri MerchantPro sau A record);
- Asigurarea accesului temporar la vechiul magazin pentru verificari post-migrare;
- Realizarea unui back-up al email-urilor (doar in cazul in care se opteaza pentru modificarea gazduirii);
- Achizitionarea si activarea certificatului SSL;
- Pregatirea feed-urilor de produse pentru campanii (Meta, Google Shopping, TikTok etc.).
Responsabil: Comerciantul si/sau agentiile partenere.
Lansare
- Setarea statusului de mentenanta pentru vechiul magazin;
- Setarea domeniului principal;
- Modificarea/verificarea DNS, SSL si a configurarilor email;
- Activarea feed-urilor de produse pentru campanii;
Responsabil: Comerciantul si/sau agentiile partenere.
Post-lansare
- Submiterea sitemap-ului in Google Search Console;
- Verificarea trackingului si a inregistrarii evenimentelor (Google Analytics, Facebook Pixel etc.);
- Monitorizarea campaniilor de marketing;
- Verificarea indexarii corecte (sitemap, robots.txt);
- Verificarea permanenta prin Google Search Console;
- Monitorizarea comenzilor si traficului;
- Optimizarea continua in functie de feedback si performanta.
Responsabil: Comerciantul si/sau agentiile partenere.